Kunnen er "volwassen" banden op de velgen van de thuiskomers?

• F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2010 20:42 #1299046 door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann (GAST) in topic Normale velg zoeken
Ik zou <a href="/node/17861">dit</a> draadje ook even lezen. Ben zelf toch maar gaan kijken naar een oude goeie velg en heb daar een 185 band opgelegd. Die past ook onder een extra bankje en in het bakje rechts achter (voor de LPG rijders onder ons). Ik kon geen smalle hoge band vinden met de juiste gewichtsindex, om maar niet te spreken van de snelheidsindex. Dan toch liever een echte band op een velg van een sloper.
Frans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2010 10:57 #1299082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Correctie

ruspek schreef : Valt reuze mee hoor, tot 10 kg €8,61 van 10 tot 20 €12,95.

Kleine correctie, van 10 tot 30 kilo, kost 12,95.Maximale afmetingen bijna 80 bij 80 bij ik dacht 15, dus dat past net.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2010 11:48 #1299096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reserveer maar voor me
Kan even duren voor ik in de buurt van 020 ben maar wellicht ontmoeten we elkaar wel op een Sleutel- of PKKKKKKK
Stuur even een PB met je rekening info, betaal ik je alvast.
Fijne kerstdag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2010 12:39 #1299108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iets groter

Baseman schreef : Kleine correctie, van 10 tot 30 kilo, kost 12,95.Maximale afmetingen bijna 80 bij 80 bij ik dacht 15, dus dat past net.

Bij TNT mag het zelfs nog wat groter zijn, 140x78x50 max. voor een "<a href=" www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/zeker-pakket/ " target="_blank">zeker pakket". Maar die 78 zal het spannende gedeelte zijn, aan die "extra" lengte heb je niet zoveel.Wie weet hebben andere transportbedrijven andere maten.Maar zou eerst even kijken of je er een band voor kunt vinden.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 00:55 #1299231 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Te duur
Hallo Volvisti

henk 940LPT schreef :

Dirk342 schreef : Een thuiskomer is door Volvo berekend op max. 80 km/h en is als noodvelg geschikt.  Niet om er dagelijks afstanden mee te rijden.

Is de velg vanwege ontwerp en constructie niet geschikt voor langere afstanden en hogere snelheden of ligt dat meer aan de band (maat) die eromheen ligt ?

Als deze velg alleen voor thuiskomers gebruikt wordt, is de kans redelijk groot dat ze die velg zo goedkoop mogelijk ma(a)k(t)en.  Als de band die er omheen gaat, maar tot 80 km/h is toegelaten, zal de velg niet veel meer kunnen hebben.  Steviger is namelijk meestal duurder.  En in dit geval dus duurder dan noodzakelijk.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 13:57 #1299275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thuiskomertje
Dus geen reserverwiel.
Als je langere ritten gaat maken kun je er mee naar een garage gaan voor een ni€uwe band of naar huis voor de reserveband. Er schijnen mensen een half jaar mee rond te rijden trouwens... Zal ik niet doen.
Rudiger, heb je mijn PB gelezen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 21:36 #1299356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oke

JP Elverding schreef : Rudiger, heb je mijn PB gelezen?

Yep genoteerd, misschien bij de nieuwjaarsborrel of de ALV ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 21:14 #1299461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de dealer!
Bij een dealeronderhouden ex-740 van me was de Special Spare-band vervangen door een standaard band. Dat was gewoon bij de dealer gebeurd dus kennelijk mag een normale band er wel op. Wel max 80 mee rijden, want de reservewielen zijn inderdaad anders qua velg dan de normale wielen (geen anti-roestbehandeling en lijken eens zo licht dus van ander materiaal).Overigens had ik Rudiger al een bericht gestuurd over 2 losse velgen die hij zocht (zie ook zijn Gezocht-advertentie) maar nog steeds geen bericht terug gehad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2010 12:49 #1299631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelezen

Bart-Willem schreef : Overigens had ik Rudiger al een bericht gestuurd over 2 losse velgen die hij zocht (zie ook zijn Gezocht-advertentie) maar nog steeds geen bericht terug gehad.

Alhoewel een velg met een deukje me niet echt aanspreekt ,als je dichterbij had gewoond had ik ze waarschijnlijk wel al  opgehaald.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2010 12:15 #1299779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Minimaal deukje
Zo groot is het deukje niet, gewoon de bekende stoeprandschade. Op 2 velgen op m'n 940 zitten deukjes die iets groter zijn zelfs en het geeft geen problemen (zowel niet op de auto als op het balanceerapparaat). Ik kan ze ook gewoon opsturen hoor, zo duur is dat niet. ;)

Moderators: Jerry Stam