kan iemand mij een stap verder helpen met mijn airco?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2010 07:43 #1282528
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dan zou ik eerst zorgen dat je de ventilatie weer kunt regelen en dan kijken of er genoeg lucht uit komt of niet. De regelunit stuurt via een elektrisch signaal het vacuum naar vacuumkleppen. De vacuumkleppen kunnen een uitstroomopening openen of sluiten. Kan 2 oorzaken hebben: Of geen vacuum/losgeraakte slang bij één of meer vacuumkleppen of een fout in de bedieningsunit. Weet je zeker dat er geen losse vacuumslangen in de motorruimte liggen ? Van die harde, zwarte CC slang zeg maar ? Ik weet niet precies hoe het bij een diesel zit maar ik heb eens het ECC slangetje vergeten terug te monteren en ik dacht dat de symptomen hier op leken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2010 00:44 #1282576
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vast gelopen
vandaag heb ik een rit gemaakt van 300 kilometer en ik heb het idee dat alles gewoon effe opnieuw los moet komen, ik heb van de vorige eigenaar begrepen dat de wagen een poos stil heb gestaan .

vandaag dus lange rit gehad en steeds met de keuzeschakelaar door alle standen laten lopen en intussen pakt ook deze schakelaar alles goed. ik ben intussen ook tevreden over de hoeveelheid lucht die er verplaatst word, alleen ben ik in vorige wagens een koudere airco gewend.

dus nu daar weer mee verder, heerlijk als je tijd heb zo op de camping

vandaag dus lange rit gehad en steeds met de keuzeschakelaar door alle standen laten lopen en intussen pakt ook deze schakelaar alles goed. ik ben intussen ook tevreden over de hoeveelheid lucht die er verplaatst word, alleen ben ik in vorige wagens een koudere airco gewend.

dus nu daar weer mee verder, heerlijk als je tijd heb zo op de camping
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2010 13:46 #1284955
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airco doet het
nu een paar weken verder en ook enkele warme dagen gehad, het lijkt er op dat het ECC goed werkt, alleen zijn de kleppen van het vacuum een beetje traag maar dat kan ook aan mij liggen, ben nu eenmaal nieuw materiaal gewent en dat is druk op knop en hopsie.
nu vind ik alleen dat er weinig luchtverplaatsing is vergeleken met vorige auto`s, ik heb de parafan (zo heet ie toch) er af gehad om hier te checken of hier te veel vervuiling zit, dit was niet het geval, 3 blaadjes er uit gehaald dat was alles, nu heb ik gelezen in een pdf op deze site, over de ecc en werking airco/verwarming dat er een filter achter de verdamper zit. vWeet iemand of deze ook wel eens vervuild of dichtgeslagen is?
nu vind ik alleen dat er weinig luchtverplaatsing is vergeleken met vorige auto`s, ik heb de parafan (zo heet ie toch) er af gehad om hier te checken of hier te veel vervuiling zit, dit was niet het geval, 3 blaadjes er uit gehaald dat was alles, nu heb ik gelezen in een pdf op deze site, over de ecc en werking airco/verwarming dat er een filter achter de verdamper zit. vWeet iemand of deze ook wel eens vervuild of dichtgeslagen is?
Moderators: Jerry Stam