trilling in aandrijving
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat ik eerder nog niet zwaar beladen met de auto gereden heb, kwam ik er bij vertrek achter dat de nivomats hun werking zijn kwijtgeraakt. Achter dus behoorlijk doorgezakt, viel het mij direct al op dat er bij het optrekken een trilling in de aandrijving zat die tegelijkertijd een rommelend geluid maakt. Het lijkt op speling in een van de koppeling in de aandrijfas. Zodra ik op snelheid was, was de trilling en het geluid weg. Ook als de auto niet zwaar beladen is, is alles normaal. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? En vraagt dit om actie, of zal ik er gewoon mee doorrijden omdat ik de auto voorlopig niet meer zo zwaar zal beladen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
knap.Chilm schreef : Is absoluut je tussenaslager, kijk even <a href="/node/31478" target="_blank">HIER</a> hoe dit te vervangen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Zat misschien wel richting de max belading....
Bij 1700 toeren in zijn eerste versnelling ook een getik/gebonk hoorbaar, met name heuveltje op. Verder op geen enkel ander moment hoorbaar. Nu ook niet meer.
En wat ben ik blij met mijn tweedehand nivomats overigens, eerst doorgezakt, bij de eerst volgende blik bij het benzine station voor een nieuwe lading LPG netjes op hoogte en de hele reis zo door.
En ook compleet eens met het comfort. Voor het eerst met deze wagen lang gereden, heb pas ik nederland (vanuit hinterglem komend) het stuur overgegeven voor de laatste anderhalf uur.
Ik volg het draadje dan ook aandachtig voor tips.</div><form id="privatemsg-view-form" action="/privatemsg/view/98240" accept-charset="UTF-8" enctype="application/x-www-form-urlencoded" method="post"></form>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Staat sinds kort ook <a href="/node/37362" target="_blank">hier</a> op de site.Rversteeg schreef : Ik heb wel ergens één of ander Volvo-bulletin gelezen over dit fenomeen. Als oplossing worden vulplaatjes onder het cardanas lager gemonteerd, waardoor de hoek van de cardanas weer wat groter wordt.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-