Winterbanden welke? Dunlop, Michelin, Continental, Vredestein,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo heb ik mijn 4 seizoensbanden ook uitgezocht.whitehorse schreef : Ik ben er bij het zoeken vanuit gegaan dat de band juist op natte weg heel goed moet zijn, want die omstandigheden hebben we het meest!
Helaas worden de winterbanden toch puur voor dikke sneeuw gerecenseerd terwijl een net zo grote doelgroep winterbanden aanschaft voor de eigenschappen op nat en een incidentele sneeuwvlok (maar geen centimeters). Maar deze groep mag de resultaten vaak tussen de regels door lezen om tot een goede keuze te komen.
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Gewoon een A-merk band nemen.Voor dat beetje geld moet je geen veiligheids consessies gaan doen. Dan kost het maar wat meer.
Mazzel
- V700 register
- Nieuw lid
-
frank620419319 schreef : Gewoon een A-merk band nemen.Voor dat beetje geld moet je geen veiligheids consessies gaan doen. Dan kost het maar wat meer.
Tjsa, wat is dan een A-merk band?
Wat in NL een A-merk is kan elders op de wereld gezien worden als B of zelfs C-merk.
Wat in andere landen (bijv.Scandinavië, Rusland, Engeland, USA) als A-merk gezien wordt ,zien wij weer als ondergeschikt aan de "premium" banden van Vredestein, Michelin en Continental.
Ik zal dan ook niet zo snel afgaan op de classificatie "A-merk".
Ook de bandentests zijn lastig te beoordelen voor de omstandigheden in NL.
En als je goed kijkt naar de bandentests zie je dat er weinig verschil zit in de verschillende banden. Natuurlijk een paar chinese merken om de "premium" banden een voorsprong te geven.
En een test, tja... Ik kan ook een test bedenken en uitvoeren waarin de A-merken de winnaar zullen zijn. Is een kwestie van testen....
Bedenk hoeveel je ongeveer uit wilt geven, bedenk wat je belangrijk vindt.
Internet is leuk (je kunt nl. overal je informatie vandaan halen) daar maken de PR mensen van de bandenfabrikanten ook dankbaar gebruik van.
Slechte banden worden, als het goed is, in NL niet verkocht.
Moraal is dus: ga op je gevoel af en op de deskundigheid van de bandenboeren.
PS: ik rijd op winterbanden van Viking, zeer stil, goede grip, ook op nat.
Succes met de zoektocht
740 GL estate, B230A, nov.1985, 270000, origineel Zweed
clio 1.4 1992, voor erbij, tja je moet wat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn dus wel slechte banden te koop in Nederland. bijvoorbeeld de chinese, en ook andere hebben hun Issues . Zoek maar eens op Wanli en Viking.
De test van de ANWB is niet gemaakt voor Internet meninkjes, noch voor de A-merken fabrikanten, zeker omdat ze ook bijvoorbeeld Hankooks goed hebben getest.
Een A-merk geeft ook geen garantie daar heb je gelijk in, maar de tests van de ADAC en ANWB geven toch steeds weer hetzelfde beeld.
Of je gelooft in complottheoriëen of je gelooft in feiten. De uitkomst van de test is hetzelfde. Aan jou de keus wat je gelooft .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onder mijn allereerste wagen, een VW Passat 35i van 1990 had ik de 'normale' reeks van Vredestein zitten... Stukken beter dan de Michelin Energy's die er ook op hebben gelegen!
Onder een 2000 Renault Clio had ik Vredestein Quatrac 2 all-seasons banden... Presteerden niet alleen in de winter en bij modderig wegdek erg goed, maar tijdens een hete zomerdag plakten ze ook stukken beter op de weg dan peperdure Continental SportContact 2 zomersportbanden!
Onder de Peugeot 807 waarmee ik mijn vorige job deed hebben er ook nog Vredestein HiTrac banden gezeten, welke eveneens stukken beter waren dan de Pirelli P6 en Michelin Energy banden die er ook nog op hebben gezeten.
Onder de 940 heb ik nog geen nieuwe banden moeten leggen (eigenlijk zou het wel moeten, want de huidige Kleber banden zijn ondanks het nog ruim voldoende profiel ronduit waardeloos...) en Xenia heeft tot nu toch nog geen enkele wagen lang genoeg gehad om er toe te komen (normaal gezien zal dit bij de "nieuwe" Saab anders worden), maar als we ooit een nieuwe set sloffen onder een van onze wagens moeten zetten, dan worden het zeker en vast weer Vredesteins...
Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.autoreifentest.de/ " target="_blank">Autoreifentest
Succes met zoeken, mijn eerste set winterbanden waren Fulda's en die bevielen errug goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hierbij de Nederlandse versie: <a href=" www.autobandentest.com/ " target="_blank">AutobandentestAndré Swart schreef : <a href=" www.autoreifentest.de/ " target="_blank">Autoreifentest
Testresultaten van vooral Duitsers, in het Duits, maar ook andere talen.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
He is immers het enige contact met het asfalt.
Banden zat te koop op dit moment in Duitsland. De reguliere sites staan er vol mee voor leuke prijzen. Omdat ik altijd de lokale economie steun probeer ik het altijd ook even dichter bij huis. Dat het druk is nu is natuurlijk te begrijpen. Om er om te lachen gaat mij even te ver.
Ik heb mijn conclusie getrokken en ga voor de conti's als ik er echt mee ga rijden nog deze winter want er zijn weer andere ontwikkelingen. ga ik dit weekeinde besluiten. Dan zijn ze ook nog wel te koop hoor na het weekeinde voor dat geld.
Dank voor de tips en meningen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb er nu Kleber onder liggen.
Prima band voor prima prijs.....vorig jaar band nr 1 duitsland.
Is een b merk van michelin.
Groet Chris