vragen over kleine APK dingetjes - Goedgekeurd!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 15:44 #1287563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic okeej, die sproeier ga ik
okeej, die sproeier ga ik later nog mee aan de gang, maar in ieder geval bedankt voor alle goede tips.
Net het complete derde remlicht verwijderd en de boel weer teruggezet. Maar nu nog even een domme vraag van mijn kant: ik ben vergeten de draadjes af te plakken... deze hangen nu los in de klep. Krijg ik nu kortsluiting als ik een keer op de rem trap, of kan ik het zo laten hangen?
Nogmaals dank.
Groet,
Mattijs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 15:47 #1287564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even
Zou het even afplakken, je krijgt namelijk niet alleen kortsluiting als die 2 draadjes elkaar raken maar ook als de plus van het remlicht de metalen binnenkant van de achterklep raakt. Met een beetje pech brandt de zekering door.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 17:23 #1287573 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog even...
Okeej, straks nog een keer het trucje met de binnenkant uithalen dus...
allemaal bedankt! toch wel erg handig zo'n forum... terwijl je bezig bent, krijg je nog antwoord!
En dan morgen duimen dat ie door de APK komt... moet nu volgens mij helemaal goedkomen... jullie horen dat nog!
Groet,
Mattijs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 17:30 #1287574 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sproeier terugslagklepje misschien kapot
Het terugslagklepje in de leiding naar de klep kan ook kaduuk zijn. Had ik laatst.Je kunt in ieder geval de leiding losmaken op de bovenkant van de klepgoot (rechtsboven). Als die leiding los is en je bedient de pomp, dan moet er vloeistof uit het slangetje komen. Let op: is een fikse straal! Zo niet, is terugslagklepje stuk. Dat zit op een onmogelijke plek rechtsonder in de buurt van het achterlicht. Ik kon er via het achterlicht gat niet bij, moest de bekleding losmaken. En daar was het inderdaad ook zeiknat van alle vloeistof die bij dat klepje langs lekte. Ik heb er een koppelstukje tussengezet toen sproeide die al weer lekker. Later nog een orgineel klepje gehaald bij de dealer, maar nog niet gemonteerd. Wat nou het nut is van dat klepje weet ik dus niet, want het sproeien gaat weer goed zoals gezegd. En ja de mensen hebben gelijk: de achterwisser is geen APK punt. Maar die ruit wordt wel goed vies, als je een tijdje op een natte weg rijdt. Ik miste mijn sproeier wel toen ie het niet deed. Succes!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 23:01 #1287647 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Is al genoemd
Hallo Maarten
De funktie van de terugslagklep is al beschreven hierboven.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2010 10:58 #1287803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goedgekeurd!!!
Dag Allemaal,
gister zat ik hem toch wel even te knijpen overdag. Hele dag geen telefoon... ze zullen toch niet wat vinden?! ... (en had ik hem nu wel bij die goedkope aanbieding moeten laten keuren... waarvan iedereen zegt: ze vinden altijd wat! want daarom is het zo goedkoop!)
maar gelukkig alle stress voor niks: goedgekeurd! (en ook nog met steekproef, dus check, check, dubbelcheck)
Het enige wat niet klopte was de reflector achter aan de rechterkant was niet goed meer... daar zit vocht in de lichtunit, waardoor de reflector dof is geworden. Dit hadden ze simpel opgelost door twee losse reflectorplaatjes achter op de bumper te plakken. Niet een hele fraaie oplossing, maar wel goedkoop en effectief. en ach... de rest van de auto is ook niet moeders mooiste....
ze vonden nog wel een heel aantal dingetjes en ik werd gelijk verleid om een beurtje bij hun te laten doen... maar dat doen we dus niet... dat kan mijn mannetje veel goedkoper.
we mogen in ieder geval weer een jaartje rijden!
Nogmaals dank en hartelijke groet!Mattijs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2010 13:53 #1287833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Goede berichten, Mattijs!
En de auto lijkt altijd beter te rijden na een vlekkeloze APK 
By the way: heeft-ie het kenteken JV-JR-.. ?
Groet,
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2010 14:08 #1287836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helaas

JJager schreef : By the way: heeft-ie het kenteken JV-JR-.. ?

Dag Joost,
Neej, dat ben ik niet... ik ben JZ-PR-.. het lijkt er wel (een beetje) op. Hoezo???
Mattijs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2010 12:02 #1287944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4 jaar
Omdat ik vier jaar lang in een 1995 940 Polar estate in de kleur silversand heb gereden  .
Joost

Moderators: Jerry Stam