Airco inbouwen
- Alexander Satter
-
- Nieuw lid
-
- LIFE FREE OR DIE
dit is de alleen de unit voor het interieur.kevinspui schreef : @ Alexander Is dat de volledige installatie
??
Of zitten er nog meer componenten aan ?
zo ja, welke precies ??
er wordt een stuk van de kachelunit afgezaagd en je oude weerstand en motor worden hergebruikt
verder heb je de pomp, leidingen, condensor en droger nodig hebben.
ik heb zelf een ecc uit een 97er sloop 940 ingebouwd in mijn 90er 940
heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb inmiddels antwoord van Deltamil:Baseman schreef : (Ik heb Deltamil, uit nieuwsgierigheid, om een offerte gevraagd, ben benieuwd)
Complete installatie, op een kale, niet voorbereide auto: 1450,- euro
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb vorig jaar airco in mijn volvo 760 uit 84 in gebouwd
was wel een klusje omdat ik het complete systeem had van een 88 model dat was heel anders
als je auto al voor bedraad is dan valt het wel mee ik kon de verdamper makkelijk plaatsen door het dashboard kastje eruit tehalen
dus dat scheelt al een hoop werk maar dat licht eraan wat voor kachelhuis je heb
ik zou op de sloop een 740 benzine uitvoering met airco zoeken en dat overbouwen
grt Thom
- V700 register
- Nieuw lid
-
En dan heb ik nog een vraagje over de fans bij de grille.
deze zit bij mij auto (turbo) al redelijk volgebouwd door intercooler e.d. dus gaat dat passen ?
Is er misschien iemand op het forum die zelf al eens een deltamill systeem ingbouwd heeft ?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Zelf alle componenten verzameld en overgezet, een aircobedrijf nieuwe slangen laten maken, nieuwe droger en termocontact erbij en afvullen.
Totale kosten 2000 gulden.
Nadien is er vervangen 2 keer de droger, 1 keer de condensor, 2 of 3 keer bijvullen. Zo levert onderhoud op een airco altijd aardige rekeningen op.
Met sloop onderdelen loop je extra risico op defecten, condensors gaan stuk en drogers moeten af en toe vervangen worden bij een bijvul beurt.
Nu zou ik kiezen voor het aanbod van Deltamil voor aftermarket inbouw. Mijn inschatting is dat je over een paar jaar gezien goedkoper uit bent.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 jdutman schreef : Ik heb na de inbouw in 2003 0,00 kosten gehad aan het systeem
daar wordt ik dan wel vrolijk van, degelijk spul gebruiken ze wel daar bij Delta Mill. Ik gebruik de airco niet zoveel, maar dat maakt denk ik niet zoveel uit voor het onderhoud.
Alleen de schakelaars zijn niet zo degelijk, al twee keer moeten vervangen in twee jaar (á €60,-), en het tekeningetje op de schakelaars is in mum van tijd eraf.... Gelukkig hebben ze een kleurtje waardoor je ze uit elkaar kan houden!

GG,

- John Dutman
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 jdutman schreef : Dan zal ik wel fluwelen handjes hebben
Of afwashandjes! ... zei de schipper met z'n eelt klauwen...
Ik weet het niet, maar ik stond er wel van te kijken dat na 3 maanden de verf waarmee de symbooltjes gemaakt waren al los liet, nu zijn ze zo goed al verdwenen!
Maar over de airco niets te klagen.

GG,

echter aan da binen zijde zijn deze wel verschillend.
in mijn 740 heb ik ook een deltamill en daar is de schakelaar 2x vervangen 2003 en 2004(onder garantie) deze is ook weer defect geraakt.
toen een gebruikte van de plank gehaald (oud type) en deze zit er tot op heden og steeds in.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm