Stofhoezen nivomats DIY

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2016 08:24 #1433010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nivomat v70
Hoi mannen , bedankt voor de uitleg ,ik heb wel geen 700 model maar de nivomats zijn voor de rest ik weet wel hetzelfde . Ik heb zowat overal op het internet aan het snuffelen geweest ivm stofhoes nivomat. Leuk dat er een forum bestaat over de Volvo 700 , ik wou dat dit er ook was van de v70 tdi 1999 . Als je een beetje een sleutel weet vast te houden kan je zo een aardig centje in de knip steken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2016 14:04 #1433020 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je engels leest/schrijft,
Als je engels leest/schrijft, dan is Brickboard een goede bron voor onderhoudstips aan de V70, en nederlandstalig is er het Volvo forum. Ook de 850-club heeft een forum, waar je met een V70 classic ook heel goed terecht kunt.
En hier natuurlijk, want je zou niet het enige lid zijn dat er ook een V70 op na houdt.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2016 21:22 #1433024 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Hoezen
Er bestaan tegenwoordig homokineetspreiders, raar woord eigenlijk, maar om homokineethoezen te monteren zonder al te veel te verwijderen.
En je snapt soms niet dat ze heel blijven.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2023 14:49 #1473165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedemiddag,
Goedemiddag,

Even een vraag over deze stofhoezen bij mij zijn deze hoezen ook kapot sterker totaal vergaan.

Eigenlijk is dit al heel lang zo maar de nivomats zien er verder prima uit kan geen lekkage bespeuren of zo, mischien omdat de nivomats op z'n kop gemonteerd zitten en redelijk bescherm zitten tussen de draagarmen
Vraag me dan ook af of dit veel kwaad kan?

Ik vind 25 euro x 2 voor een hoesje ook best wel aan de prijs maar goed als je er een set nieuwe nivomats mee kan uitsparen valt het natuurlijk wel weer mee

Ik zag dat de originele hoezen boven in als het waren in de schokbreker gemonteerd zitten
Zo ver ik het kan zien teminste, op bovenstaande foto lijkt de hoes gewoon boven los tegen de schokbreker te zitten klopt dit?

Groet Peter

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-06-2023 17:56 #1473166 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Vuil op de stangen kan zeker kwaad
Dat vuil gaat mee met de stang langs/naar de keerring en dan raakt die een beetje beschadigd en dat gaat dan steeds sneller en uiteindelijk is de nivomat (veel eerder) stuk. Dus het is zeker van belang om stof en vuil daar weg te houden. 2 x 25 is de moeite waard als je weet hoe duur gereviseerde zijn. Ook als de stang gecorrodeerd raakt is het snel afgelopen met de keerring, dus hoe beter beschermd, hoe langer de nivomat meegaat. Een ander factor is de veerwerking. Kijk als de nivomat er onder uit is, of de auto goed recht staat. Zoniet ook nieuwe veren plaatsen. Ik ben zelf super tevreden met verzwaarde veren, dan gaan de nivomats ook langer mee, omdat ze minder hard hoeven te werken, en de auto is optimaal ondersteund als hij beladen is met het gezin en de bagage. En als je er alleen inzit dan is het iets minder optimaal, maar dan ben je alleen maar verantwoordelijk voor jezelf (en je mede weggebruikers).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2023 22:23 #1473170 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Reinier,
Hoi Reinier,

Ik snap dat het beter is om ze te vervangen.
Alleen zit eigenlijk al jaren zo en geen centje pijn.

Ik vroeg me alleen af de oude zitten als het waren in de cilinder zo lijkt het (zie foto als het lukt)
Nieuwe gaan er dan gewoon los tegen aan?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC