Boge eXtreme nivomaten, is dat iets en wat heb ik nodig? - Update -
- V700 register
- Nieuw lid
-
V45650 kan ik nergens terugvinden, maar als het inderdaad nr. 60-180-0 dan past hij.Baseman schreef : Ik heb net een setje Boge Extreme Auto-levellers gekocht (V45650) die op mijn 940 moeten passen. (als het goed is)
Nr. is gelijk aan Sachs nr. 170 472 en Volvo nr. 9140553
Dit alles is te vinden in de ZF webcatalogus. Nummer invoeren in het vakje linksonder. Er staat ook nog een montagehandleiding in PDF. Op het aanhaalmoment na staat daar weinig nuttigs in, overigens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onder mijn 760 1988 zaten Boge's (zelfpompers-(nivomats).
Die waren wit en veel dikker.
Gelezen dat dit type ook zeker niet met de (zware)veren gereden mag worden (voor niet nivomats), aangezien hiermee het hele weggedrag om zeep geholpen wordt.
Het rijden met dat type achteras en de Boge's is het enige wat ik echt mis tov mijn 740.
Zo te zien zijn dit gewone gasdempers.
Volgens mij is Boge Nederlands, waarom hun niet even infoën.
Bovenstaande betreft een sedan,... station??
Groeten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch wel, ze staan in <a href=" www.who-sells-it.com/cy/gsf-car-parts-66...age-89-fullsize.html " target="_blank">deze prijslijst.Als de inhoud van de doos overeenkomt met de sticker, dan zijn het dus self-levellers, mooi...;-)Pietjeprecies schreef : V45650 kan ik nergens terugvinden, maar als het inderdaad nr. 60-180-0 dan past hij.
Plaatje van de sticker:
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kijk maar op:
store.impartsol.com/rearshocbogn2.html
Maar pomp ze een paar keer in en uit en ze moeten steeds stugger worden ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
aardige woordspeling...Ghia schreef : Lijkt me stug voor die prijs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had een bod op eBay gedaan en bleek het winning bid.Als het echt nivomats zijn (zoals de verkoper heeft bevestigd naar aanleiding van mijn vraag) en volgens het nummer op de doos, heb ik gewoon heel veel mazzel.Blijkt het niet te kloppen, heb ik nog steeds mazzel, want nieuwe schokkers heb ik toch nodig, dus als het normale Boge's zouden zijn, ben ik er nog steeds happy mee, voor die prijs.Ghia schreef : Lijkt me stug voor die prijs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat bedoel ik: gefeliciteerd! GBP16,98 voor een setje van wat voor soort dan ook is natuurlijk piekfijn in orde!Baseman schreef : ... heb ik gewoon heel veel mazzel.... ben ik er nog steeds happy mee, voor die prijs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus, ze zijn binnen en inderdaad, ze hebben geen Balg.André Swart schreef :
Maarre, de 'mijne' hebben zo'n balg, de jouwe niet. Of zie ik dat verkeerd?Baseman schreef : ...Ze lijken identiek...
De originele advertentietekst was:
Here we have a brand new boge shock absorberset to fit a volvo 760 or the 940 model. Im not sure what ages and versions this shocks fit but think its the same for all 760 and 940 models. The shocks are new but does have the sticker missing and some light scratches from being in storage non of which will affect its operation.A bargain at 99p start bid!!!!!! The part number is 60-180-0 and V45650.
Dus, dat leek me een set.Omdat ik een biddingscheduler heb (zodat ik het zelf niet meer in de gaten hoef te houden, heb ik die ingesteld en in de tussentijd is de tekst aangepast naar:
Here we have a brand new boge shock absorber to fit a volvo 760 or the 940 model. Im not sure what ages and versions this shock fits but think its the same for all 760 and 940 models. The shock is new but does have the sticker missing and some light scratches from being in storage non of which will affect its operation.A bargain at 99p start bid!!!!!! The part number is 60-180-0 and V45650.
Dus, dat is er maar eentje en die heb ik ook ontvangen.
Het is er eentje zonder balg en ook zonder sticker.Het nummer wat erop staat, lijktg een monroe nummer te zijn en deze zat, samen met de originele montagehandleiding voor een Nivomat in de originele (maar niet bijbehorende) Boge Extreme doos.De beide bevestigingsogen zijn duidelijk beschadigd, dus hij is gemonteerd geweest en aan de vervuiling op het rubber kan ik zien, dat dat meer geweest is dan een dagje.
Enfin, het was te mooi om voor de helft waar te zijn en ik heb de verkoper dus een mail gestuurd.We wachten af.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jammer, dan is het duurkoop.
Met Paypall betaald?
Dan zouden ze moeten 'uitkeren'
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, maar ik heb eerst de verkoper gemaild, kijken wat die te melden heeft.Ghia schreef : Dan zouden ze moeten 'uitkeren'
Werkt dat niet, stuur ik een mail naar eBay en daarna een naar paypal.
Ach, de tweede keer in 273 aankopen........best een aardige score.