Vragen vragen en nog eens vragen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2011 22:49 #1304037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2e hands Volvo 7/9
Heb alle modellen gereden, de fijnste vind ik de 6-cylinders. Ik rij al 34 jaar volvo en mij krijgen ze er niet snel uit. Bij de aanschaf is het belangrijk dat de wagen een bekende historie heeft qua onderhoud & reparaties zo compleet mogelijk. Liefst dealer onderhouden. Ik koop 2e hands altijd de meest complete uitvoering.
Ook ik heb 1 zeperd gehad, een 940 Estate van '92 constant ellende met de lamba sonde en luchtmassa meter....ook om die reden verkocht maar het probleem was wel over, tja zit tussen de oren denk ik, overigens ingeruild voor een '96 965 Oxford. Deze uitvoering is maar een half jaar geleverd en is de beste achterwielaangedreven Volvo ooit (naar mijn mening).
Metallic pearl green lak, soft leer stoelen met piping in carrosseriekleur, cruise control, automatisch hoog-laagregeling (nivomat), slipdiff achteras, 3e zitje, ECC airco, buitentempmeter, skirts, voor en achterbumper in carroseriekleur, electrisch verstelbare voorstoel (1) , wis-was koplampen, leverbaar in 2,5 & 3 liter 6-cylinder lijn Een echte km vreter en je stapt er net zo fris uit als bij vertrek. Met 305K km heft deze nog de originele uitlaat !
3 weken geleden gewoon op marktplaats een '98 S90 met vrijwel hetzelfde pakket gekocht van 1e eigenaar, 299K kilometer, net nieuwe uitlaat, wel gladde banden en een stabilisator stang kapot, voor 2100 euro. Inmiddels heb ik de mogelijkheid om het onderhoud grotendeels zelf te doen en rijden we de lange afstanden in een '97 940Estate automaat (net als de andere twee) op 275 G3 Landi LPG erin gebouwd en dit rijdt ook geweldig dus deze gaat mee met vakantie.
Ik ben preventief in onderhoud en misschien weleen Piet Lut, maar op deze manier de afgelopen 34 jaar nooit stil komen te staan, behalve met een '61 Amazon die me zelfs 3 keer heeft laten staan en inmiddels is verkocht (werd te spartaans)
Voor Volvo geldt dat j e het beste de wagens kan kopen die het laatst zijn geproduceerd, zijn het meest volledig uitgerust en.... When it'sperfect Volvo stops making it.
Goed mocht je een aankoop evaluatie wensen kan dat bij ons worden verzorgd, hiermee bedoel ik onze Stichting Behoud Klassiekers Arnhem, neem dan via pb contact op
Ook ik heb 1 zeperd gehad, een 940 Estate van '92 constant ellende met de lamba sonde en luchtmassa meter....ook om die reden verkocht maar het probleem was wel over, tja zit tussen de oren denk ik, overigens ingeruild voor een '96 965 Oxford. Deze uitvoering is maar een half jaar geleverd en is de beste achterwielaangedreven Volvo ooit (naar mijn mening).
Metallic pearl green lak, soft leer stoelen met piping in carrosseriekleur, cruise control, automatisch hoog-laagregeling (nivomat), slipdiff achteras, 3e zitje, ECC airco, buitentempmeter, skirts, voor en achterbumper in carroseriekleur, electrisch verstelbare voorstoel (1) , wis-was koplampen, leverbaar in 2,5 & 3 liter 6-cylinder lijn Een echte km vreter en je stapt er net zo fris uit als bij vertrek. Met 305K km heft deze nog de originele uitlaat !
3 weken geleden gewoon op marktplaats een '98 S90 met vrijwel hetzelfde pakket gekocht van 1e eigenaar, 299K kilometer, net nieuwe uitlaat, wel gladde banden en een stabilisator stang kapot, voor 2100 euro. Inmiddels heb ik de mogelijkheid om het onderhoud grotendeels zelf te doen en rijden we de lange afstanden in een '97 940Estate automaat (net als de andere twee) op 275 G3 Landi LPG erin gebouwd en dit rijdt ook geweldig dus deze gaat mee met vakantie.
Ik ben preventief in onderhoud en misschien weleen Piet Lut, maar op deze manier de afgelopen 34 jaar nooit stil komen te staan, behalve met een '61 Amazon die me zelfs 3 keer heeft laten staan en inmiddels is verkocht (werd te spartaans)
Voor Volvo geldt dat j e het beste de wagens kan kopen die het laatst zijn geproduceerd, zijn het meest volledig uitgerust en.... When it'sperfect Volvo stops making it.
Goed mocht je een aankoop evaluatie wensen kan dat bij ons worden verzorgd, hiermee bedoel ik onze Stichting Behoud Klassiekers Arnhem, neem dan via pb contact op
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2011 23:26 #1304039
door V700 register
Robert
Beantwoord door V700 register in topic Helaas ja...
Helaas ja... want er is nooit meer een opvolger gekomen van de S/V90 met zijn werkelijk gigantisch dure ontwikkeling van de achteras hierin. En is maar twee jaar op de markt geweest. Een stuk puur technisch vernuft en kunnen en dan stopt men ermee. Een V70, opvolger van de 850, is een ruime auto maar kan niet tippen aan een 700/900/V90 Estate. En zeker niet kwa motor met de heerlijke 6 in lijn van de 965 of V90. De hele modellijn is gewoon plots gestopt en nooit vervangen door een nieuw fris model van Volvo!!! Men zegt de S80. Ja,... zie ik het niet of u wel? Een V70 is beduidend krapper om in te slapen met de achterbank neergeklapt dan een 700/900. En de S80 lijkt in de verste verte niet op een S90. Einde oefening voor de 700/900 en ook de 200 serie. Misschien komt er ooit nog een ware opvolger voor de 700/900 serie. Met die geweldige multilink achterwielaandrijving en ruimte. Blijft hopen, maar ik denk van niet.dutchdoc schreef : en.... When it'sperfect Volvo stops making it.
Robert
- Salomons
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 09:29 #1304060
door Salomons
Beantwoord door Salomons in topic Beste mensen,
Bedankt
Beste mensen,
Bedankt voor alle antwoorden!
Het is (voor mij) het afwegen waard of ik een wat nieuwere auto ga kopen met wat minder onderhoud OF een Volvo 740 belastingvrij.
Voor mijn gevoel denk ik het laatste, omdat ik Volvo's ten eerste gewoon mooie auto's vindt en ik er daarnaast lekker aan kan sleutelen wanneer het nodig is. Maar zijn de onderdelen over 5 jaar nog steeds leverbaar bij de dealer?
Ik zag laatst deze auto op MP voor €5900,- link.marktplaats.nl/416447121
Het is een auto met een relatief lage kilometerstand en een automaat. Het is natuurlijk vanaf afstand moeilijk te beoordelen, dus ik ga vandaag of morgen even kijken. De prijs is flink vind ik, maar ik ben benieuwd naar jullie gedachten hierbij. De kleur is zo te zien mettalic grijs en lijkt in goede staat.
Doen?
Vr gr,
Johan
Bedankt voor alle antwoorden!
Het is (voor mij) het afwegen waard of ik een wat nieuwere auto ga kopen met wat minder onderhoud OF een Volvo 740 belastingvrij.
Voor mijn gevoel denk ik het laatste, omdat ik Volvo's ten eerste gewoon mooie auto's vindt en ik er daarnaast lekker aan kan sleutelen wanneer het nodig is. Maar zijn de onderdelen over 5 jaar nog steeds leverbaar bij de dealer?
Ik zag laatst deze auto op MP voor €5900,- link.marktplaats.nl/416447121
Het is een auto met een relatief lage kilometerstand en een automaat. Het is natuurlijk vanaf afstand moeilijk te beoordelen, dus ik ga vandaag of morgen even kijken. De prijs is flink vind ik, maar ik ben benieuwd naar jullie gedachten hierbij. De kleur is zo te zien mettalic grijs en lijkt in goede staat.
Doen?
Vr gr,
Johan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 10:00 #1304061
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Tja, wat je ook kunt doen is een jongere 940 kopen. Ook mooi (maar wel minder karakteristiek), kun je ook zelf aan sleutelen, en een stuk luxer, comfortabeler en veiliger. En een stuk goedkoper in aanschaf. Onderdelen beginnen schaarser te worden. Nu Volvo door Geely is overgenomen van Ford lijkt de onderdelen voorziening beter te worden. Ford vond 10 jaar reservedelen leveren genoeg. Maar ik ben bang dat ze eenmaal uitgeputte voorraden niet meer gaan aanvullen met nieuw-gemaakte onderdelen. Voor zaken die niet leverbaar zijn bij de dealer ben je aangewezen op 2e hands (maar dat wordt ook steeds minder gemakkelijk verkrijgbaar) of onderdelen die door andere leveranciers gemaakt zijn/aftermarket onderdelen.Controleer de bodem van de auto die je gezien hebt goed op roest. Hoewel ze geen pekel strooien, kunnen ze daar nog wel roesten (want in '86 nog niet compleet verzinkt).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 10:20 #1304064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed kijken
voor roest. oa voor onder de pedalen aan de onderkant. Zelfde hoogte aan de bijrijderskant.
In de wielkasten voor richting de schokbrekers.
Achter onder waar de voeten zijn van de meerijders.
Kofferbak en zijbakjes achter.
Goed kijken vanaf de onderkant.
Voor die prijs mag er helemaal niets aan markeren.
En geloof me ; Alle auto's roesten.
Wanneer er kachelkraan lekkages of hemelwater lekkages zijn geweest (komt veel voor), Roesten ze gewoon ook hoor !
Verder moet ik ook nog kwijt dat vooral bij belastingvrije Volvo's de km stand 90% opvallend erg laag is..
Vanaf '87 echter hebben ze km standen die bij zulke auto's horen.
Het lijkt dat bijna alle Volvo's van die leeftijd vooral niet gebruikt zijn om te rijden, maar goed onderhouden, in een verwarmde garage gekoesterd werden door oude vrouwtjes voor U !
Als ik in Frankrijk kijk naar een belastingvrije, valt mij veelal op dat ze gedurende de laatste periode best goed gebruikt zijn en goed versleten zijn. Soms hebben ze een goede motor (omdat die recent vervangen is)
Interieur en lak laten goed de leeftijd zien. De roest ook.
Maar de Noord-Zweden gebruiken hun auto niet vanwege de kleine afstanden daar ??
Zien = geloven.
Succes, Rolf
In de wielkasten voor richting de schokbrekers.
Achter onder waar de voeten zijn van de meerijders.
Kofferbak en zijbakjes achter.
Goed kijken vanaf de onderkant.
Voor die prijs mag er helemaal niets aan markeren.
En geloof me ; Alle auto's roesten.
Wanneer er kachelkraan lekkages of hemelwater lekkages zijn geweest (komt veel voor), Roesten ze gewoon ook hoor !
Verder moet ik ook nog kwijt dat vooral bij belastingvrije Volvo's de km stand 90% opvallend erg laag is..
Vanaf '87 echter hebben ze km standen die bij zulke auto's horen.
Het lijkt dat bijna alle Volvo's van die leeftijd vooral niet gebruikt zijn om te rijden, maar goed onderhouden, in een verwarmde garage gekoesterd werden door oude vrouwtjes voor U !
Als ik in Frankrijk kijk naar een belastingvrije, valt mij veelal op dat ze gedurende de laatste periode best goed gebruikt zijn en goed versleten zijn. Soms hebben ze een goede motor (omdat die recent vervangen is)
Interieur en lak laten goed de leeftijd zien. De roest ook.
Maar de Noord-Zweden gebruiken hun auto niet vanwege de kleine afstanden daar ??
Zien = geloven.
Succes, Rolf
- Salomons
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 16:42 #1304124
door Salomons
Beantwoord door Salomons in topic Morgenochtend ga ik een
Morgenochtend ga ik een kijkje nemen.
Telefonisch heeft hij me laten weten dat er WEL roest op zit ter grote van een stuiver aan de buiten kant van beide wielkasten. Maar dat was niets ernstigs. Het plaatje van de accu zal ook gelast moeten worden.
Hij kon mij alleen niet de motorcode vertellen, maar omdat het een 2.3 745 GLE is uit 11/1986, KAN het bijna niet anders zijn dan een B230E blok, toch?
Welke automaat zit hier in vraag ik mij af? Wat zou een LPG inbouwkosten?
Allemaal vragen die ik waarschijnlijk wel in dit forum kan vinden
Wie weet ben ik morgen Volvo eigenaar!!
Telefonisch heeft hij me laten weten dat er WEL roest op zit ter grote van een stuiver aan de buiten kant van beide wielkasten. Maar dat was niets ernstigs. Het plaatje van de accu zal ook gelast moeten worden.
Hij kon mij alleen niet de motorcode vertellen, maar omdat het een 2.3 745 GLE is uit 11/1986, KAN het bijna niet anders zijn dan een B230E blok, toch?
Welke automaat zit hier in vraag ik mij af? Wat zou een LPG inbouwkosten?
Allemaal vragen die ik waarschijnlijk wel in dit forum kan vinden
Wie weet ben ik morgen Volvo eigenaar!!
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 17:09 #1304126
door Ziko de Kubber
Met vriendelijke groet, Ziko
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Voor de helft van het geld
Voor de helft van het geld zou dat inderdaad een leuke auto zijn ja!
Met vriendelijke groet, Ziko
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 20:31 #1304159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Auto paashuis heeft ook
Auto paashuis heeft ook leuke volvo,s staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 21:01 #1304164
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dus het begint al met
roest. Niet veel natuurlijk..
FF lassen.. Daarna 10 jaar geen roest meer.
Mvg, Rolf
FF lassen.. Daarna 10 jaar geen roest meer.
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2011 22:06 #1304172
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ze worden wel iets goedkoper
Volgens mij worden de belastingvrije volvo's nu iets goedkoper, vergeleken met een jaar terug. Bij <a href="
www.gerardkramerklassiekers.nl/gerardkramerklassiekers/
">Kramer in Wolvega (toch een nette zaak) heb je nu een mooie 740 uit 1984 voor 4000 euro. Alleen geen estate die blijven wat gewilder.
Moderators: Jerry Stam