B230FK injectoren blijven openstaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Je wilt rijden op GAS (LPI) maar hij blijft tegelijkertijd ook benzine inspuiten?
Dan heeft dit NIKS met je ECU te maken, maar met het gas-onderbreekrelais dat defect is, en de benzine injectoren blijft aansturen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Er is ook een verschil tussen constant (vol) openstaan, en constant inspuiten.
Ik lees in de text van Jerry constant inspuiten, dus ik denk niet dat ze constant vol open staan.
Jerry zou hier ook meer in duidelijkheid in kunnen verschaffen.
Voel je ze klikken bij het starten/lopen? of spuit de benzine er constant uit zonder dat de injector klikt?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Controleer waardoor de kortsluiting is opgetreden, die weerstanden bij de accu kunnen soms wat matig worden en losgammelen. Dan een andere ecu of deze laten repareren, andere transistor er in (blabla/Martijn heeft dat voor mij eens gedaan).
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me idd de injector eindtrap in de ecu. Zoals JW al zegt ff goed checken of de weerstandbrug ergens sluiting maakt waardoor de eindtrap is doorgefikt. Je kunt deze -984 ecu vervangen door een andere, dat is geen probleem. Als je een oudere ecu plaats verlies je wel de immobilizer functie. Dat is ook de reden dat er een beugel over de originele ecu zit. Repareren is ook een mogelijkheid.Jerry schreef : De anwb meneer dacht niet dat er een andere ecu in kon vanwege de immobilizerdie contact had met de start sleutel en had het over repareren.Zelf dacht ik dat ze wel uitwisselbaar waren en dat zijn ze dus ook?Ik zal de weerstanden ook eens doormeten dan weet ik ook al wat meer.Morgen eerst maar eens kijken of de 142 nog start na 2 weken stilstaan.