natte voetjes in mijn nieuwe volvo...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2010 21:08 #1286037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic regenwater? Parafen?
hoi Henk,
wellicht toch regenwater?
Ik heb net de middenconsole ontmateld en nu kon ik de sponsmatten helamaal omhoog halen.
Het lijkt toch meer op regenwater dan koelvloeistof. Het ishelder water en ruikt nergens naar..
de matten helemaal nagevoeld en als ik naar boven naar de midden console richting schutbord ga is het droog.
links bij de deur lijkt het ook nat. wellicht een ander lek van regenwater...
het wordt weer mooi weer zodat de boel kan drogen en dan kan ik de boel weer in elkaar zetten en kijken of het nu wel droog blijft.
Dan opzoek naar de andere waterlekkage....
Ik las iets van de Parafen. hoe maak je dat los.
gaat dat via de schroeven zichtbaar in de motorruimte?
en kan je dat dan gewoon oplichten zonder dat de ruitrubber loskomt of moet ik meer weghalen?
weet iemand hier iets van en heb je tips?
alvast bedankt.
gr. ron

wellicht toch regenwater?
Ik heb net de middenconsole ontmateld en nu kon ik de sponsmatten helamaal omhoog halen.
Het lijkt toch meer op regenwater dan koelvloeistof. Het ishelder water en ruikt nergens naar..
de matten helemaal nagevoeld en als ik naar boven naar de midden console richting schutbord ga is het droog.
links bij de deur lijkt het ook nat. wellicht een ander lek van regenwater...
het wordt weer mooi weer zodat de boel kan drogen en dan kan ik de boel weer in elkaar zetten en kijken of het nu wel droog blijft.
Dan opzoek naar de andere waterlekkage....
Ik las iets van de Parafen. hoe maak je dat los.
en kan je dat dan gewoon oplichten zonder dat de ruitrubber loskomt of moet ik meer weghalen?
weet iemand hier iets van en heb je tips?
alvast bedankt.
gr. ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2010 21:27 #1286039
door Willem Veneboer
Het doorvoerrubber van de motorkapontgrendelingkabel (tsjeu wat een woord) wil ook nog wel eens lekken. Dit rubber zit precies onder het eind van de rubberrand die aan je paravent vast zit ...
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Doorvoerrubber motorkapontgrendelingskabel
Hallo Ron,blauwe schuit schreef : links bij de deur lijkt het ook nat. wellicht een ander lek van regenwater...
Het doorvoerrubber van de motorkapontgrendelingkabel (tsjeu wat een woord) wil ook nog wel eens lekken. Dit rubber zit precies onder het eind van de rubberrand die aan je paravent vast zit ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2010 21:50 #1286044
door V700 register
Ik had een tijd geleden ook wat nattigheid, door de dop in de motorruimte, die net verstopt zit onder de beugel naar de linker veerpoot.Daar was ooit iets verwijderd en daar liep vrolijk water naar binnen.Overigens zit er bij mij een gaatje in de knik tussen schutbord en linker binnenste wielkast, wellicht ook de moeite waard even te kijken.
Ook zou ik even nagaan of je die luchtklep hebt, naast je linkervoet, die ook vaak voor lekkage zorgt.De klep op zich niet, maar de bevestiging in het plaatwerek laat te wensen over.
badkamerkit kan, maar persoonlijk zou ik een koker technobond halen, en daar de zooi mee dichtsmeren, werkt uitstekend.
Beantwoord door V700 register in topic Correct
Klopt.Er zit er aan beide kanten een, in het gootje van het spatbord.De derde zit in het midden, een cm of 5 lager dan de paravan, onder de sproeierleidingen of kabelboom.Als ze alle drie los zijn kun je me de kap op half-open of open, net wat makkelijk is, de gehele paravan iets naar voren schuiven, richting koplampen, en vervolgens bij voorkeur met twee personen oplichten en wegnemen.Overigens denk ik, dat het ergens anders vandaan komt.blauwe schuit schreef : Ik las iets van de Parafen. hoe maak je dat los.
Ik had een tijd geleden ook wat nattigheid, door de dop in de motorruimte, die net verstopt zit onder de beugel naar de linker veerpoot.Daar was ooit iets verwijderd en daar liep vrolijk water naar binnen.Overigens zit er bij mij een gaatje in de knik tussen schutbord en linker binnenste wielkast, wellicht ook de moeite waard even te kijken.
Ook zou ik even nagaan of je die luchtklep hebt, naast je linkervoet, die ook vaak voor lekkage zorgt.De klep op zich niet, maar de bevestiging in het plaatwerek laat te wensen over.
badkamerkit kan, maar persoonlijk zou ik een koker technobond halen, en daar de zooi mee dichtsmeren, werkt uitstekend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2010 19:41 #1286101
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tips.
ik ga
Bedankt voor de tips.
ik ga morgen eens kijken naar de doorvoeren.
gr. ron
ik ga morgen eens kijken naar de doorvoeren.
gr. ron
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2010 21:16 #1286454
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost
Ik heb gisteren de paravent gedemonteerd.
En jawel er zat een hele moestuin in verwerkt.
ik heb de aardappelen en sla gerooid en geplukt en alles eens lekker schoongemaakt.
we hebben water in de bak gekieperd waarna een klein pisstraaltje uit het eerste gaatje kwam. dat eerste gaatje heb ik met een trekdraad eens lekker door geracht.
Toen kwam ik erachter dat ze eigenlijk uit wel 4 sleufjes ontwateren uit die kleine sleufjes onder de deuren van voor tot achter...
aan beide zijden dit ritueel hehaald en ik verwacht dat het nu opgelast is.
bedankt voor jullie advies
gr. ron
En jawel er zat een hele moestuin in verwerkt.
ik heb de aardappelen en sla gerooid en geplukt en alles eens lekker schoongemaakt.
we hebben water in de bak gekieperd waarna een klein pisstraaltje uit het eerste gaatje kwam. dat eerste gaatje heb ik met een trekdraad eens lekker door geracht.
Toen kwam ik erachter dat ze eigenlijk uit wel 4 sleufjes ontwateren uit die kleine sleufjes onder de deuren van voor tot achter...
aan beide zijden dit ritueel hehaald en ik verwacht dat het nu opgelast is.
bedankt voor jullie advies
gr. ron
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2010 21:55 #1286460
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijhouden
Mooi dat je het hebt gevonden. Ik kan me voorstellen dat je dan met die regen van de vorige weken inderdaad wat water in de auto gekregen hebt, alleen ik dacht dat het dan via de kachelmotor aan de bijrijderskant naar binnen kwam...
Anyway, bij mij is het doorspoelen van die afwateringsgaatjes in de kokerbalken vast onderdeel van het auto-was-ritueel geworden. Tuinslang in het voorste gat, kraan open en wachten tot er (schoon) water uit de andere 4(?) gaatjes komt.
Anyway, bij mij is het doorspoelen van die afwateringsgaatjes in de kokerbalken vast onderdeel van het auto-was-ritueel geworden. Tuinslang in het voorste gat, kraan open en wachten tot er (schoon) water uit de andere 4(?) gaatjes komt.
Moderators: Jerry Stam