trilling in aandrijving
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
makkelijk he Pieter die bulletins.Pietjeprecies schreef :
Staat sinds kort ook <a href="/node/37362" target="_blank">hier</a> op de site.Rversteeg schreef : Ik heb wel ergens één of ander Volvo-bulletin gelezen over dit fenomeen. Als oplossing worden vulplaatjes onder het cardanas lager gemonteerd, waardoor de hoek van de cardanas weer wat groter wordt.
heb jij er overigens nog iets aan gehad?
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, ik ben er heel blij mee, maar ik heb nog niet geëxperimenteerd met ringetjes e.d.. Ook de nivomat-hoezen moeten er nog op (misschien volgende week).asatter schreef : makkelijk he Pieter die bulletins.
heb jij er overigens nog iets aan gehad?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Flauw hoor Alexander,ik spreek uit ervaring, het is gewoon het tussenaslager.Nieuwe er onder en het probleem is over, als je dit niet doet wordt het vanaf nu in ieder geval steeds erger en komen de echte problemen altijd als het niet uitkomt.De auto kan er oud mee worden maar lekker is het niet.asatter schreef :
knap.Chilm schreef : Is absoluut je tussenaslager, kijk even <a href="/node/31478" target="_blank">HIER</a> hoe dit te vervangen.
nieuw lager ( op een sleuteldag) geplaatst, omdat ook iedereen dit zo stellig beweerde.
echter bleek deze net voor aanschaf auto ook al eens vervangen te zijn (bij een dealer).
en het probleem aanwezig bleef, en dat dat ook de reden was dat de vorige eigenaar hem weggedaan heeft.
echter het service bulletin wat ik (via Bas) op de site heb gezet heeft mij toen wel uitkomst gegeven.
hierbij wordt de hoek een klein beetje veranderd, waardoor het geluid wel verdwijnt bij zwaardere last.
dit geeft natuurlijk niet aan dat het een wonder of de oplossing is, nee zeker niet (wel de goedkoopste)
maar om zo stellig aan te geven dat het dus het tussenlager is zonder het daadwerkelijk zelf te zien vind ik persoonlijk zeer opmerkelijk en dus knap.
het kunnen namelijk ook de hardyschijf zijn (bij red devil) lager van de uitgaande as in de bak(bij mijn 780) of het lager van de ingaande as van de diff.(mijn ex 740)
deze ben ik ook tegen gekomen. en die kunnen allemaal dit symptonen veroorzaken.
maar het kan idd ook het tussenlager zijn of alleen het ophangrubber (verander je meestal ook de hoogte van de aandrijf as).
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Of je vervangt je niveaumats of goedkopere oplossing: je vervangt je veren achter.
Dat kost je nog geen 100 euro aan materiaal en een goed uurtje werk.
Wel de juiste veren uitzoeken anders veert de auto niet comfortabel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Speling in of defect aan kruiskoppelingen kan oorzaak zijn.
Ik zelf had ook zoiets eerder, toen bleek het lager (tussenlager) waarmee de aandrijfas aan de bodemplaat zit de oorzaak te zijn.
Kwam er achter door te voelen op de astunnel achter de voorstoelen als het gerommel zich openbaarde.
Succes, groeten Gerard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Definitieve breuk (doorroest) in de U boven de achteras. Gelukkig ná de flens, dus het een en ander blijft er wel onder hangen tot aan NL. Iemand tips om dit te testen, of te onderzoeken hier te plekke? Ik geloof wel dak er mee thuis kom, maar moeders de vrouw he?