B230FK injectoren blijven openstaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 19:03 #1085568 door V700 register
B230FK injectoren blijven openstaan is gemaakt door V700 register
Mijn 945 lpt op lpi uit 1998 strart niet meer omdat hij verzuipt.De benzine injectoren blijven constant inspuiten.De anwb is er al bijgeweest en kon ook niks vinden en dacht dat het aan de ecu lag.Kan ik er zomaar een andere in hangen met de zelfde nummers?Volgens de anwb meneer kon dit namelijk niet vanwege de start onderbreker en de chip in de sleutel.Of kan het toch ergens anders aan liggen?De auto staat nu in breda en ik kan toch even niet rijden vanwege een beenbreuk maar aangezien hij te koop staat is het toch wel handig als hij het weer doet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 19:05 #1306989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevallig
Toevallig geen kortsluiting naar massa, bijvoorbeeld bij/door het onderbreekrelais van de LPi installatie ? Benzinedrukregelaar is niet defect  ?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-02-2011 19:05 #1306988 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Je wilt op gas rijden
Even voor de duidelijkheid?
Je wilt rijden op GAS (LPI) maar hij blijft tegelijkertijd ook benzine inspuiten?
Dan heeft dit NIKS met je ECU te maken, maar met het gas-onderbreekrelais dat defect is, en de benzine injectoren blijft aansturen.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 19:06 #1306990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede
Goede vraag van Gerben. Staan de benzine injectoren ook continu open als je op benzine wilt rijden ?EDITAls hij niet op benzine niet aan wil slaan, spelen de LPi injectoren als het goed is nog geen rol. Ga je toch meer richting kortsluiting naar massa (de ECU regelt de injectoren massageschakeld) of te hoge benzinedruk denkenEND EDIT

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-02-2011 19:09 #1306991 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Constant en constant?
Hallo Henk,
Er is ook een verschil tussen constant (vol) openstaan, en constant inspuiten.
Ik lees in de text van Jerry constant inspuiten, dus ik denk niet dat ze constant vol open staan.
Jerry zou hier ook meer in duidelijkheid in kunnen verschaffen.
Voel je ze klikken bij het starten/lopen? of spuit de benzine er constant uit zonder dat de injector klikt?
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 19:22 #1306993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic constant
De injectoren staan dus constant open en sluiten dus niet meer.De vaceum regelaar op de injectorrail was mijn eerste verdachte maar die is gewoon goed.Als je met een ledje op de stekkers van de benzine injectoren meet dan knippert die niet maar brand constant.En als je de bougies eruit draait blaast hij met starten de wolken benzine naar buiten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 19:26 #1306994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meet
Meet even in de stekker of die aan massa ligt, als dat het geval is heb je kortsluiting. Het andere pennetje is via de voorschakelweerstand met 12V verbonden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 19:59 #1306997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dit klinkt 100% als een
dit klinkt 100% als een doorgebrande injector-eindtrap van de ECU. Als deze overbelast wordt slaat de transistor door en blijft continu geleiden. Resultaat is dat de injectoren open gaan wanneer de auto op contact stand 2 gaat.
Controleer waardoor de kortsluiting is opgetreden, die weerstanden bij de accu kunnen soms wat matig worden en losgammelen. Dan een andere ecu of deze laten repareren, andere transistor er in (blabla/Martijn heeft dat voor mij eens gedaan).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 20:17 #1306998 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere ecu
De anwb meneer dacht niet dat er een andere ecu in kon vanwege de immobilizerdie contact had met de start sleutel en had het over repareren.Zelf dacht ik dat ze wel uitwisselbaar waren en dat zijn ze dus ook?Ik zal de weerstanden ook eens doormeten dan weet ik ook al wat meer.Morgen eerst maar eens kijken of de 142 nog start na 2 weken stilstaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 22:43 #1307011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eindtap

Jerry schreef : De anwb meneer dacht niet dat er een andere ecu in kon vanwege de immobilizerdie contact had met de start sleutel en had het over repareren.Zelf dacht ik dat ze wel uitwisselbaar waren en dat zijn ze dus ook?Ik zal de weerstanden ook eens doormeten dan weet ik ook al wat meer.Morgen eerst maar eens kijken of de 142 nog start na 2 weken stilstaan.

Lijkt me idd de injector eindtrap in de ecu. Zoals JW al zegt ff goed checken of de weerstandbrug ergens sluiting maakt waardoor de eindtrap is doorgefikt. Je kunt deze -984 ecu vervangen door een andere, dat is geen probleem. Als je een oudere ecu plaats verlies je wel de immobilizer functie. Dat is ook de reden dat er een beugel over de originele ecu zit. Repareren is ook een mogelijkheid.

Moderators: Jerry Stam