kan iemand mij een stap verder helpen met mijn airco?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Na heel wat op de zoek functie te hebben gekeken ben ik er nog niet, mischien door de bomen het bos niet meer zien en door te weinig geduld van mijn kant want ben ik er nog niet uit,
wat is er aan de hand,
ik heb mijn airco laten vullen en deze blijkt niet lek te zijn, maar de pomp slaat niet aan. nu heb ik spanning op de pomp gezet en dan werkt deze wel, als ik het goed begrijp wordt deze door een magneet schakelaar gestuurd, ( begrijp ik het goed dat dit in de poelie zit?)
dus de pomp wordt blijkbaar niet gestuurd en als ik terug ga zit er op het filterelement een stekker waar ook geen spanning op staat,
uit het schutbord komt een draad met een stekker met 2 draden en hier staat op geen van beiden spanning op.
dus:
geen spanning op de pomp
geen spanning op de stekker van het filterelement
geen spanning op de stekker welke uit het schutbord komt, hier zit een groen/zwart en een groen/rode draad in.
hoe nu verder?
alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

volgens mijn instructieboekje moet de knop met het sneeuw vlokje ingedrukt zijn om deze in te schakelen.

uiteraard zal ik de bedrading effe meten als ik de knop niet ingedrukt heb, als ik de knop in druk komt er een rode rand omheen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een bekende kwaal van die ECC units is dat de soldeerverbindingen achteruit gaan. Als je meet dat die aansturing niet goed is, kan dat kloppen. Maar, zoals gezegd, er zit nog een soort versterker (als ik in het schema kijk meer een kastje met relais voor de grotere stromen) in. Was er van de week net ingedoken omdat mijn compressor het omgekeerde gedrag vertoonde. Wel meedraaien maar dan bij uitgeschakelde ECC. Was toen het zo warm was en de auto in de zon heeft gestaan. Geen klachten nu het weer kouder is, lijkt dus wel op een elektro probleempje. Nu weer wachten op warmte om te kijken of de fout weer optreedt en gemeten kan worden (nog niet aan toe gekomen).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had ik nou ergens gelezen dat ie gevuld was met 600 gram koudemiddel?Dat is toch 300 te weinig?Dan schakelt ie simpelweg toch ook niet aan? Mr.Mukkes schreef : dus de pomp wordt blijkbaar niet gestuurd en als ik terug ga zit er op het filterelement een stekker waar ook geen spanning op staat,
Of denk ik dan te simpel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Deze verzorgt de aansturing van de ECC, dus die defect, ook geen spanning.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bezint eer ge begint.Mr.Mukkes schreef : nu heb ik wel zin om de hele dashboard uit te bouwen en de kanalen allemaal te bekijken maar is er iemand die hier uitleg voor heb?
Het bovendeel van het dashboard (waar die 2 uitblaasopeningen in het midden in zitten) zit vast aan het onderdeel (over de hele breedte, de rand waar de schopplaat tegenaan zit, panelen met schakelaars links/rechts van het stuur etc). Aan de achter/onderzijde zitten de kabelbomen onder het dashboard daar ook aan bevestigd. Uit/inbouw kost je een volle dag heb ik me laten vertellen. Veel verder dan schopplaten verwijderen, dashboardkastje en zijpanelen van de middenconsole zou ik echt niet gaan als het niet nodig is. Klopt de uitstroom van lucht wel ? Dat wordt geregeld via vacuumkleppen. Als eentje niet goed meewerkt kan het bijv. zijn dat als je "met je hoofd in de wind" kiest op de bedieningsunit je ook koude voeten krijgt (of je voorruit gekoeld wordt). Zou eerst eens vergelijken met iemand die ook ECC heeft, of het nu echt te weinig is. Deltamill airco's hebben sowieso minder uitstroom dan ECC, dat is dus niet echt een juiste vergelijking.
- V700 register
- Nieuw lid
-

eninderdaad werkt de bediening ook niet goed, de meeste lucht word naar de voeten geblazen en de rest bij t raam, maakt niet uit in welke stand deze staat, kan dit ook in de regelunit zitten, of komt dat weinig voor?