Diverse apk vraagjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 01:22 #1282923 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klem.

davidvdheiden schreef : hij staat wel écht stil op de handrem.
in het kader van kosten besparen: het lijkt erop alsof de 2 ophangpunten bij de einddemper als het ware als een soort ring om de einddemper heenzitten. Dat zou ik dan zelf kunnen vervangen door een nieuwe, zelfds de 2 rubbers zijn nog heel. Is die ergens te bestellen?

Die klem is gewoon via de dealer te bestellen, vermits de uitlaat origineel volvo is.Is het een Bosal, dan kun je die klem gewoon halen bij de automaterialen handel.
Dat heen en weer wiegen, met aangetrokken handrem, heb ik me ook al eens (op het forum) afgevraagd.Dat schijnt normaal te zijn, ze hebben het allemaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 12:12 #1282938 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de uitlaat kan je makkelijk
de uitlaat kan je makkelijk zelf vastzetten met een lange metalen slangenklem, volgend mij kan je zelfs bij de brezan oid zo een reparatieset kopen.
grt Ralph

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 13:30 #1282941 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klem
Ik heb nog een nieuwe overcomplete set liggen (klemmen van de dempers etc.). Pb me maar bij interesse.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 14:10 #1282942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie pb :)!
Zie pb :)!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2010 22:28 #1283230 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch nog een klein vraagje,
Toch nog een klein vraagje, schoot me net te binnen.

Alle wielen draaien vrij keurig door, niks dat heb tegenhoudt. Wel merkte ik zowel RA als LA dat als ik dit doe ik 'iets' hoor, lijkt op een soortvan aanlopen oid, maar remt het wiel ogenschijnlijk niet af. Is dit gewoon enkel omdat het de aandrijfas is? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2010 15:53 #1283280 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iets
Wat je hoort kunnen de schijven zijn die heel licht langs de remblokken lopen. Als je beide achterwielen van de grond hebt kan het ook het differentieel zijn dat je mee hoort draaien.

Voor wat betreft je handrem: ik heb er bij de een na laatste  APK een nieuw scharnierasjedriehoekje op laten zetten en een vers kabeltje (van het asje naar het wiel) dat kostte even uit mijn hoofd nog geen €20,-
Je kan de handrem heel makkelijk afstellen: Ga op de achterbank zitten en haal het asbakje tussen de voorstoelen eruit. Deze zit geklemd, even prutsen en opletten dat je hem niet te enhousiast losneemt, er zit een draad aan vast voor de interieurverlichting en gordelerklikker.
Nu kan je vrij eenvoudig het hele paneel losnemen; dus met verlichtingsglaasje en al.
Als dit los is zie je de handremkabel zitten, hij zit vast aan de handremgreep via een grote, witte moer. Die moer kun je met de hand los of vast draaien. Met de klok mee is volgens mij strakker.

Volgens mij moet de handrem na ongeveer 7 klikken vastzitten.

Voor de APK is het belangrijk dat de rem op beide wielen evengoed werkt. Ik heb ooit samen met Timen de handrem voeringen vervangen en toen ook de veren schoongemaakt die de remvoeringen op hun plek houden. Deze liepen zeer stroef waardoor de remvoeringen niet goed terugkwamen en dus tegen de trommel aan bleven lopen. Misschien dat je die trommel dus nog eens kan schoonmaken van binnen. Is een mooi klusje met dit weer.

Succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2010 18:02 #1283294 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de zeer heldere
Dank voor de zeer heldere uitleg. Zal kijken of ik hem strakker kan zetten en wat dan het effect is. Evengoed is die kabel afkeur, maar dan heb ik in elk geval weer wat geleerd :).

Mooie klus voor op de zaterdagmorgen 

Moderators: Jerry Stam