Vraag over "de pijl" op het dashboard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2010 21:20 #1268247 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meeliften..
met het zoeken naar een pijltje in mijn dashboard (nieuwsgierig gemaakt:-) kwam ik deze tekst tegen (al eerder gepubliceerd maar geen reaktie op gehad) in de op dit forum gepubliceerde US handleiding:

Programming instructions for shift indicatorIf the current supply to the control unit is cut (battery disconnected), the control unit will have to be re-programmed as the control unit memory will be erased.Drive the car in each gear. First gear not necessary, for approximately 8 seconds.The gear change indicator light will flicker once (0.5 seconds), as each gear is programmed. NOTE: Remove the foot completely from the clutch pedal after each gear change when programming the control unit.

Wie heeft dit wel eens succesvol geprobeerd? Of is dit echt alleen voor de usa markt? Misschien moet ik eerst eens op zoek naar zo'n relais. (Hoewel in de tekening van Toon duidelijk "Overdrive relais" staat) Is toch leuk als dat werkt. Blijkbaar hebben we met een handgeschakelde bak een heuse schakelindicator in onze bakstenen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hedwig Lambrechts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2010 22:08 #1268261 door Hedwig Lambrechts (GAST)
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic Automaat?

Boy Bakhuys schreef : met het zoeken naar een pijltje in mijn dashboard (nieuwsgierig gemaakt:-) kwam ik deze tekst tegen (al eerder gepubliceerd maar geen reaktie op gehad) in de op dit forum gepubliceerde US handleiding:

NOTE: Remove the foot completely from the <u>clutch pedal</u> after each gear change when programming the control unit.

Hadden we het niet over een automaat?Groeten,Hedwig

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 00:13 #1268286 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zelf doen
Hallo Bernd
Er zijn redelijk wat leden, die op een sleuteldag hun automatische versnellingsbak zelf (met wat hulp cq instructie) geflushed hebben.  Al dan niet met twee linker handen.  Lid worden dus!  Het lidmaatschap heb je er met een keer flushen misschien al uit.
groetjes
Mathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2010 21:08 #1268560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OPGELOST
De pijl is weg!
Nieuw relais gemonteerd en de pijl blijft weg.....ook bij WARME motor. Sterker nog als ik nu op het rechterknopje druk van de automaatpook verschijnt keurig de pijl en weer drukken verdwijnt de pijl. 
Flushen:
Heb gebeld met Ronald / Estate  Services / Obdam voor prijs opgaaf; zal rond de  euro 250 incl bedragen.
Gebeld met Volvo dealer Utrecht: euro 297 incl. 
Wacht nog op prijsopgaaf Volvo Dealer Mijdrecht. 5 km van mijn huis 
Lid worden is ook een optie! Nu heb ik ook een 855 T5R en ook daar is een actieve leuke club + forum.  We moeten keuzes maken.
Tot zover oprecht dank voor meedenken!
Bernd   

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2010 21:12 #1268561 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo dealer ?
Die dealer, is dat Bangarage ? Ze hebben eens voor mij een montageset voor mij opgespoord (rondbellen onder ander filialen) en mij die toegestuurd, mijn eigen dealer (in het noorden) beweerde dat die totaal niet meer leverbaar was. Vond dat wel een toonbeeld van erg goede service, zelfs voor een klant op afstand (en die niet langs gaat komen voor onderhoud).

Moderators: Jerry Stam