Winterbanden welke? Dunlop, Michelin, Continental, Vredestein,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 07:43 #1295531 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed ?

scaniar164 schreef : Ik heb er nu Kleber onder liggen.
Prima band voor prima prijs.....vorig jaar band nr 1 duitsland.
Is een b merk van michelin.

Isabelle ("Candisa") noemt Kleber een paar berichten hierboven nog waardeloos....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 09:08 #1295536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dus

henk 940LPT schreef : Isabelle ("Candisa") noemt Kleber een paar berichten hierboven nog waardeloos....

... en daarom blijven die (winter)banden-draadjes steeds maar terug komen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 09:13 #1295537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe ziekte ontdekt
Nieuwe ziekte ondekt: WINTERBANDENSYNDROOM

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 10:00 #1295542 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Volkskrant
Ook en de <a href=" www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/arti...ttere-noodzaak.dhtml ">Volkskrant van vandaag een verhaaltje.
Interessant is daarin:
Verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen zet vraagtekens bij de noodzaak van winterbanden. 'Er is in Nederland een sfeer ontstaan dat iedereen winterbanden moet kopen, maar onze winters zijn niet te vergelijken met die van andere Europese landen. Ook voelen automobilisten zich veiliger met winterbanden, wat leidt tot roekelozer rijgedrag. Die discussie hoor ik nog te weinig.'

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 10:58 #1295549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja

Piet22 schreef : Ook en de <a href=" www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/arti...ttere-noodzaak.dhtml ">Volkskrant van vandaag een verhaaltje.

Ja dat is m.i. het probleem met alle veiligheidsvoorzieningen. Doordat er talloze idioten rondrijden (natuurlijk niet in oude Volvo's) die denken dat ze onkwetsbaar zijn: "Ik heb toch ABS, traction control, winterbanden etc, dus wat kan mij gebeuren".
Ik heb nu winterbanden, domweg omdat ik vorige winter mijn eigen oprit niet op kon komen in de sneeuw op zomerbanden. Op de snelweg deed ik het gewoon rustig aan terwijl ik links en rechts werd ingehaald door bovengenoemde bumperklevende types (waarschijnlijk op winterbanden), waarvan ik er meer dan eens ook één in de problemen heb zien komen bij plotseling remmen. Grappig is dat b.v. bij nieuwe Audi's direct de gevarenlichten automatisch aangaan bij een noodstop (idiot lights).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 11:19 #1295551 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Seizoens invloeden

Pietjeprecies schreef :

henk 940LPT schreef : Isabelle ("Candisa") noemt Kleber een paar berichten hierboven nog waardeloos....

... en daarom blijven die (winter)banden-draadjes steeds maar terug komen.

Ach dat zijn de seizoensinvloeden
In de zomer Airco problemen, in de winter winterbanden.
zo kun je aan de postingonderwerpen zien welk jaargetijde we hebben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 11:28 #1295556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie

Jeroen schreef : Ach dat zijn de seizoensinvloeden
In de zomer Airco problemen, in de winter winterbanden.
zo kun je aan de postingonderwerpen zien welk jaargetijde we hebben

En wat de beste motorolie is, bespreken we het hele jaar door

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 12:03 #1295559 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleber...
De Kleber banden waar ik het op heb, zijn de gewone niet-winterbanden die op mijn 940 liggen en blijkbaar nu ook op onze "nieuwe" schone van dat andere Zweedse automerk.
Het gaat dus om een type dat vergelijkbaar is met de Energy reeks van Michelin...
Hoe de winterbanden presteren weet ik niet. Het zou best kunnen dat deze goed zijn, maar als een fabrikant niet enigszins consistent is in de kwaliteit van hun banden, hoef ik het sowieso niet meer. Daarom komt er bij mij sowieso ook nooit meer Michelin onder de wagen: De Alpin winterbanden schijnen zeer goed te zijn, en ik was indertijd ook best tevreden met mijn Pilot Exhalto zomersportbandjes, maar de Energy reeks vind ik dan weer altijd ondermaats, wat bovendien nog eens flink afhankelijk van de bandenmaat blijkt te zijn.

Vredestein heb ik in verschillende types en maten gehad, in verschillende seizoenen, en dit merk heeft me nog nooit teleurgesteld. Bovendien valt de prijs over het algemeen goed mee.Je zal dan ook zien dat op zowel review sites die gebruik maken van objectieve testrijders, als sites die gebruik maken van gebruikers-ervaringen, een Vredestein band altijd best goed scoort in zijn categorie.
Diezelfde review sites zetten Vredestein wel nooit bovenaan(waarbij overigens ook rekening gehouden wordt met het aantal kilometers dat er mee gemaakt kan worden, wat mij nu eens totaal niet interesseert zolang het maar niet te gortig wordt, anders moet je uiteindelijk toch je banden weggooien omdat ze stomweg te oud geworden zijn), en ik kan me inderdaad ook moeilijk voorstellen dat er van al die duurdere banden geen enkele beter zou zijn...
Maar ik heb veel liever van met een gerust hart te kunnen gaan naar de bandenboer, een willekeurig type (afhankelijk van het seizoen en de wagen) Vredestein band te kunnen bestellen en te wéten dat de prijs en kwaliteit gewoon in orde zal zijn, dan eerst het net te moeten gaan afschuimen om te weten of type X van bekend merk Y wel goed is, dit eventueel nog eens opnieuw te moeten doen omdat enkel nog het oudere of nieuwere type van die band leverbaar is, waarvan de kwaliteit wel eens totaal anders zou kunnen zijn, om dan met een bang hartje af te wachten of die peperdure band wel aan de wensen zal voldoen.
Nee, doe mij maar Vredestein, altijd een bovengemiddeld goede band waar ik met plezier mijn bankkaart voor boven haal...
Ik zeg niet dat er geen andere merken zijn die altijd wel goed zijn en niet per sé duur hoeven te zijn, maar ik ben er nog geen enkele tegengekomen. Onderandere Dunlop, Continental, Michelin en Pirelli (en dat zijn toch zo een beetje "de" merken) hebben mij al minstens even vaak teleurgesteld als dat ze me gelukkig hebben gemaakt. Vredestein is het enige merk tot nu toe (en dat zal ook zo blijven, want ik koop niets anders meer) dat mij nog nooit "bedrogen heeft".
Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 13:39 #1295565 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou het eens kunnen zijn...
met Isabelle, ware het niet dat het mij de laatste tijd opvalt dat mijn snowtracs 3 (vorig jaar november gekocht, 195/65/15, iets van 330 euro all in) best wel veel lawaai maken. Kan aan mij liggen maar het viel me op. Daarvoor had ik michelins P voor en Quatracs achters (205/55/16 geloof ik)
De Michelin lijkt iets minder snel te slijten. Vredesteins slijten sneller wat bij 30-70.000 per jaar opvalt. Oude banden heb ik nooit gehad ;)
Overigens, een winterband met minder dan 4 mm profiel kan gevaarlijk zijn en, in extreme gevallen, minder effectief dan een nieuwe zomerband met 8 mm.... Dus de rubberkosten per kilometer gaan met zomerbanden weer omlaag.(Overigens compenseert dat wellicht de 15" winterwielen en 16" hydra's voor de zomer?)

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 11:21 #1295671 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Conti TS830
Waarschijnlijk liggen ze er al onder Wytze maar de conti's TS830 zijn door de consumentenbond als beste getest. Ik heb ze dit jaar voor het eerst (dus zal het wel een kwakkelwinter worden maar ja) alleen was ik 320 euro kwijt (inclusief montage)

Moderators: Jerry Stam