kom niet in een versnelling
- V700 register
- Nieuw lid
-
De 940 heeft inderdaad nauwelijks remvloeistof meer. Bij mijn weten kan de remvloeistof niet weg (gesloten systeem) tenzij er ergens iets stuk is. Dat zal dan wel de koppeling zijn, dus heb ik een hydraulische koppeling? Corrigeer me maar even als ik het mis heb.
Wat zijn de geschatte kosten om dit te repareren?
M vr gr
Mike
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Inderdaad gesloten systeem. <div class="content">Grote kans dat je een hydraulische hebt [ook omdat het een 940 uit 92 is, mijn 740 uit 90 heeft ook al een hydraulische, dus zeeer waarschijnlijk heb jij hem ook]mvoeten schreef : Hoi Gerben,
De 940 heeft inderdaad nauwelijks remvloeistof meer. Bij mijn weten kan de remvloeistof niet weg (gesloten systeem) tenzij er ergens iets stuk is. Dat zal dan wel de koppeling zijn, dus heb ik een hydraulische koppeling? Corrigeer me maar even als ik het mis heb.
M vr gr
Mike
Natuurlijk ben ik daar niet 100% zeker in, daarom raad ik je ook eventjes aan onder te kap te kijken, of je een 'master' cylinder in je schutbord hebt. [zie mijn foto hierboven]
Dan is het natuurlijk nog uitzoeken welke lekt, de master of de slave cylinder [Master zit trouwens aan je pedaal, en de slave aan je versnellingsbak]
Of allebei vervangen, dan ben je zeker van dat het goed is, anders vervang je de ene en gaat 2 weken later de andere lekken....[dat is lekker denk je dan ]
Toen die van mij het begaf, heb ik gewoon bij de lokale volvo 'boer' [Hunter volvo gorredijk] een 2ehands setje opgehaald , was ik 20 euro kwijt...
Er zelf onder geknutseld en hopla! alles deed het weer.
Het is natuuurlijk wel een 2ehands, de meesten kopen een nieuwe. of laten hem reviseren. dan ben je iniedergeval zeker van je zaak.
Maargoed 20 euro is geen geld, en als je dan weer een paar jaartjes verder kan rollen ben je heel blij!
Hoeveel het NIEUW kost weet ik niet zeker, ik kan de master cylinder niet vinden [maar die zal waarschijnlijk meer dan 100 euro kosten] De slave cylinder kost 80 euro nieuw bij nordicar en scandcar.
Ik heb ook nog wel een master en slave cylinder liggen [die heb ik als reserve liggen, maar mag wel je overkopen]
Groeten,Gerben
</div>
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Soms is de drukstift er tussenuit gevallen, ja dan moet je op zoek naar een nieuwe stift.
Verder:
Vul het remvloeistofreservoir met remvloeistof type DOT 4. Kleine kans als je het koppelingspedaal een paar keer bedient dat je al weer wat kunt koppelen. De kans wordt groter wanneer je de nippel op de koppelingscilinder wat losdraait zodat er lucht kan ontsnappen. De koppelingscilinder zal daarna wel vernieuwd moeten worden of je moet een revisiesetje monteren.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Uiteraard zouden ook wij eerst kijken of de koppeling cilinders niet de boordoeners zouden zijn, en die dan eventueel vervangen...Miquelangelo1969 schreef : De simpelste oplossing is Bouke Maas of mij even bellen en er een nieuwe plaat en/of drukgroep in laten zetten!
Bouke zit in de buurt van Nijmegen en ik in de buurt van Alkmaar.
GG,

GG,

- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
mvoeten schreef : Hoi Gerben,
M vr gr
Mike
De koppeling gebruikt ook het remvloeistofreservoir. Vanuit het reservoir zit een aftakking naar de koppelingscylinder. Deze aftakking zit op halverwege hoogte in het reservoir.
Het reservoir moet goed vol zitten om de olie richting koppeling te laten lopen.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k ==> 552k
940 96 B230FK AW71L ecc 115k ===> 189k