Verbruik Diverse Auto's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Automaat vreet zo ie zo vermogen, maar wil geen schakelbak, mogelijk gewoon een 204 pk versie met toeters en fluitjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Moet ik wel bij vertellen dat ik echt rustig rijd. Motor komt niet boven de 2700 toeren en op de snelweg rijd ik constant 110-115 (maar net hoe het uitkomt om met het verkeer mee te kachelen) met de cruise control aan. Wekker op het dashboard, zodat ik op tijd (bij Almere moest ik eraf) wakker werd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik maak nogal wat kilometers met een geladen auto-ambulance achter mijn 940 (230FB). Ik zal ook nog wel wat vermogen missen omdat ik een G2 installatie heb (met verdamper). Maar om nou te zeggen dat hij het niet kan trekken? Ik vind het prima gaan.Hulzie schreef : Ik heb een aanhanger van 6 meter lang (schamelwagen) en dat kan ie niet doen.
Automaat vreet zo ie zo vermogen, maar wil geen schakelbak, mogelijk gewoon een 204 pk versie met toeters en fluitjes.
Verbruik is bij mij 1:8. Bij lange ritten gaat dat naar de 1:9 en bij flink trappen richting 1:7. De kosten van het verbruik vind ik netjes, de toenemende HSB is minder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Laag is voor mij met dat ding Vaals en omgeving.
En dan komt ie echt te kort, bij gas bij geven.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Mijn 945 heeft een B234F motor, 16 klepper dus. Geen LPG. Handgeschakeld.
Na de plaatsing van het Ferrita-catbacksysteem steeg het brandstofverbruik, maar sinds een paar tanks (ik rijd niet veel, naar het werk is 8 minuutjes enkele reis) zit ik weer op ongeveer 1 op 10. Waar dat kan rijd ik 120 (op de navigatie), ik rij veel op de cruise control, maar haalde ook voor de inbouw van de CC een verbruik van 1 op 10. Probeer me te houden aan het nieuwe rijden. Al is er hier een helling in de buurt (Heesberg voor de kenners), waar ik de plank wel eens in duw tot wat verder dan de ter plaatse toegestane 50. In z'n twee.
Ik tank meestal pas als het rode lampje aan is. Laat de pomp twee keer afslaan. Tank meestal in Duitsland, soms in België. Maar altijd bij een prijsvechter. Als het echt niet anders kan, tank ik in Nederland.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
alexvanbemmel schreef : kun je hier natuurlijk niet verwachten. De eerder genoemde merken zijn uiteraard geen overweging ten aanzien van een mooie Volvo. Qua onderhoud is het simpel; vast onderhoud valt mee, als je het ding perfect wilt hebben kost dat geld. Ik bewandel de gulden middenweg; remmen, banden, dempers etc zijn goed en optisch hou ik de auto netjes bij maar na 450000km kan je een krasje en plekje verwachten.
Qua verbruik moet je je geen ilusies maken volgens mij. Ik kom nooit beter uit dan 1:8 op LPG met regelmatig belading en vrij veel korte ritten (<30km). Er zijn mensen die 1:10 halen maar dan rij je in mijn ogen erg rustig (traag) en nooit veel harder dan 110 op de snelweg.
wat betreft de veiligheid moet je maar even googlelen op 'Volvo 940 VS Renault Modus', dan weet je hoe veilig Volvo's zijn tov de huidige eisen. IN verhouding komen ze er goed van af bij aanrijdingen maar waan je niet onkwetsbaar in je tank (ook al voelt het wel zo)
In ieder geval succes met je keus
Dat filmpje heb ik inderdaad al gezien, Maar dan voel ik me toch een stuk veiliger in een Volvo dan in een Frans merk ( sorry voor de mensen die Frankrijk geweldig vinden) maar persoonlijk vind ik, dat je de Fransen een kilo deeg moet en stok-broden laten bakken, want met iets dat ze op de weg zetten voel ik me niet veilig,
Daarbij vind ik het wel jammer van 5th Gear dat ze het niet hebben laten zien met een nieuw model, want dit is ook geen eerlijke strijd(persoonlijke mening)
Daarbij komt als je een Frans merk neemt, uit de zelfde bouw-jaren als onze tank's, kom je in een hogere kosten uit kwa onderhoud, vanwege de belabberde elektronica die ze gebruikt hebben tot zeker 2004, maar nogmaals dit zijn mijn ervaringen, wil niet zeggen dat ze voor iedereen zijn natuurlijk.
Ben druk bezig met een 760 B280 uit 91 Full optie's en leren zetels wel redelijk aan de km's 373*** en nog iets, even wachten wat de onderhoud's boekjes zeggen over het onderhoud.
Meer hier over volgt spoedig.
Liever een zweed, dan zwetend hopen dat je het veilig haalt
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb er in die 2 jaar zo'n 8000 km mee gereden.
Verbruik is op korte stukjes 1:7,5 ( 2x per dag 4km) lange stukken 1:8-8,5 (aangezien mijn 440 van toentertijd het niet beter dee, maar wel veel meer koste aan onderhoud de 760 gehouden)
Bij aankoop was de LV portier raammotor al kapot, airco volgde 3 maanden later, LA raammoter begaf het vorige maand.
Over 2 maanden moet ie voor de APK en daarvoor heb ik eigenlijk niets hoeven te repareren, nu te doen:
- ABS lampje werkt niet meer, ABS wel
- Remblokken achter en remschoenen moeten vernieuwd worden
- Tempsensor is kapot
- Achterklep blijft niet open staan
That's all ...

- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
960 3.0 automaat 150 kw, benzine: 1 : 8
940 2.3 handgeschakeld, gas 1 : 8, benzine 1 : 9
780 V6 147 pk, 1 : 8
760 B28E automaat: 1: 7 --- 1 : 8
S80 2.4T automaat 1 : 12 (!)
Met alle auto's rijd ik vlot door zodat zuiniger rijden zonder al te veel problemen mogelijk moet zijn
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
240 VAN bj. 1981 * 2.1 handgeschakeld, gas 1: 6,9 benzine 1: 9
740 GL bj. 1989 * 2.3 automaat, gas 1:8,0 benzine 1:10
940 GL bj. 1992 * 2.3 handgeschakeld, gas 1:7, benzine 1:9,5
850 GLT bj. 1995 * 2.5 handgeschakeld, gas 1:7,8, benzine 1:10,5
940 LE bj. 1998 * 2.3 handgeschakeld gas 1:7,3 benzine 1:9
S90 LE bj. 1998 * 3.0 handgeschakeld gas 1:7,2 benzine 1:9,5
S90 LE bj. 1998 3.0 automaat gas 1:7,4 benzine 1:9
740 bj. 1991 * 2.0 handgeschakeld --- benzine 1:10,5
480 Turbo bj. 1995 1.7 handgeschakeld --- benzine 1:11
760 GLE bj. 1983 2.8 automaat --- benzine 1:7,3
S80 D5 bj. 2004 * 2.5 automaat --- diesel 1: 13,8
*= niet meer in bezit.
Ik rij er gewoon zo mee dat ik me er lekker bij voel. Soms op het gemak, soms snel. In de 480 turbo eigenlijk altijd snel.
Groeten, Jan.