plasje onder de motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
als ik er aan voel is het koelvloeistof,maar ben eens gaan kijken waar het vandaan komt.
als ik de kap open heb en voor de auto sta zie ik aan de rechter voorzijde van het blok ,waar de dikke slang van de radiateur naar de kop aansluit ,net erachter een klein spoortje lopen dit verzamelt zich op een uitsparing op het blok net onder de kop .
is mij n koppakking nu lek?? het blok is nl. laatst afgeperst bij het vervangen van de kachelkraan.
het gaat om een Volvo 940 met een b200f motor handgeschakeld en nu 165501 gedraaid ,de riem is bij 150000 vervangen.
de auto is van bjr.1993
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

gr Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
waar zit het thermostaathuis eigenlijk op de motor?
groet Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die dikke slang sluit aan op een soort korte 90 graden bocht. Die bocht zit mbv 2 moeren op de kop gebout. Die 2 moeren loshalen, dan heb je het huis los en kun je de thermostaat er zo uit pakken. Maar eerst wel even koelwater aftappen (hoeft niet alles) anders stroomt het er uit.marcelll schreef : als ik de kap open heb en voor de auto sta zie ik aan de rechter voorzijde van het blok ,waar de dikke slang van de radiateur naar de kop aansluit
Na het werk voorzichtig vullen zodat geen luchtbellen achterblijven. Zou denk ik trouwens eerst een ring en/of thermostaat bestellen en dan pas gaan kijken. Kun je sowieso meteen vervangen door nieuwe/goede spullen als je de boel toch loshebt. Scheelt je weer wat werk. Thermostaat kost iets van 2 tientjes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Foto's misschien een keer verwijderd ?
- V700 register
- Nieuw lid
-