Afgewerkte (diesel) olie in je frame gieten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 21:33 #1081404 door V700 register
Afgewerkte (diesel) olie in je frame gieten is gemaakt door V700 register
Nou heb ik onlangs me dorpels lekker schoongemaakt.. weekje auto droog laten staan binnen en dan de dopjes van binnen er uit, stofzuiger er doorheen, flink doorgespoeld met de tuinslang etc, weer week laten drogen, wat tectyl er in gespoten dat ik nog had.. Maaarrrr... ik heb vaak gehoord over het gieten van afgewerkte (diesel) olie in je stijlen en dorpels... werkt geweldig volgens diegene die het doen.Wat is nu waar? Ik weet dat het in ieder geval verboden schijnt te zijn? Maarja, euhm.... nouja dat ik maarja zeg is volgens mij al voldoende..Werkt het echt zo goed als beweerd en zijn hier ook mogelijk nadelen aan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 21:42 #1279086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roest
Tja Hans, wat vet is, roest niet, Hou er wel rekening mee dat niet alle olie netjes binnen blijft. ( zeker tijdens her werk en de eerste tijd)..
Olie kruipt in alle naden en al ontstane roest en isoleerd het van de lucht. Daardoor hou je het roestproces (tijdelijk) tegen.
Succes met het vieze werkje !
Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 21:44 #1279087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat dat voor lange
Ik denk dat dat voor lange tijd lelijke sporen zal geven op de oprit. Ook zit er veel troep in oude motorolie en lijkt het me veel te dun. Ik denk dat het een truc is uit de tijd dat de autos nog niet geconserveerd waren. 
Ik zou gewoon speciale was er voor kopen, een potje van mike sanders kost 10 euro ofzo. stinkt niet, niet milieuschadelijk, verdringt water en hecht goed aan blik. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 21:45 #1279088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou dat niet doen
Ik zou dat gewoon niet doen. Is ook gedaan bij de Jetta van mijn vriendin (uit '86) maar altijd vette aanslag op de ramen en bij warm weer een olielucht. Kun je lekker misselijk van worden, van diesel/olie lucht in de warmte. Gelukkig hebben wij er beide geen last van maar erg lekker is het niet. Diesel zou ik sowieso niet doen aangezien dat zwaar ontvet en die lucht nog erger is dan olie.  Waarom geen dunne tectyl ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 21:53 #1279092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De zoektocht is dus om alles
De zoektocht is dus om alles zo goedkoop mogelijk te doen, maar wel goed..De olie lucht kan ik goed voorstellen nu er zo over nadenk.. de lucht zal worden aangezogen van onder de parafan en daar zullen de dampen van de olie hangen...Haha, deze auto heeft al een zeer bijzonder geurtje (niet echt vies, door sommigen zelfs lekker als ervaren) in de auto hangen wat maar niet weg wil!Ik dacht dus aan olie omdat het lekker goedkoop is (als het niet meer te gebruiken is, op de sloop tonnen vol kom maar halen) en je dan lekker in een keer alles vol kunt gieten..Hmm.. dat spulletje voor 10 euro, hoeveel is dat? Ik wil echt lekker alles volgooien dan mag het wel er uit lopen hoor, dat het maar een keertje alles bereikt heeft! :)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 23:21 #1279107 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Jonge vriendin
Hallo Henk

henk 940LPT schreef : Is ook gedaan bij de Jetta van mijn vriendin (uit '86) maar ...

Leuk dat je vermeldt dat je vriendin 24 jaar oud is of wordt dit jaar, maar dat zegt nog niks over haar auto.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 06:44 #1279125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Helemaal gelijk. Staat er ook nog verkeerd dan, mijn vriendin heeft als bouwjaar '84.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 07:42 #1279128 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic aantrekkelijk?

henk 940LPT schreef : Helemaal gelijk. Staat er ook nog verkeerd dan, mijn vriendin heeft als bouwjaar '84.

Oh, dan wordt ze dus nog belasting vrij?
Is je vrouw aantrekkelijk? Ja, fiscaal wel! *lol*

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 11:46 #1279149 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Hans740 schreef : De zoektocht is dus om alles zo goedkoop mogelijk te doen, maar wel goed..De olie lucht kan ik goed voorstellen nu er zo over nadenk.. de lucht zal worden aangezogen van onder de parafan en daar zullen de dampen van de olie hangen...Haha, deze auto heeft al een zeer bijzonder geurtje (niet echt vies, door sommigen zelfs lekker als ervaren) in de auto hangen wat maar niet weg wil!Ik dacht dus aan olie omdat het lekker goedkoop is (als het niet meer te gebruiken is, op de sloop tonnen vol kom maar halen) en je dan lekker in een keer alles vol kunt gieten..Hmm.. dat spulletje voor 10 euro, hoeveel is dat? Ik wil echt lekker alles volgooien dan mag het wel er uit lopen hoor, dat het maar een keertje alles bereikt heeft! :)

<a href=" www.google.nl/search?q=mike+sanders&...amp;client=firefox-a ">Hier kun je er meer over vinden. 750 gram is ergens die 10 euro, in DE nog wat goedkoper. Zelf heb ik al heel wat onderdelen er mee behandeld en de vloer van mijn 240, binnenkant schermen etc en de 750 gram verpakking is nog niet op. Als je in een dorpel een laagje van 1 mm dik zou doen kom je met 1 blik denk ik goed uit. 
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik herinner me dat ik wel eens een Amazon heb gezien die elke paar jaar met (nieuwe?) motor/machine olie werd volgegooid (naden deuren, dorpels etc). Het werkte! Nergens roest. Alleen op de sloop krijg je vaak wel erg smerige olie en de bovenste laag in het vat is meer benzine en de onderste laag is meer teer
Als je nu alles goed met olie of vet bewerkt zal de roest echt wel lang wegblijven, de meeste 7/9 series hebben zelfs nu nog geen/weinig roest na al die jaren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 13:05 #1279152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rustbusters
Bij de 850 van mijn schoonouders heb ik onlangs een trekhaak gemonteerd. Daarvoor moest eerst de achterbumper worden verwijderd en dat gaf een mooie kans om de eerste meter van de kokerbalken onder de kofferbodem schoon te maken en te ontdoen van beginnende roest. Daarna heb ik een spuitbus RX7 gebruikt waaraan een slangetje met een spuitkopje gekoppeld zat. De kokerbalken leek na afloop wel een druipgrot.
Volgens de gegevens op de spuitbus droogt het goedje niet uit maar druipt het ook niet de kokers uit.
De achterste wielkuipen (onder de kunststof binnenkuipen heb ik met RX5 (roestomvormer) en RX10 (overschilderbare afwerklaag) gedaan omdat de zinklaag hier en daar bubbeltjes vertoonde en er onder deze bubbeltjes toch wat licht roest te voorschijn kwam.
Ik geef toe het is niet de goedkoopste oplossing maar voor de lange termijn heb ik hier meer vetrouwen in dan in de afgewerkte oliemethode.

Moderators: Jerry Stam