Open vraag: kosten uitlaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 17:52 #1277095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlaat
Op laatste VKB bij Estate service 150-160 betaald voor Volvo uitlaat vanaf kat tot achter/onder de bumper dus wel een originele uitlaat
Zal nu misschien iets duurder zijn , bij dealer dacht ik rond de 180-200 euro
Was voor standaard uitlaat dus geen turbo of 16v uitlaat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 17:55 #1277096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oost
Bij de Volvo dealer in Duitsland: 119 Euro/129 Euro
Groet,
Wart 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 20:54 #1277109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het gaat mij om het deel
het gaat mij om het deel vanaf de motor t/m de einddemper. De kat is nog goed, rest wil ik dus wel vervangen, mits e.e.a. binnen budget past. Komende apk van de zomer kan nog met lassen, maargoed, blijft een tijdelijke oplossing natuurlijk. Heb voor de grap her en der offertes opgevraagd, zal de prijzen hier wel neerzetten t.z.t.
Wat zijn jullie ervaringen met álles van het uitlaatsysteem vervangen, dus alle buizen incl de kat? Is álles vervangen aan te raden, of kan de kat/lambda gewoon prima blijven zitten terwijl de rest vervangen wordt? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 21:03 #1277112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem
Probleem met stukjes vervangen is vaak dat door het demonteren van de te vervangen stukken de rest, die ook al wat begint te rotten, zoveel te verduren krijgt dat het binnen een week of maand ook lek is. De verbindingen tussen de stukken na de kat (pijp, middendemper, pijp, einddemper) zijn ook niet overdreven robuust. Dat ondervang je door dat stuk gewoon in één keer te vervangen. Normaal gesproken gaat het om het stuk na de kat, daarvoor (downpipe) gaat meestal langer mee. Ik denk dat de verbindingen aan beide zijden van de kat wat steviger zijn, wellicht kun je dan inderdaad het beste voor/na de kat vervangen. Maar als de downpipe nog goed is, zou ik die niet vervangen denk ik. Gaat veel langer mee dan de rest.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 21:20 #1277116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weer wat termen geleerd
weer wat termen geleerd :).

Juist in die downpipe lijkt een scheurtje te zitten, qua geluid dat ik hoor dan in elk geval. Denk dat ik hem binnenkort even ergens anders laat bekijken, in het kader van de second opinion :) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 21:22 #1277117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spruitstuk
De spruitstukken willen ook nog wel eens scheuren. Per poort zit er een pakking tussen kop en spruitstukpoort. Worden ook nog wel eens minder, daar zou het ook vandaan kunnen komen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 00:05 #1277368 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic AMH
Hallo Volvisti
Voor het geval iemand naar de automaterialenhandel gaat:
  1. Mix nooit twee merken imitatie.  Dat krijg je nooit dicht!
  2. Twintig jaar geleden was de montage van een uitlaat (als je hem ook ter plekke kocht) gratis.  Maar de inbouwer kreeg 50% korting bij z'n leverancier.  Van die korting werd dus de inbouw betaald, want die 50% werd niet doorberekend aan de klant.  Of dit nog geldt weet ik niet.
BTW vraag eens na bij Wytze.  Die is ook niet duur.  En dan heb je een originele Volvo uitlaat.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam