Airco werkt niet naar behoren 940 B230FK (Niet origineel Volvo)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2010 21:51 #1285865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,
<div style="font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif; font-size: 10px; background-color: #ffffff">Hallo,

ik bedoel dat dingetje (kachel weerstand) dat in het forum beschreven wordt om toegang te krijgen tot de koeler. Zodat je hem schoon kunt maken. Sorry voor mijn ongelukkige woordkeuze. Ik zou anders niet weten hoe het ding heet. Zie deze link <a href="/node/32205"> www.volvo700vereniging.nl/node/32205  om te zien wat ik bedoel aub.

gr,

Erik </div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2010 11:14 #1285892 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic potmeter

erik.ackermans schreef : Hallo,

ik heb inmiddels geconstateerd dat de pomp loopt als  ik de AC inschakel. De ingaande leiding is best wel koud en nat van condens.
Ik heb de weerstand uit het huis verwijderd van de koeler (bijrijder zijde rechtsboven in de hoek) maar er zat helemaal niets in. De koeler produceert behoorlijk wat water. Ik heb tijdelijk het handschoen vak verwijderd. Daar zit een draai potmeter gemonteerd, iemand enig idee wat je daarmee instelt. Verder hoor ik tijdens het rijden om de zoveel tijd een klikje bij de koeler.

gr,

Erik 

De potmeter(of beter variabele weerstand) zit op het verbreekcontact van de vorstbeveiliging. Van het kastje gaat een temperatuurvoeler het kachelhuis in, in de ruimte achter de verdamper. Met mbv de potmeter kun je de temperatuur instellen. Zo koud mogelijk, maar zo dat de verdamper niet bevriest.
Dat zou bij jou wel eens het geval kunnen zijn. Zie de enorme waterproductie en slechte luchtdoorstroming.
Zet bij aircogebruik de fan meteen flink hard aan.
Met de boel open kun je misschien de ijs afzet constateren. 
Verdraai in dat geval de potmeter om een andere temperatuur instelling te krijgen.
Het is dit kastje wat de click geeft. Die click en een temperatuurmeter helpt je bij de juiste instelling.   
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k ==&gt; 570k
940 96 B230FK AW71L ecc 115k ===&gt; 192k

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2010 21:08 #1285961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dankjewel,   ga ik morgen
Dankjewel,

ga ik morgen weer bekijken. Ik laat wat horen.

gr,

Erik 

Moderators: Jerry Stam