Voorwielen draaien niet even zwaar (of licht)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beginnersvraag:
Toen ik vandeweek mijn auto even opgekrikt had staan, merkte ik dat het linker voorwiel een beetje zwaar draait. Hij is nog prima met de hand rond te draaien, maar de rechterkant gaat aanmerkelijk lichter:Als ik het linker voorwiel een zwieper geef dan komt hij na krap een rondje tot stilstand.Als ik het rechter voorwiel dezelfde zwieper (+/-) geef dan blijft hij zeker twee rondjes doordraaien.
Is het nodig om hier direct wat aan te doen? Auto remt verder prima, trilt niet, trekt niet naar één kant o.i.d.
Vervangen van de remschijven staat eigenlijk op de agenda voor volgend jaar zomer of daaromtrent en ik was van plan om dan ook meteen de remklauwen wat preventief onderhoud te geven. Ik hoop dus eigenlijk dat het tot dan kan wachten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
kan ook zijn dat je remblokjes niet helemaal terug komen dus dat ze tegen de schijf aan drukken, is te controleren door de rem klauw er af te halen en dan een slinger geven aan de naaf staat ze weer snel stil dan weet je dat het je naaf is, blijft ze soepel draaien komen je remblokken niet vergenoeg terug.
Groeten Tom.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Als je de remklauwen er af haalt om de blokken gangbaar te maken maak dan ook de geleidepennen maar goed gangbaar.
Dat zijn die vierkante uiteinden waar de boutjes van de klauwen ingedraaid worden, met die rubbertjes er op.
Er uit halen, de boring waar ze in gaan reinigen, pennen schoon en ingevet weer monteren en dan de klauwen weer er op.
Natuurlijk ook controleren of de booster gangbaar is, ook die willen wel eens vast gaan zitten.
Succes,
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ah, dus jij bedoelt dat het rechter wiel misschien juist te licht loopt i.p.v. links te zwaar? Zo had ik het nog niet bekeken...Jelmar86 schreef : Het kan ook zijn dat je rechter wiel lager wat speling begint te krijgen.
Allen bedankt voor de tips zover, toch maar eens de wielen/remklauwen eraf binnenkort.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedoel je de rembekrachtiger? Dat zou dan toch invloed op de andere wielen moeten hebben ook? Hoe kan ik die controleren eigenlijk?Ton schreef : Natuurlijk ook controleren of de booster gangbaar is, ook die willen wel eens vast gaan zitten.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
OK, dan snap ik het weer. Die gaat inderdaad op het te controleren lijstje.Ton schreef : de "zuiger" in de remklauw
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Versie 1: niet geventileerd, diameter schijf 280mm, minimale dikte 11.5mm
Versie 2: geventileerd, diameter schijf 262.4mm, min. dikte 20mm
Versie 3: geventileerd,diameter schijf 287mm, min. dikte 20mm
Versie 4: geventileerd diamater schijf 280mm, min. dikte 23mm