Winterbanden welke? Dunlop, Michelin, Continental, Vredestein,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Isabelle ("Candisa") noemt Kleber een paar berichten hierboven nog waardeloos....scaniar164 schreef : Ik heb er nu Kleber onder liggen.
Prima band voor prima prijs.....vorig jaar band nr 1 duitsland.
Is een b merk van michelin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
... en daarom blijven die (winter)banden-draadjes steeds maar terug komen.henk 940LPT schreef : Isabelle ("Candisa") noemt Kleber een paar berichten hierboven nog waardeloos....
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Interessant is daarin:
Verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen zet vraagtekens bij de noodzaak van winterbanden. 'Er is in Nederland een sfeer ontstaan dat iedereen winterbanden moet kopen, maar onze winters zijn niet te vergelijken met die van andere Europese landen. Ook voelen automobilisten zich veiliger met winterbanden, wat leidt tot roekelozer rijgedrag. Die discussie hoor ik nog te weinig.'
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja dat is m.i. het probleem met alle veiligheidsvoorzieningen. Doordat er talloze idioten rondrijden (natuurlijk niet in oude Volvo's) die denken dat ze onkwetsbaar zijn: "Ik heb toch ABS, traction control, winterbanden etc, dus wat kan mij gebeuren".Piet22 schreef : Ook en de <a href=" www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/arti...ttere-noodzaak.dhtml ">Volkskrant van vandaag een verhaaltje.
Ik heb nu winterbanden, domweg omdat ik vorige winter mijn eigen oprit niet op kon komen in de sneeuw op zomerbanden. Op de snelweg deed ik het gewoon rustig aan terwijl ik links en rechts werd ingehaald door bovengenoemde bumperklevende types (waarschijnlijk op winterbanden), waarvan ik er meer dan eens ook één in de problemen heb zien komen bij plotseling remmen. Grappig is dat b.v. bij nieuwe Audi's direct de gevarenlichten automatisch aangaan bij een noodstop (idiot lights).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ach dat zijn de seizoensinvloedenPietjeprecies schreef :
... en daarom blijven die (winter)banden-draadjes steeds maar terug komen.henk 940LPT schreef : Isabelle ("Candisa") noemt Kleber een paar berichten hierboven nog waardeloos....
In de zomer Airco problemen, in de winter winterbanden.
zo kun je aan de postingonderwerpen zien welk jaargetijde we hebben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gaat dus om een type dat vergelijkbaar is met de Energy reeks van Michelin...
Hoe de winterbanden presteren weet ik niet. Het zou best kunnen dat deze goed zijn, maar als een fabrikant niet enigszins consistent is in de kwaliteit van hun banden, hoef ik het sowieso niet meer. Daarom komt er bij mij sowieso ook nooit meer Michelin onder de wagen: De Alpin winterbanden schijnen zeer goed te zijn, en ik was indertijd ook best tevreden met mijn Pilot Exhalto zomersportbandjes, maar de Energy reeks vind ik dan weer altijd ondermaats, wat bovendien nog eens flink afhankelijk van de bandenmaat blijkt te zijn.
Vredestein heb ik in verschillende types en maten gehad, in verschillende seizoenen, en dit merk heeft me nog nooit teleurgesteld. Bovendien valt de prijs over het algemeen goed mee.Je zal dan ook zien dat op zowel review sites die gebruik maken van objectieve testrijders, als sites die gebruik maken van gebruikers-ervaringen, een Vredestein band altijd best goed scoort in zijn categorie.
Diezelfde review sites zetten Vredestein wel nooit bovenaan(waarbij overigens ook rekening gehouden wordt met het aantal kilometers dat er mee gemaakt kan worden, wat mij nu eens totaal niet interesseert zolang het maar niet te gortig wordt, anders moet je uiteindelijk toch je banden weggooien omdat ze stomweg te oud geworden zijn), en ik kan me inderdaad ook moeilijk voorstellen dat er van al die duurdere banden geen enkele beter zou zijn...
Maar ik heb veel liever van met een gerust hart te kunnen gaan naar de bandenboer, een willekeurig type (afhankelijk van het seizoen en de wagen) Vredestein band te kunnen bestellen en te wéten dat de prijs en kwaliteit gewoon in orde zal zijn, dan eerst het net te moeten gaan afschuimen om te weten of type X van bekend merk Y wel goed is, dit eventueel nog eens opnieuw te moeten doen omdat enkel nog het oudere of nieuwere type van die band leverbaar is, waarvan de kwaliteit wel eens totaal anders zou kunnen zijn, om dan met een bang hartje af te wachten of die peperdure band wel aan de wensen zal voldoen.
Nee, doe mij maar Vredestein, altijd een bovengemiddeld goede band waar ik met plezier mijn bankkaart voor boven haal...
Ik zeg niet dat er geen andere merken zijn die altijd wel goed zijn en niet per sé duur hoeven te zijn, maar ik ben er nog geen enkele tegengekomen. Onderandere Dunlop, Continental, Michelin en Pirelli (en dat zijn toch zo een beetje "de" merken) hebben mij al minstens even vaak teleurgesteld als dat ze me gelukkig hebben gemaakt. Vredestein is het enige merk tot nu toe (en dat zal ook zo blijven, want ik koop niets anders meer) dat mij nog nooit "bedrogen heeft".
Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
De Michelin lijkt iets minder snel te slijten. Vredesteins slijten sneller wat bij 30-70.000 per jaar opvalt. Oude banden heb ik nooit gehad
Overigens, een winterband met minder dan 4 mm profiel kan gevaarlijk zijn en, in extreme gevallen, minder effectief dan een nieuwe zomerband met 8 mm.... Dus de rubberkosten per kilometer gaan met zomerbanden weer omlaag.(Overigens compenseert dat wellicht de 15" winterwielen en 16" hydra's voor de zomer?)
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-