Rallycross 740 sneller maken

• Dennis Vervliet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 23:04 #1266837 door Dennis Vervliet
Beantwoord door Dennis Vervliet in topic Reglementair

Janneman schreef : Dennis,
Ik heb je wagen nu een paar keer in actie gezien. Het laatste pruttel-de-pruttel-weekend niet meegerekent valt het telkens op dat van de 85kW het meeste verloren gaat aan een heftig spinnend achterwiel. Kortom, aanpassingen aan de motor of verder doen zo weinig tot niets. Ik zou daarom beginnen met een sperdifferentieel. Dat hoeft voor jouw toepassing helemaal niet duur te zijn, namelijk gewoon de zonnewielen in het diff vastlassen dan heb je een 100% sper (ook wel CO2 sper genaamd...).
Hiermee zul je merkbaar harder gaan omdat je dan veel meer tractie hebt bij bocht-uit.
Verder kun je de wegligging wat verbeteren met de eerder genoemde tip om de reactiestangen met een paar simpele ringen te verlengen zodat de voorwielen ietsje naar voren geduwd worden.
Zie je wel weer eens op de cross

Een sperdifferentieel is helaas niet toegelaten,evenals een turbo.
Wel bedankt voor de tips, jongens.
Ik ga hier zeker naar zoeken zodra mijn oldtimertje weer in orde is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Dennis Vervliet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2012 18:24 #1366539 door Dennis Vervliet
Beantwoord door Dennis Vervliet in topic ondertussen...
De wegligging is blijkbaar eenvoudig te verbeteren door de radiator in de koffer te plaatsen,het overtollige gewicht voor de vooras is zo weg en duwt de achterwielen wat meer op de grond.Een win-win situatie die op de openbare weg moeilijker gaat...
De standaard straatbanden vervangen door Toyo-tires vooraan en Yokohamas achteraanzorgt voor een vaste neus en een kontje dat je kan laten kwispelen.
De nieuwe nokkenas is ondertussen al een tijdje besteld.
Bij ons mogen alle onderdelen worden vervangen door niet-originele.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2012 21:38 #1366546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic luchtweger weg .
schijnt dat een luchtregulator van vw golf gti van rond 86 er op past (doen ze bij de mercedes met k-jet ook) en schijnt 23 tot 28 pk meer vermogen op te leveren.
ik zal eens zoeken of ik de link nog vinden kan .
maar kreeg deze tip ook hier op de site van iemand .
ik weet alleen niet meer wie :{
succes en groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2012 00:20 #1366561 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lambda-sonde?
Misschien de oude lambda-sonde laten zitten in de uitlaat en een nieuwe aansluiten op het systeem. Nieuwe lambda-sonde meet veel lucht en zal de computer aangeven dat er meer brandstof bij moet............

• Dennis Vervliet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2012 00:32 #1366562 door Dennis Vervliet
Beantwoord door Dennis Vervliet in topic lambda sonde

gjverhage schreef : Misschien de oude lambda-sonde laten zitten in de uitlaat en een nieuwe aansluiten op het systeem. Nieuwe lambda-sonde meet veel lucht en zal de computer aangeven dat er meer brandstof bij moet............

Mijn B230E heeft nog geen lambdasonde (ook nog geen katalysdator),de luchtschuif klinkt wel interessant.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2012 00:02 #1366644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230F of E?
Dat scheelt nog al.
In jouw eerste bericht staat B230F. En ja, een B230F met K-jetronic is er niet. Dan heb je ook niets aan de lambda-sonde-truc.
Dan ouderwets dubbele carburateur?

Moderators: Jerry Stam