940-LPT tikkend geluid bij versnellen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wanneer ik in een lage versnelling rijd (relatief weinig toeren) en de snelheid opvoer hoor ik een tikkend/rammelend geluid. Rijdend met constante snelheid hoor ik niets bijzonders. Ook bij stilstand en de motor in vrijloop hoor ik bij verandering van het toerental geen tikkend geluid. Motor loopt dan als een stofzuiger.Het lijkt erop dat het optreedt wanneer de motor meer vermogen moet leveren. Ik heb de indruk dat het de LPT is, of moet ik het toch bij de kleppen zoeken?
Adriaan
(940 Estate, 1998; 140.000 km) Schakel naar het hele bewerkingformulier
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
...lopen als een naaimachientjeAvdG schreef : Het klinkt inderdaad als pingelen. Het geluid komt (voorzover ik dat kan inschatten) onder de motorkap vandaan, rechts van het midden, en voor mijn gevoel ergens vanaf de bovenzijde. Met stofzuiger bedoel ik 'probleemloos', een genot om naar te luisteren; zolang ik maar niet zelf hoef te stofzuigen
.
Adriaan
Lastig een geluid in schrift duidelijk te maken, maar als het pingelen is zou ik de knock-sensor verdenken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adriaan
Volvo 940 Estate Lpt (1998; 140.000 km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om wat voor geluid gaat het? Het is een zeer hol-klinkend geluid (blikkerig dus) dat alleen optreedt bij lage toeren en bij gas geven en duidelijk gekoppeld is aan het toerental. Zelfs een klein beetje gas erbij levert het geluid al op. In vrijloop (warme motor) levert extra gas het geluid niet op. Na koude start is er wel een tikkend geluid te horen dat er op lijkt. Bij warme motor (vrijloop) is dit weg, ook bij hoger toerental.
Wie helpt mij verder?
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Maar het blijft lastig een geluid te omschrijven.Wat ik niet begrijp is je opmerking dat je het hoort bij lage toeren en gas geven en dat het gekoppeld is aan het toerental....Dus dan verwacht ik meer geluid bij hogere toeren toch?
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-