automaat 940 schakeld te laat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 13:33 #1313605 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic versleten?

bouke maas schreef : Hoi Alexander,
Klopt helemaal. Er is inderdaad een afstelprocedure voor, maar wat ik vaak tegenkom als een automaat (en de kabel) al 3 a 4 ton gelopen hebben, je het daarmee niet altijd meer redt. De kogeltjes in het kleppenhuis kunnen wat aan het verslijten zijn, de veertjes onder die kogeltjes kunnen wat van voorspanning verandert zijn, andere veren in de bak ook, zodat de bak toch al een iets ander schakel gedrag heeft dan een hele verse of een nieuwe.
Als je dan inderdaad vanuit de basis afstelling (afstellingsprocèdure) hem wat strakker of slapper zet kan je vaak een net wat lekkerder gedrag krijgen. Het is een beetje experimteren, klinkt beter als rommelen. Misschien was mijn woordkeuze niet helemaal ok, maar dit bedoelde ik met die opmerking. Verder worden automaten ook erg gelukkig van nieuwe olie (flushen)

.

Groetjes Bouke

Hoi Bouke,
Inderdaad meer dan 500.000 gelopen en dus is er wat slapper geworden en versleten.
Het gekke is wel dat als ik er een aanhanger achter heb met een 700 kg dat hij heerlijk soepel schakeld en niet veel later dat hij moet doen. En niet met een schok zoals hij het wel doet met de aanhanger er niet achter.
Hoe is dat dan te verklaren?
Oh, ik kom er nu net achter dat ik dan mijn gaspendaal ook wat meer ingegrukt heb natuurlijk. Dus zou de kabel stakker moeten. Ok, ik ga rommelen.
John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam