afblazen turbo 740 - 850
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alles in orde, ik weet niet hoe het bij een 850 T5-R klinkt, maar een 13C hoor je gewoonlijk niet afblazen.wimpi schreef : Vind het nogal een groot verschil hoe de turbo van mijn 740 afblaast en die van de 850 T-5R. Het geluid is heel anders en vraag mij nu af of er iets aan de 740 mankeert. De 850 heeft het typerend afblaasgeluid en het geluid van de 740 is zo anders dat het moeilijk te om schrijven is, net of als er geen druk op staat bij het afblazen.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Er zit geen standaard Blow-Off systeem op de 740.Die zijn trouwens wel aftermarket te krijgen.
Dus je hoort niet echt iets 'afblazen'
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat hoor ik dan bij het gas loslaten op hogere toeren. Het geluid komt bij de turbo vandaan volgens mij en het geluid is ook toegenomen na het plaatsen van een mbc. Of kan een slechte kat ook rare geluiden maken bij het gas loslaten.Michael Oud schreef :
Alles in orde, ik weet niet hoe het bij een 850 T5-R klinkt, maar een 13C hoor je gewoonlijk niet afblazen.wimpi schreef : Vind het nogal een groot verschil hoe de turbo van mijn 740 afblaast en die van de 850 T-5R. Het geluid is heel anders en vraag mij nu af of er iets aan de 740 mankeert. De 850 heeft het typerend afblaasgeluid en het geluid van de 740 is zo anders dat het moeilijk te om schrijven is, net of als er geen druk op staat bij het afblazen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb wel een andere gebruikte turbo gemonteerd, wel een 13 maar of het een C is weet ik niet zeker. Had wel een ander serie nr.Michael Oud schreef : Alles in orde, ik weet niet hoe het bij een 850 T5-R klinkt, maar een 13C hoor je gewoonlijk niet afblazen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
scaniar164 schreef : Mijn 13c die erop zat blaasde wel af.......
Maardan wel met aangepaste airbox
Er hebben nu twee mensen meegereden en waren van mening dat de het dus echt de turbo is die afblaast, ben er nog niet gerust over aangezien het gewoon heel anders klinkt dan normaal. Het geluid is ontstaan na een wissel van een gebruikte turbo, deze was in goede staat, geen speeling op de asjes. Na het monteren van de mbc nog duidelijke hoorbaar, dus zal wel met de turbo te maken hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omloopklep of terugloopklep of hoe heet dat ding ook alweer, wat met die drie boutjes vast zit op de turbo?wimpi schreef : Er hebben nu twee mensen meegereden en waren van mening dat de het dus echt de turbo is die afblaast, ben er nog niet gerust over aangezien het gewoon heel anders klinkt dan normaal.
Als daar speling in zit, of als ze niet goed vast zitten, hoor je hem daar ook ablazen.Hoort niet, overigens. Is het membraam nog wel goed?
- V700 register
- Nieuw lid
-