Nieuwe banden voor Lobbes. Wat wordt het??
- V700 register
- Nieuw lid
-
15"
Peter, Lobbes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
en zeker geen wanli de rest is minder belangrijk.
bij de ANWB staat wel een test.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zullen die van mij dan wel zijn Meteor Cruiser !

- V700 register
- Nieuw lid
-
De groep ‘aan te raden’ banden wordt door twee als zuinige geafficheerde banden aangevoerd. De Michelin EnergySaver doet zijn naam weer alle eer aan met het laagste verbruik én de langste levensduur. Ook van de partij is de op rolweerstand geoptimaliseerde Linie Eco pia van Bridgestone. In tegenstelling tot de Michelin overtuigt de Bridgestone echter noch op verbruik, noch op slijtvastheid. Beide banden laten op een nat wegdek lichte tekortkomingen zien ten opzichte van het haalbare en gewenste niveau.
Slechte prestaties zijn er voor de in China geproduceerde Interstate en Goodride. De Goodride heeft bij remmen op nat wegdek (vanaf 80 km/h) een anderhalf keer langere remweg dan de Pirelli. Verbazingwekkend is het feit dat de testauto op Goodride banden nog bijna 50 km/h rijdt als de auto met Pirelli’s al stilstaat. Anders gezegd reduceert de Goodride over eenzelfde remweg nog niet de helft van de snelheid. Hier worden veiligheidsgrenzen overschreden, reden waarom deze banden tot ‘niet aan te raden’ zijn afgewaardeerd.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ga naar een goede banden boer, bij voorkeur niet uit de keten Euromaster, Banden centrum, oid (kopen massaaal in, moeten de voorraad slijten......)
Koop een "merk" zoals Michelin, Goodyear oid
Let vooral op de load index van de band.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt er ook nog voordeliger banden kopen en zelf een garage bij je in de buurt kiezen die ze erop zet. Voor een vooraf bepaalde prijs ook nog!
<a href=" ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&...&s_p=Zomerbanden "> ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&...&s_p=Zomerbanden

Ik heb op mijn Volvo's veel merken banden gehad en kom steeds weer terug bij Michelin voor m'n zomerbanden. Als je kijkt hoelang ze meegaan en hoe goed ze zijn, is het prijsverschil m.i. niet zo belangrijk, zeker als je ook de besparing in brandstof mee laat tellen.
Alleen de 144 staat nu op Gislaved, omdat de Michelins in 165-15 bij Michelin inmiddels "classic" genoemd worden met de bijbehorende prijs! Bovendien wordt die auto niet zo intensief gebruikt; de 940 moet elke dag presteren!
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Fred 740 schreef : Wat is/zijn B merken Jeroen ?
Zullen die van mij dan wel zijn Meteor Cruiser !
Fred B merk hoeft niet slecht te zijn. Onder de 940 heb ik MAXXIS 4 Season er onder liggen ( 205/60/15) bevallen mij zeer goed. Onder V70 winterbanden van Pneunant (195/65/15) en zomerbanden van Hankook (205/50/16) bevallen mij ook zeer goed. A merken hoefen niet altijd beter te zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb onder de 940 IC ook Meteor Cruiser zitten van 61 euro incl balanceren en monteren
En laatste keer 2 weken geleden bij andere 740 Sedan ook weer Meteor Cruiser laten monteren nu voor 51.00 incl balanceren en monteren .
Deze Meteors worden ook al onder andere duurdere merken auto's gezet volgens de monteurs van dit bedrijf , kan ook geen negatieve test er over vinden .
Dus blijf voorlopig wel bij de Meteor banden ,spijkers, schroeven gaan ook door duurdere banden heen.
Weet je al hoe laat je dinsdag komt , misschien gelijk de 740 Sedan langs RDW voor kenteken