afblazen turbo 740 - 850

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-03-2011 00:01 #1307778 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Meld je aan en kom

wimpi schreef : Membraam overgezet dus die moet wel goed zijn, iemand in friesland verstand van turbo,s die een keer de auto wil proberen.

Ik zou zeggen kom naar de sleuteldag bij Bosscha in Langezwaag komende April.
Er zullen daar genoeg mensen met kennis rondlopen en er zullen ook enkele turbo-rijders aanwezig zijn.
Is maar een kleine 20 min rijden vanuit Drachten..
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 06:44 #1307792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel
Wel even lid worden dan, als je wilt sleutelen :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 19:55 #1307793 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TURBO

gerryberrie schreef :

wimpi schreef : Membraam overgezet dus die moet wel goed zijn, iemand in friesland verstand van turbo,s die een keer de auto wil proberen.

Ik zou zeggen kom naar de sleuteldag bij Bosscha in Langezwaag komende April.
Er zullen daar genoeg mensen met kennis rondlopen en er zullen ook enkele turbo-rijders aanwezig zijn.
Is maar een kleine 20 min rijden vanuit Drachten..
Groeten,Gerben

Was vroeger klant van garage Bosscha maar door de slechte ervaringen kom ik er niet meer met mijn volvo,s. Vriendelijke mensen maar problemen zijn nooit opgelost.
Reed met een auto rond met een hoop versleten onderdelen na een grote beurt die achteraf aan het licht kwamen en gewoon niet waren gekontroleerd of gewoon goed bevonden zijn.  
Sleuteldag lijkt mij supper maar ga liever niet meer naar langezwaag.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 22:23 #1307898 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zuchten

wimpi schreef :

scaniar164 schreef : Mijn 13c die erop zat blaasde wel af.......:)
Maardan wel met aangepaste airbox

Er hebben nu twee mensen meegereden en waren van mening dat de het dus echt de turbo is die afblaast, ben er nog niet gerust over aangezien het gewoon heel anders klinkt dan normaal. Het geluid is ontstaan na een wissel van een gebruikte turbo, deze was in goede staat, geen speeling op de asjes. Na het monteren van de mbc nog duidelijke hoorbaar, dus zal wel met de turbo te maken hebben. 

Wim, het afblazen is gewoon het openen van je wastegate en heel normaal. Nu ga ik er van uit dat je dit hoort bij gas dicht gooien na snel optrekken o.i.d.Verder is er niets aan de hand toch? Geen wegvallen van vermogen, of algemeen weinig of tegenvallend vermogen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 22:46 #1307902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbo

Chilm schreef :

wimpi schreef :

scaniar164 schreef : Mijn 13c die erop zat blaasde wel af.......:)
Maardan wel met aangepaste airbox

Er hebben nu twee mensen meegereden en waren van mening dat de het dus echt de turbo is die afblaast, ben er nog niet gerust over aangezien het gewoon heel anders klinkt dan normaal. Het geluid is ontstaan na een wissel van een gebruikte turbo, deze was in goede staat, geen speeling op de asjes. Na het monteren van de mbc nog duidelijke hoorbaar, dus zal wel met de turbo te maken hebben. 

Wim, het afblazen is gewoon het openen van je wastegate en heel normaal. Nu ga ik er van uit dat je dit hoort bij gas dicht gooien na snel optrekken o.i.d.Verder is er niets aan de hand toch? Geen wegvallen van vermogen, of algemeen weinig of tegenvallend vermogen?

Alleen bij het gas loslaten [ OOK BIJ LAGERE SNELHEID ] bij snel optrekken hoor ik niks maar dat kan ook komen door de herrie die de motor dan maakt. 
Aan vermogen geen gebrek met de mbc rond de 1 bar, ding gaat als een speer. Ga de druk dit weekend goed afstellen aangezien de turbo druk meter binnen is.
Maar goed hoor dan weer verhalen dat een 13C niet afblaast en het klinkt ook heel anders dan mijn T-5R.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 23:40 #1307914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.k.
O.k. geen probleem dus, gewoon je waste gate welke afblaast, niets om je zorgen over te maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 07:18 #1307922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke
Oke zal niet meer lopen zeuren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 11:49 #1307943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zal...
Zal ik dan maar niet zeggen dat ik 13C's en 15G's nog nooit heb horen afblazen...
Wim, zit er wel een luchtfilter in die grote zwarte bak waar Turbo op staat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 12:30 #1307947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic t3
ik heb wel wat gaten in mijn inlaatbox zitten (binnenkort open sportfilter), en wanneer ik tijdens (volle) turbodruk het gas los laat hoor ik een mooie pfffieet.. Turbo is een garrett T3, maar dat geluid is toch alleen maar leuk?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 15:06 #1307963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TURBO

Michael Oud schreef : Zal ik dan maar niet zeggen dat ik 13C's en 15G's nog nooit heb horen afblazen...
Wim, zit er wel een luchtfilter in die grote zwarte bak waar Turbo op staat?

Ja hoor zit een luchtfilter in de 740. Mijn T-5R automaat heeft een 15G turbo maar deze blaast wel af zoals het hoord.

Moderators: Jerry Stam