Schroefdop expansievat... welke?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
22 PSI is de normale dop, die in een Turboblok op het expansievaatje hoort te zitten.Chilm schreef : Ik twijfel nu n.l. een beetje welke goed is, heb de laatste tijd wat last van lekkende koelwaterslangen, 23 psi is volgens mij best heftig en dat "duwt" behoorlijk lijkt me. Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven? En kun je niet gewoon het overdrukventiel er helemaal uithalen? Vloeistof wordt onder druk toch ook eerder heet, of begrijp ik dit verkeerd? Kortom, vragen, vragen, vragen...
Tussen de regels door, lees ik dat je last hebt van lekkage en je door drukverlaging in het systeem, dat probleem wil verhelpen.
Niet doen.
De oorzaak aanpakken, niet een alternatieve oplossing zoeken voor een probleem wat er niet hoort te zijn.Zeker met jouw blok, zou ik er geen lagere druk-dop in zetten.
Ik neem aan dat je weet dat vloeistof onder druk soms tot boven kookpunt in temperatuur komt, maar niet kookt vanwege de druk in het systeem?(tevens de reden dat als je na een rit van 100 kilometer de dop eraf draait, het kokende koelwater om je oren spuit, niet vanwege de druk die eraf moet, maar omdat door het wegvallen van de druk, het koelwater meteen gaat koken?)
Ergo, geen lagere druk-dop erin, gewoon de originele en de lekkage bij de bron oplossen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En slangen mogen best iets hard zijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
11 psi = 0,75 bar en 23 psi is 1,5 bar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als er nog druk op je koelssyteem staat bij koude motor dan is het bingo.
Groet,
Paul