LPG G3 of benzine

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-12-2010 13:20 #1297081 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Vpb
Hoi Maarten,

Ik ben Dirk danwel niet, maar zal toch even reageren
Een VPB is een veerpootbrug

Die zet je onder de motorkap op de veerpoten

www.porsche.rijdt.nl/944fotos/veerpootbrug1.jpg

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2010 19:19 #1297128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx
Bedankt Gerben, had dat beter ook wellicht voluit kunnen schrijven.  Deze VPB heb je dus zowel voor de voorkant als ook voor de achterkant.  Die laatste is erg belangrijk tegen rammeltjes, kraakjes, overhellen, etc.  Wat Bouke beschrijft herken ik echter niet zo.  Het sleutelen aan een 850 is zeer goed te doen, als ik het vergelijk met bijvoorbeeld mijn eigen 760.  Dat komt, lijkt mij dan ook, doordat ik een 850 blind uit elkaar schroef en precies weet hoe en wat.  De 760 is 'nieuw' voor mij, moet meer zoeken en duurt daardoor ook langer.
Asjes van een 850 wisselen, maximaal een half uur per kant erin en eruit.  Stelt totaal niets voor, als je het trukje maar kent.  Dat geld natuurlijk voor iedere monteur bij elk type auto.  Het is maar net waar je je ervaring in hebt zitten.  Een distributieriem (850 glt uit '93) is laatst door een fervent 850 sleutelaar gedaan in 3 kwartier tijdens een sleuteldag.  Dus het kan echt wel snel gaan.  En dan ook meteen goed.
Ervaring in het type zegt alles over de snelheid waarmee iets lukt / gaat.  uietraard ook de inzicht van de betreffende monteur, maar dat spreekt voor zich natuurlijk.
Qua onderdelen, origineel, schelen voor zover ik kan zien de 850 en 940 elkaar niet zo bar veel.  Ik heb het hier doelbewust niet over imitatiemeuk want daar ben ik geen voorstander van.  Gebruikte onderdelen van een 850 zijn zat verkrijgbaar en tegen allerzins redelijke prijzen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 00:54 #1297636 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 16 kleppers
Hallo Henk

henk 940LPT schreef : Kleppen hoef je niet te stellen in de 850, bij de 940 moet dat wel.

Bij de 16 kleppers is dat niet nodig!
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam