achterklep voorgoed dicht? Niet dus - Open!
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-07-2010 12:00 #1283473
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Blij dat hij weer open is!
Blij dat hij weer open is Bert!
Stangetjes loskrijgen kan inderdaad een pain zijn, het terugplaatsen trouwens ook.
Toen ik mijn vervangende mechaniek binnen had, heb ik ze met mekaar vergeleken.Geen verschil kunnen vinden, toch deed de ene het niet, en de andere het wel.Dezelfde componenten bewogen, maar de ene bleef op slot, de andere ging los.
Smeren had ook geen effect, mechaniek deed gewoon niets meer.
Heel bizar hoe zoiets ineens de geest kan geven.
Groeten,Gerben
Stangetjes loskrijgen kan inderdaad een pain zijn, het terugplaatsen trouwens ook.
Toen ik mijn vervangende mechaniek binnen had, heb ik ze met mekaar vergeleken.Geen verschil kunnen vinden, toch deed de ene het niet, en de andere het wel.Dezelfde componenten bewogen, maar de ene bleef op slot, de andere ging los.
Smeren had ook geen effect, mechaniek deed gewoon niets meer.
Heel bizar hoe zoiets ineens de geest kan geven.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2010 14:52 #1283477
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi dat hij weer open is
Mooi dat hij weer open is kun je weer boodschappen in de koffer doen,
Was vanmorgen even op de sloop om even te kijken of ze nog wat onderdeeltjes voor mij hadden, gelukkig kon ik nog het 1 en ander vinden wat eventueel ooit nog van pas kan komen,
toen ik er toch was even gevraagd hoe zij het oplossen om een gesloten kofferbak van een sedan open te krijgen, daar hadden ze 2 manieren voor
Manier 1: Slijptol in kofferdeksel zetten, Ziet deze er nog smetteloos uit dan doen ze het op een de andere
Manier 2: Achterbank er uit halen en dan beide achterlichten demonteren, zodat je met 2 man van beide kanten het slot kan bewerken, wil meestal wel lukken op die manier, wat ze ook wel eens doen is de scharnier punten los maken via de verwijderde achterbank daardoor kan de klep wat draaien en heb je soms mazzel dat hij er onder een beetje spanning toch los schiet, maar risico is wel dat je dan de klep uit zijn fatsoen haalt,
mocht dit niet willen laten ze hem zitten of ze gaan over op manier 1.
Groeten Tom,
Was vanmorgen even op de sloop om even te kijken of ze nog wat onderdeeltjes voor mij hadden, gelukkig kon ik nog het 1 en ander vinden wat eventueel ooit nog van pas kan komen,
toen ik er toch was even gevraagd hoe zij het oplossen om een gesloten kofferbak van een sedan open te krijgen, daar hadden ze 2 manieren voor
Manier 1: Slijptol in kofferdeksel zetten, Ziet deze er nog smetteloos uit dan doen ze het op een de andere
Manier 2: Achterbank er uit halen en dan beide achterlichten demonteren, zodat je met 2 man van beide kanten het slot kan bewerken, wil meestal wel lukken op die manier, wat ze ook wel eens doen is de scharnier punten los maken via de verwijderde achterbank daardoor kan de klep wat draaien en heb je soms mazzel dat hij er onder een beetje spanning toch los schiet, maar risico is wel dat je dan de klep uit zijn fatsoen haalt,
mocht dit niet willen laten ze hem zitten of ze gaan over op manier 1.
Groeten Tom,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2010 15:22 #1283480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of
Of je tikt de achterruit er uit...lijkt me goedkoper om een nieuwe ruit er in te zetten dan om je plaatwerk weer te restaureren en te spuiten...
edit: dat gaat natuurlijk niet op voor een sedan
))
edit: dat gaat natuurlijk niet op voor een sedan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2018 14:56 #1451673
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gastank zit in de weg
Heeft iemand nog een betere suggestie ?
Mijn achterklep wil niet meer open (940 sedan) en het skiluik is niet bruikbaar vanwege de gastank......
Mijn achterklep wil niet meer open (940 sedan) en het skiluik is niet bruikbaar vanwege de gastank......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2018 14:57 #1451674
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gastank zit in de weg
Heeft iemand nog een betere suggestie ?
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-12-2018 16:04 #1451675
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic wat zijn precies de klachten?
wat zijn precies de klachten?
Ja oke... je klep gaat niet open. Maar voel je uberhaupt iets bewegen? of zit het handvat vast....
Ergens gelezen dat je een gat achter de nummerplaat kan boren, waardoor je toegang krijgt tot de bedienings-stang en je hem kunt bedienen door het gat heen.
Geen fraaie oplossing, maar na het terug monteren van de nummerplaat zie je er niets meer van... wel het gat weer netjes dichtmaken/afwerken natuurlijk.
Ja oke... je klep gaat niet open. Maar voel je uberhaupt iets bewegen? of zit het handvat vast....
Ergens gelezen dat je een gat achter de nummerplaat kan boren, waardoor je toegang krijgt tot de bedienings-stang en je hem kunt bedienen door het gat heen.
Geen fraaie oplossing, maar na het terug monteren van de nummerplaat zie je er niets meer van... wel het gat weer netjes dichtmaken/afwerken natuurlijk.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2018 08:44 #1451688
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weer open
Het handvat ging heen en weer zonder het slot te bedienen. Gat in de nummerplaat is wel een goede suggestie.
Ik heb mijn zoon de sleutel heen en weer laten draaien terwijl ik zelf op de kentekenplaat bonsde, daardoor klikte het slot ineens weer open.
Gelukkig maar, het gevoel van "hij zit dicht en wil niet meer open" blijft wel.
Zijn er onderdelen die een oliebeurt nodig hebben ? Ik kon niet zo niet zien. Kun je het slot ook op permanent "open" zetten, ook met de cv in gebruik ?
Ik heb mijn zoon de sleutel heen en weer laten draaien terwijl ik zelf op de kentekenplaat bonsde, daardoor klikte het slot ineens weer open.
Gelukkig maar, het gevoel van "hij zit dicht en wil niet meer open" blijft wel.
Zijn er onderdelen die een oliebeurt nodig hebben ? Ik kon niet zo niet zien. Kun je het slot ook op permanent "open" zetten, ook met de cv in gebruik ?
Moderators: Jerry Stam