Sleutel benzinedop: niet hetzelfde als contactsleutel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Rood (gelood) en Groen (ongelood)
Ik heb een rode en heb er via eBay laatst een groen bij gekocht. Wel grappig hoe de verkoper de dop beschreef:This is a good used locking petrol cap and key from a Volvo 740,in excellent working order. Also fits the 760,940 and 960 and possibly others. Please note that these caps differ to those fitted to some makes of car where the cap locks solid.On these ones,when locked,if you try to unscrew it,the green plastic part of the cap just spins around on the main body of the cap to prevent it being undone.I am sorry to state the obvious,but i sold one of these caps to a guy who wouldn't accept that this was how they worked and complained it was loose,etc.I can assure you that when screwed in and locked no matter how much you turn it,it won't come undone,as its only the top part that is rotating.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat het klepje van de benzinetank normaliter werkt op de centrale vergrendeling is een slot niet nodig.
Ik kwam er echter achter dat de benzineklep NIET werkt op mijn CV en ben dus snel een afsluitbare dop gaan kopen.
Ik heb nu een 2e klein sleuteltje erbij maar is niet echt storend. Mijn vorige auto (Citroen) had ook 2 sleutels (1 voor portieren en 1 voor contactslot) dat was op termijn echt vervelend! Wat was er overigens niet vervelend aan die auto
Ik zou een nieuwe kopen.

Gr. Tim
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Dat is nieuw voor mij, welke Volvo's hebben dit?twassen schreef : Omdat het klepje van de benzinetank normaliter werkt op de centrale vergrendeling is een slot niet nodig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
(En bij geen enkele 940 werkt het klepje op de cv hoor. Bij de V70 wel, maar die heeft héél andere nadelen......)

En p.s.: de dealer is lang niet met alles duur hoor!

.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Trouwens bij alle moderne auto´s met CV
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gompie! Bij Nieuwenhuijse? Die zijn snel duurder geworden dan, in 2007 betaalde ik 7,14 ex btw ......pfffPNordic schreef : Nieuwe met twee sleuteltjes bij dealer: € 26,04 (incl. BTW en V700 ledenkorting)
MvrGr
Valentijn
<strike>740 GLE Turbodiesel 1987 (De Leeuw van Vlaanderen)940 SE 2.0 l Turbo 1992 (Grijze massa)</strike>940 SE 2.0 l Turbo 1992 (Ambassadeur van Zweden)<strike>940 polar 1994 LPG (Ruby Tuesday)</strike>