bougie zit vast

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2011 22:48 #1309621 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Druk zit in groef
Hallo Christiaan,
Even voorop: het is niet bedoeld om jou aan te vallen of hier een rel te veroorzaken
Klopt, maar het aluminium van de kop zet zich ook uit, waar de schroefdraad zich in bevindt.
De schroefdraad 'drukt' zich dus in de bougie, en het alluminium van de bougie drukt zich in de schroefdraad van de kop.
Het is nietzo dat de schroefdraad ineens 'ruimer' wordt, juist niet, die word juist krapper, die gaat naar binnen toe uitzetten.
Ofwel: het gaat alleen maar strakker vastzitten.
Ik doe het dus altijd met volledige koude motor (24 uur stilstaan) en als het niet wilt, wat kruipolie, maar heb nog nooit gehad dat het niet wou.
Altijd ook op NM weer erin terug draaien, dan krijg je hem er altijd weer uit zonder gedoe!
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2011 23:41 #1309633 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Krimpen uitzetten

gerryberrie schreef : Het is nietzo dat de schroefdraad ineens 'ruimer' wordt, juist niet, die word juist krapper, die gaat naar binnen toe uitzetten.
Ofwel: het gaat alleen maar strakker vastzitten.

Dit geldt voor gietijzer, niet voor aluminium!!!!!!
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP + Ferrita + Trekhaak

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2011 23:43 #1309634 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Oke?
Hoi Andre,
Ik zou zweren dit Ook voor Aluminium gelde!
Groeten,Gerben

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2011 00:35 #1309641 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Als het maar los komt

ldoensen schreef :

flip_21 schreef : Ipv WD40 echte kruipolie.. WD40 is goed als roestbescherming maar veel meer ook niet..

Ohhh? Vertel Philip ! Zit ik dus al ik-weet-niet-hoelang met verkeerd spul de boel gangbaar te krijgen..

WD40, cola, kruipolie allemaal verschillende doellen maar werken prima om dingen die vast zitten los te krijgen. En dat was de vraag volgens mij van de TS

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2011 10:15 #1309658 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Mr.Borrie schreef : WD40, cola, kruipolie allemaal verschillende doellen maar werken prima om dingen die vast zitten los te krijgen. En dat was de vraag volgens mij van de TS

Ik weet wat de vraag van de TS is, geef alleen aan dat als je iets kritisch als een vastzittende bougie wil loskrijgen je de meeste kans hebt met echt kruipolie en niet met die olijfolie in een spuitbus

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2011 21:22 #1310147 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zet de ruimte rondom de
Zet de ruimte rondom de bougie eens flink in de kruipolie, Paar dagen laten staan.
Kruipolie met doek opnemen, en voorzichtig met luchtsleutel (weinig druk) proberen te lossen.
Het kloppen van de luchtsleutel doet vaak wonderen bij het lossen van vastzittende schroefdraden.
Succes gr. Gerard

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2011 12:55 #1310209 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Cola
Vorige week hetzelfde probleem gehad met de groene en heb toen de bougie in de Coca Cola gezet (geen pepsi) en een nachtje laten werken.en daarna moeiteloos met de pijp bougiesleutel los gekregen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2011 21:09 #1310244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idd met beleid de luchttol
Idd met beleid de luchttol erop en bidden dat hij loskomt -:)) En de volgende keer netjes met 25 nm aantrekken ipv een kwart voor het breken -:))

Moderators: Jerry Stam