Cruise control 940 automaat 1998

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2010 23:38 #1273328 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Uit de documentatie (rechtsboven in de balk)
Hallo Wytze
Hij staat <a href="/node/31102" target="_blank">hier</a> en hier <a href="/node/12683" target="_blank">legt</a> Bas uit hoe het moet (staan wel wat foutjes in meen ik me te herinneren).
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-04-2010 23:54 #1273329 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic OKE Thanks
Is in de map opgeslagen allemaal opdat ik het tzt kan toepassen.
Ik zal het wel niet in een keer spelend krijgen na inbouw in de 740
Maar als je weet waar welke signalen vandaan komen moet het gaan werken in the end

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 00:28 #1273331 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wijst zich eigenlijk zeg
Hallo Wytze
Veel past maar op één manier en de kabelboom is eigenlijk niet echt met de rest van de kabelboom van de auto verbonden.  Er zit een massa aansluiting op, ergens takt ie 12V af (ik denk onder de zekeringenbak) en er zit een extra stekker aan de knipperlichthendel.  Verder nog een draadje (als het er niet afgeknipt is) voor de diagnosebox (pigtail).  Het lastigste is om de kabelboom door het schutbord te krijgen.  Voor het losschroeven van de knipperlichtschakelaar (meen ik) heb je een Torxschroevendraaier nodig, maar het handigste is als je een Torxsleutel kunt vinden met een 90 graden bocht erin.  Lijkt dus op een klassieke imbussleutel, maar dan Torx.  Ik had er ooit een, maar die ben ik helaas kwijt.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 00:54 #1273335 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ohja?

Mathy schreef : (staan wel wat foutjes in meen ik me te herinneren).

Die zou ik er dan graag uithalen, dus als je onder de inbouwinstructie in een reacte kunt aangeven wat er niet goed is, ga ik het aanpassen/aanvullen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 08:57 #1273339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuurlijk wel.

Wytze schreef : Ik zal het wel niet in een keer spelend krijgen na inbouw in de 740
Maar als je weet waar welke signalen vandaan komen moet het gaan werken in the end

Als je het systeem compleet met kabelboom hebt, en de onderdelen getoont op de eerste foto, kun je het in elke auto inbouwen die een gasrol heeft een een telpuls voor de snelheid.
Schema's van de 740/760 staan trouwens hier op de site, of had je die al gevonden? <table border="0"><tbody><tr class="odd"><td class="view-field view-field-node-title active"><a href="/node/31318">Bedradingsschema's Volvo 740</a></td><td class="view-field view-field-users-name"><a href="/user/2140" title="Gebruikersprofiel bekijken.">Baseman</a></td><td class="view-field view-field-node-changed">13 Mrt 2010 - 10:49</td> </tr> <tr class="even"><td class="view-field view-field-node-title active"><a href="/node/31319">Bedradingsschema's Volvo 760</a></td><td class="view-field view-field-users-name"><a href="/user/2140" title="Gebruikersprofiel bekijken.">Baseman</a></td><td class="view-field view-field-node-changed">13 Mrt 2010 - 10:58</td></tr></tbody></table>

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 09:58 #1273344 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic 1986er
Ik denk dat je ook nog een hoekijzertje nodig hebt om de vacuumklep op het koppelingspedaal te monteren.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-04-2010 13:08 #1273370 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Denk dat ik de hele pedaalunit
Uit de 1998 Automaat overzet voor het gemak en dan de bediening van de Cruise weer op zijn plaats zet.
Kan iemand deze link omzetten van een advertentie naar een technisch verhaaltje?
Hij is immers niet meer te koop omdat ie dus op de 86'er gaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 13:35 #1273373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Succes !

Wytze schreef : Kan iemand deze link omzetten van een advertentie naar een technisch verhaaltje?

Heb er een forumdiscussie van gemaakt, gaat dus niet verloren :)Qua kabelboom: Als er al eentje inligt, heb je kans dat dat eentje is voor het 8 of 9 polig CC systeem, de voorloper van het 14 polige systeem dat ook in jouw '98-er zat. Je zou dus ook de kabelboom uit de '98-er over moeten zetten. Overigens geen probleem qua aansluiten, zoals Mathy al aangaf heb je alleen +12V, massa en het snelheidssignaal nodig. De stekkers kunnen opengeklikt worden zodat de metalen pennetjes waar de draadjes aan zitten uit het plastic getrokken kunnen worden De pennetje zitten geborgd met een lipje, dat moet je terugwippen (even friemelen met paperclip oid). Je hoeft dan alleen de pennetjes + draden door het schutbord te prutsen. Eenmaal door het schutbord dan kun je de pennetjes weer in het plastic steken (eventueel de borglipjes op de pennetjes weer iets naar buiten zetten). Maar dat hoef ik je vast niet te vertellen, realiseer ik me nu :)

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-04-2010 13:59 #1273378 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dank Henk
Zomer volgend jaar moet het klaar zijn
En ik denk dat het wel gaat lukken.

Moderators: Jerry Stam