Ineens vier waarschuwingslampjes.... of toch niet. Wie weet het?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-02-2010 23:48 #1264027
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Massa
Ik heb ook zoiets dergelijks gehad, alleen dat dan juist alleen maar DIE lampjes altijd branden, en de rest juist niet, en ook nooit.
Ook op de rem trappen deed de boel in intensiteit veranderen.
Toen bleek de massa van de accu naar het chassis, erg slecht.
En de massa kabels van het blok naar het schutbord, bij je rotor/kleppendeksel los te zijn geraakt.
Toen dat gefixt, en alles deed het weer.
Let daar dus ook maar op.
Groeten,Gerben
Ook op de rem trappen deed de boel in intensiteit veranderen.
Toen bleek de massa van de accu naar het chassis, erg slecht.
En de massa kabels van het blok naar het schutbord, bij je rotor/kleppendeksel los te zijn geraakt.
Toen dat gefixt, en alles deed het weer.
Let daar dus ook maar op.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 07:48 #1264037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij wa het nodig de
Bij mij wa het nodig de koolborstels van de dynamo te vervangen toen ik dit fenomeen te zien kreeg.
Toch wel een foutje in het ontwerp. Als gebruiker verwacht je gewoon een laadstroomlampje aan te zien gaan als er in dat circuit iets niet deugd, en niet zo'n onduidelijk gedoe.
Afijn, koolborstels zijn samen met de spanningsregelaar een vrij eenvoudig te vervangen unitje.

Toch wel een foutje in het ontwerp. Als gebruiker verwacht je gewoon een laadstroomlampje aan te zien gaan als er in dat circuit iets niet deugd, en niet zo'n onduidelijk gedoe.
Afijn, koolborstels zijn samen met de spanningsregelaar een vrij eenvoudig te vervangen unitje.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 10:01 #1264052
door V700 register
Het lampje is eigenlijk een verschilmeter tussen B+ en D+ als ik het goed interpreteer.
Beantwoord door V700 register in topic D+
Ik had iets soortgelijks met mijn 164, daar bleven min of meer dezelfde lampjes flauwtjes branden.Bleek aan de D+ aansluiting op de dynamo te liggen.Die verbinding is het andere eindje van de draad vanaf je accu.Als er verschil ontstaat in de laadstroom op je acuu en de D+ van de dynamo, gaat de kermis aan in je dash, om je te vertellen dat er iets niet goed zit.Petervanluijk_740-1992 schreef : Wat kan het probleem zijn? lekstroom, accuspanning, dynamo? Ook heeft hij bij optrekken soms dat hij niet mee wil komen en eerder afslaat dan toeren maakt. Dit kan natuurlijk los van elkaar staan, misschien stationair iets hoger zetten, maar ik meld het toch maar.
Het lampje is eigenlijk een verschilmeter tussen B+ en D+ als ik het goed interpreteer.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 12:19 #1264066
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Probleem duidelijk
Zie beginpost, daarin aangepast.
Moderators: Jerry Stam