handgeschakelde bak op een 3.0l uit een 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb een 745 uit '88 met een b230f motor en wil daar een 3.0 uit een 960 in hangen
nou wil ik alleen nog weten of daar een handgeschakelde bak op past en welke?
onder mijn auto zit een m90 bak
mvgr sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Theorie en praktijk.!henk 940LPT schreef : Beetje vreemde combi, een B230F en een M90, vast niet standaard
Nast interne verschillende versies zijn er 3 hoofdsoorten M90 bakken. Eentje voor de diesel (6 cilinder lijn), eentje voor de redblocks (4 cilinder lijn) en eentje voor de whiteblocks (6 cilinder lijn). Die zijn onderling niet uitwisselbaar omdat de aansluiting op het blok verschilt. Je zult dus een M90 voor een whiteblock moeten vinden.
De diesel dat klopt. De startmotor zit tegengesteld.
Ik heb nog nooit gemerkt dat een M90 benzine niet verwisseld kon worden. Wel eens wat geworsteld met het inzetstuk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De 204pk is wel degelijk in handbak geleverd, ik meen in Zwitserland of Oostenrijk.hjkort schreef : de handbak is alleen geleverd op de 2.5 en de latere 3.0 met 180pk. De 204pk blokken zijn nooit geleverd met de handbak. Grote kans dat het niet goed gaat als je een dergelijke M90 aan een 204pk blok koppelt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik bedoelde dat een M90 van een whiteblock niet overgezet kan worden op een redblock of omgekeerd. Dat riep ik omdatwp001 schreef : Ik heb nog nooit gemerkt dat een M90 benzine niet verwisseld kon worden. Wel eens wat geworsteld met het inzetstuk.
Bron: <a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325 " target="_blank"> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325Turbobricks schreef : The redblock and whiteblock designed M90 gearboxes are not interchangeable. The bellhousing is not removeable. You can however interchange the internal parts (axles, gears etc.) between the whiteblock and redblock versions.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Niet alles wat geschreven staat is waar! De 960 heeft "soms" wel een inzetstuk heb ik gemerkt!henk 940LPT schreef :
Ik bedoelde dat een M90 van een whiteblock niet overgezet kan worden op een redblock of omgekeerd. Dat riep ik omdatwp001 schreef : Ik heb nog nooit gemerkt dat een M90 benzine niet verwisseld kon worden. Wel eens wat geworsteld met het inzetstuk.
Bron: <a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325 " target="_blank"> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325Turbobricks schreef : The redblock and whiteblock designed M90 gearboxes are not interchangeable. The bellhousing is not removeable. You can however interchange the internal parts (axles, gears etc.) between the whiteblock and redblock versions.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Die info kan ik wel gebruiken voor dit draadje namelijk als ik geen automaat aankan sluiten.
<a href="/node/32273"> www.volvo700vereniging.nl/node/32273
en
<a href="/node/32547"> www.volvo700vereniging.nl/node/32547
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Zoals ik al schreef het was wel een geworstel met het tussenstuk. Als je niet voor een gat te vangen bent dan kun je de bak er wel aankrijgen ook moesten de paspen gaten nog opgeboord worden. De "bult" voor de startmotor van de 940 staat ook niet zo fraai een passtuk er inlassen is niet echt nodig maar staat wel beter.Wytze schreef : Heb je er een foto van Timen? Of andere documentatie?
Die info kan ik wel gebruiken voor dit draadje namelijk als ik geen automaat aankan sluiten.
<a href="/node/32273"> www.volvo700vereniging.nl/node/32273
en
<a href="/node/32547"> www.volvo700vereniging.nl/node/32547
Door de ervaringen een M45 te vervangen voor een M47 durf ik zo´n klusje wel aan. De goede M90´s worden schaars dus je moet wel eens wat.