Boge eXtreme nivomaten, is dat iets en wat heb ik nodig? - Update -

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 14:31 #1084158 door V700 register
UPDATE: Ze zijn, of eigenlijk, hij is binnen en de update staat onderaan, in mijn posting van 18:5nogwat

Ik heb net een setje Boge Extreme Auto-levellers gekocht (V45650) die op mijn 940 moeten passen. (als het goed is)

Deze zouden 1 op 1 moeten passen op mijn bouwjaar, maar de vraag is eigenlijk, wat heb ik er nog meer voor nodig?
Ik heb een gastank achterin, ooit verzwaarde veren geplaatst, mij lijkt, dat het geen kwaad kan, de rotte dempers weg te halen en er weer Nivomaten onder te zetten, die er bij aankoop ook onderzaten, maar lek waren.
Uw adviezen graag?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 15:05 #1296659 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwarring
Hoi bas,
je bericht is een beetje verwarrend, zijn je nieuwe Böge dempers dan voor aan de voorzijde?

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-12-2010 15:07 #1296660 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Zijn dit dan nivomaten?
Die zijn toch veel dikker?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 15:53 #1296665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitproberen
Als ik het goed begrepen heb, dan heeft een auto met nivomats zwakkere veren dan een auto met gewone schokdempers. Dus zou je nu de originele veren (die dus in combinatie met de lekke nivomats op de auto zaten) weer terug moeten zetten, als je die nog hebt. Maar wat let je om het in 2 fasen te doen, eerst de dempers monteren in combinatie met je huidige veren en kijken hoe het rijdt. Als ie dan te hard geveerd blijkt kun je altijd nog op zoek naar zwakkere veren. Het lijkt me wel een klus om op een brug te doen, helemaal met de huidige weersomstandigheden...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 15:55 #1296666 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope.

Chilm schreef : je bericht is een beetje verwarrend, zijn je nieuwe Böge dempers dan voor aan de voorzijde?

Ik heb het nog eens gelezen, maar begrijp de verwarring niet, maar is verder ook niet belangrijk.Ze zijn voor de achterzijde.
@Wytze, ik dacht ook dat ze dikker zouden moeten zijn, ik ga enkel op de tekst af...;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 15:59 #1296668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijk eens hier dan
Hej hej Bas,
volgens mij heb jij deze pagina zelf aangemaakt?

http://www.volvo700vereniging.nl./node/5733

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 17:03 #1296673 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gewone veren met niveaumats
Hallo Bas
Ik denk dat de combinatie zware veren plus niveaumaten iets te stug wordt.  Ik denk dat je uit gaat komen bij gewone veren (dus geen niveaumatveren) met niveaumatschokdempers.
groetjes
Mathy

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 17:43 #1296676 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Valt mee.
Ik heb onder mijn S90 een dikke bladveer zitten. Oorspronkelijk is de sedan niet standaard uitgerust met nivomats. Na montage van de gastank van 100 liter heb ik er nivomats plus een zwaardere stabilisatorstang onder gezet. Auto blijft keurig recht en hoog staan en het rijden is niet veel stugger geworden. Wel rijdt de auto rechtuit een stuk strakker en heeft in bochten geen neiging meer om om zijn lengte-as te draaien.
Martijn heeft met mijn auto gereden en vond het een prima en comfortabele combinatie. Of dit voor de 940 ook geldt, weet ik niet maar het lijkt me het proberen waard.
Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 17:51 #1296677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veerkarakteristiek
Zitten er tussen 'gewone' veren en nivomatveren geen verschil in veerkarakteristiek. Je kunt namelijk ook verzwaarde nivomatveren krijgen. Zie <a href=" www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/fahrwer...=131-&kf5=40-A08 " target="_blank">hier voor de verschillen.
Groetjes Harnt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 18:13 #1296679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sterker nog

jsnijder schreef : Martijn heeft met mijn auto gereden en vond het een prima en comfortabele combinatie.

Sterker nog; op basis van deze rit heb ik vorig jaar besloten een verzwaarde bladveer te laten monteren. Met 2 volle tanken en Miele achterin nog steeds recht de volgende dag en waar ik bang voor was, stugger, bleek ongegrond. Weggedrag is verbeterd in de bochten (minder hellen) als ook rechtdoor (minder dweilen). Het betreft wel een multilink2 zoals je weet.

Moderators: Jerry Stam