Kunnen er "volwassen" banden op de velgen van de thuiskomers?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De titel zegt het alweer, bij gebrek aan gewone stalen velgen voor gewone prijzen vroeg ik me af of bovenstaande kan en gewoon rijdbaar is. ik heb nog een berg thuiskomers liggen!
Groeten Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een thuiskomer is door Volvo berekend op max. 80 km/h en is als noodvelg geschikt. Niet om er dagelijks afstanden mee te rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is de velg vanwege ontwerp en constructie niet geschikt voor langere afstanden en hogere snelheden of ligt dat meer aan de band (maat) die eromheen ligt ? Rondrijden met een kleinere band is ongunstig voor de wegligging en op de achteras (bij onze RWD auto's) slecht voor het differentieel.Dirk342 schreef : Een thuiskomer is door Volvo berekend op max. 80 km/h en is als noodvelg geschikt. Niet om er dagelijks afstanden mee te rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Licht hoofdzakelijk aan de band.
De velg is te smal om banden erom te leggen die het hele bereik van jouw auto aan kunnen.
Maar kom je nooit buiten de BBKom, dan zou je misschien een bandje kunnen vinden.
Of ze het bij de APK accepteren is een tweede.
Bij een velg met 155 bandjes rijdt het al behoorlijk krap onder een volvo.
Volvo 740 moet minimaal toch wel (175?) 180ers hebben voor de benodigde krachten (minimaal 5,5-6 J ).
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou daar voorzichtig mee zijn en eerst eens kijken of je daar nog een band voor kunt vinden voordat je geld uitgeeft aan een velg. Het gaat om smalle banden met een behoorlijke hoge wang en hoog draaggetal. Die schijnen simpelweg heel moeilijk of zelfs niet meer leverbaar te zijn. Een oude band van dat type/maat zou ik ook niet zo vertrouwen denk ik...JP Elverding schreef : zonder oude band geen bezwaar want naar verluid moet je ze na een jaar of tien vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Henk en Dirk, de maat van de thuiskomervelg is 4.5 J /15 /ET 20 als ik het goed gezien heb. De 'normale velgen dus 6J /15 /25Dirk342 schreef : Gaat niet passen Rudiger omdat de originele thuiskomers af Volvo veel smaller zijn als een 4,5 J velg en hier dus geen normale band omheen past. Al zou dit gaan, is het nog levensgevaarlijk.
Een thuiskomer is door Volvo berekend op max. 80 km/h en is als noodvelg geschikt. Niet om er dagelijks afstanden mee te rijden.
@ Elverding ik wil 12,50 euro hebben voor een thuiskomervelg met ongebruikte smalle band die dus misschien vervangen moet worden en misschien niet verkrijgbaar is...versturen is geen otie vanwege het gewicht...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dirk342 schreef : ..versturen is geen otie vanwege het gewicht...
Valt reuze mee hoor, tot 10 kg €8,61 van 10 tot 20 €12,95.
Etiket kan je gewoon op de band plakken, hoeft officieel niet eens een doosje omheen...
740 GL estate, B230A, nov.1985, 270000, origineel Zweed
clio 1.4 1992, voor erbij, tja je moet wat