Sleutel benzinedop: niet hetzelfde als contactsleutel?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2010 16:08 #1079875 door V700 register
Beste forummers, onze auto is voorzien van een Volvo benzinedop met sleutelgat. De contactsleutel past er wel in, maar werkt niet op dat slot. Maar goed ook, want anders konden we niet tanken...;-). Nu heb ik 2 vragen: a. moet de contactsleutel eigenlijk wel passen en is dus het slotje van de dop stuk of b. hoort er een andere sleutel bij. In dat geval hebben we die sleutel dus niet en kan ik eens langs de slotenmaker informeren of hij op basis van het nummer een sleuteltje kan maken. De dealert lijkt me niet zo slim kostentechnisch gezien, kan ik beter een nieuwe afsluitbare dop kopen denk ik. Alvast dank voor jullie antwoord!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2010 16:13 #1269917 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic andere
De contactsleutel werkt niet, nieuw krijg je er dacht ik twee sleutels bij. Dacht dat ze niet zo duur waren bij de dealer, ook komen ze regelmatig op ebay voorbij.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2010 16:30 #1269919 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Kleuren
Afhankelijk van hoe origineel je het wilt zijn er ook verschillende officiele kleuren benzine doppen
Rood (gelood) en Groen (ongelood)
Ik heb een rode en heb er via eBay laatst een groen bij gekocht. Wel grappig hoe de verkoper de dop beschreef:This is a good used locking petrol cap and key from a Volvo 740,in excellent working order. Also fits the 760,940 and 960 and possibly others. Please note that these caps differ to those fitted to some makes of car where the cap locks solid.On these ones,when locked,if you try to unscrew it,the green plastic part of the cap just spins around on the main body of the cap to prevent it being undone.I am sorry to state the obvious,but i sold one of these caps to a guy who wouldn't accept that this was how they worked and complained it was loose,etc.I can assure you that when screwed in and locked no matter how much you turn it,it won't come undone,as its only the top part that is rotating.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2010 16:33 #1269921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb mijn Volvo 940 2.3
Ik heb mijn Volvo 940 2.3 uit 91 gekocht met een niet afsluitbare benzinedop.
Omdat het klepje van de benzinetank normaliter werkt op de centrale vergrendeling is een slot niet nodig.
Ik kwam er echter achter dat de benzineklep NIET werkt op mijn CV en ben dus snel een afsluitbare dop gaan kopen.
Ik heb nu een 2e klein sleuteltje erbij maar is niet echt storend. Mijn vorige auto (Citroen) had ook 2 sleutels (1 voor portieren en 1 voor contactslot) dat was op termijn echt vervelend! Wat was er overigens niet vervelend aan die auto :)
 Ik zou een nieuwe kopen.

Gr. Tim

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2010 17:29 #1269929 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic nieuw?

twassen schreef : Omdat het klepje van de benzinetank normaliter werkt op de centrale vergrendeling is een slot niet nodig.

Dat is nieuw voor mij, welke Volvo's hebben dit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2010 17:38 #1269928 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2de hands
Ik denk dat als je een advertentie op deze site zet, er wel een aantal mensen zijn die zo'n dop + sleuteltje voor je hebben.
(En bij geen enkele 940 werkt het klepje op de cv hoor. Bij de V70 wel, maar die heeft héél andere nadelen......)

En p.s.: de dealer is lang niet met alles duur hoor!

.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2010 18:32 #1269935 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic V50
Bij een V50 is het benzineklepje ook op de CV aangesloten
Trouwens bij alle moderne auto´s met CV

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2010 18:55 #1269938 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK bedankt!
Heren dank voor de info. Ik zal bij gelegenheid eens de dealer vragen. Inderdaad soms valt dat wel mee. En anders zien jullie wel een advertentietje langskomen... :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2010 19:44 #1269947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prijs
Nieuwe met twee sleuteltjes bij dealer: € 26,04 (incl. BTW en V700 ledenkorting)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2010 10:19 #1270003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic huh?

PNordic schreef : Nieuwe met twee sleuteltjes bij dealer: € 26,04 (incl. BTW en V700 ledenkorting)

Gompie! Bij Nieuwenhuijse? Die zijn snel duurder geworden dan, in 2007 betaalde ik 7,14 ex btw ......pfff
MvrGr
Valentijn
<strike>740 GLE Turbodiesel 1987 (De Leeuw van Vlaanderen)940 SE 2.0 l Turbo 1992 (Grijze massa)</strike>940 SE 2.0 l Turbo 1992 (Ambassadeur van Zweden)<strike>940 polar 1994 LPG (Ruby Tuesday)</strike>

Moderators: Jerry Stam