B230FK injectoren blijven openstaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2011 16:16 #1307151 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas
Vandaag via de post een andere ecu en weerstanden binnen gekomen en mijn maatje heeft net alles aangesloten.Nog steeds niet willen starten dus.Van het weekend ga ik zelf eens kijken of ik iets kan vinden.Een gebroken poot en een stalen geraamte erom heen is nu wel heel vervelend aan het worden maar met een beetje goede wil zal het wel lukken.Iemand nog tips?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2011 20:21 #1307192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressie
Heb je nog wel compressie op de cilinders? en weet je ook zeker dat hij vonkt beste manier om dat even te testen is de zekering van de pomp er uit halen(kan hij ook niet verzuipen) en dan de vonk gaan controleren, heb je die wel of een hele flauwe vonk zou ik even na meten of je kabels nog goed zijn, zijn die goed zou ik je bobine ook maar even na kijken of dat die ook nog wel een goede aarde heeft want als hij die niet heeft doet ie het ook niet.
Mischien stomme vraag maar staat de motor nog op tijd waaronder de nokken-as want als die niet op tijd staat heb je je vonk ook te laat of te vroeg en dan slaat hij ook niet aan.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2011 20:29 #1307195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou
Ik zou eerst checken of die voorschakelweerstand nog OK is, voordat je je nieuwe ECU eruit blaast.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2011 15:07 #1307487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem gevonden
Na het verwisselen van de ecu en de weerstanden bleef het probleem zich voordoen.Dus maar verder zoeken en meten en denken.Het probleem zit zeer waarschijnlijk in het overschakel relais van de vialle lpi instalatie.Als die stekker los is start hij weer normaal en is er niks aan de hand.Het nummer op het relais is , 207195.0Het is dat relais vlak bij de bobine.Heeft iemand nog zo,n relais liggen of is het nog leverbaar.Zo niet dan moet het nieuwe type relais er in gebouwd worden.In dat geval........Wat gaat dat kosten?Kan ik dat zelf er in solderen of is er een handige jongen die dat vaker gedaan heeften me daarmee kan helpen?Normaal doe ik bijna alles wel zelf maar nu loop ik met een ilizarov beenverlenging rond en kan niet zo heel lang meer staan.Maar als het niet zo heel moeilijk is dan zal me dat wel lukken.Dus alle info is welkom mensen.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2011 15:19 #1307490 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Twee soorten.

Jerry schreef : Na het verwisselen van de ecu en de weerstanden bleef het probleem zich voordoen.Dus maar verder zoeken en meten en denken.Het probleem zit zeer waarschijnlijk in het overschakel relais van de vialle lpi instalatie.Als die stekker los is start hij weer normaal en is er niks aan de hand.Het nummer op het relais is , 207195.0Het is dat relais vlak bij de bobine.Heeft iemand nog zo,n relais liggen of is het nog leverbaar.Zo niet dan moet het nieuwe type relais er in gebouwd worden.In dat geval........Wat gaat dat kosten?Kan ik dat zelf er in solderen of is er een handige jongen die dat vaker gedaan heeften me daarmee kan helpen?Normaal doe ik bijna alles wel zelf maar nu loop ik met een ilizarov beenverlenging rond en kan niet zo heel lang meer staan.Maar als het niet zo heel moeilijk is dan zal me dat wel lukken.Dus alle info is welkom mensen.

Jerry, ik heb zowel het nieuwe als het oude relais. Het oude relais is er gemakkelijk tussen te kopen.
Ik gebruik daarvoor al geruime tijd die oudere elektriciteits wartels. Weliswaar een soort met een fijne "draad" Let wel op de aansluitdraden dat je deze niet verwisseld natuurlijk.
Voor het nieuwe relais moet je iets meer bedrading verleggen. Er is ook een nieuw aansluitkabeltje bij. Het schema wordt meegeleverd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 14:47 #1307718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderbreek relais
Het onderbreek relais is vervangen door een andere uit de vooraad van Timen die overigens wel heel snel spullen levert via de post.De ecu en de injector weerstanden zijn ook vervangen.Maar helaas loopt hij nog steeds niet op lpg.Als we de stekker van het onderbreek relais loshalen start hij wel gewoon op benzine en loopt hij verder goed.Als we de stekker aansluiten dan slaat hij niet aan en blijven de benzine injectoren constant inspuiten.Heeft iemand nog een idee waar ik het kan gaan zoeken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 14:58 #1307719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check
Check de kabelboom tussen relais en LPE (LPG computer), mogelijk zit daar kortsluiting naar massa (op de bruine of witte draad) waardoor ook de benzine injectoren kortgesloten worden. Anders misschien de LPE kortgesloten of slechte massa ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 21:25 #1307760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema
Henk had ji daar niet een schema van ergens op je hard drive?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 21:49 #1307765 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat
Staat <a href="/node/872" target="_blank">hier</a> op de site, en er staat nu trouwens een hele rij schema's. Volgens moet je de bovenste file hebben, de jpg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 22:03 #1307767 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke
Bedankt Henk, ik zal me er eens in gaan verdiepen.

Moderators: Jerry Stam