Schade rechtsachter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2009 21:17 #1077046
door V700 register
Schade rechtsachter is gemaakt door V700 register
Hallo,
Door een wat enthousiast uitparkeerde collega heb ik nu rechts achter, rechtsboven de wielkast, wat blikschade. Ging niet loeihard, maar toch wel een deukje vergezeld met wat krassen. De grap is dat het leaseauto van ons bedrijf is én ik de wagenparkbeheerder ben, dus wordt het een pure verzekeringskwestie.
Hoogstwaarschijnlijk is het niet de moeite om hem professioneel te laten maken (heb meerdere gebruikssporen rondom), dus zal er zelf mee aan de slag gaan. Nu wil ik er natuurlijk niet op achteruit gaan, dus: op welke manier hebben jullie het ooit geregeld in een soortgelijk geval? 'Ergens' een offerte laten maken voor herstel, en dat vervolgens cashen? (Lijkt me niet dat een garage daarop zit te wachten). Of toch anders?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Door een wat enthousiast uitparkeerde collega heb ik nu rechts achter, rechtsboven de wielkast, wat blikschade. Ging niet loeihard, maar toch wel een deukje vergezeld met wat krassen. De grap is dat het leaseauto van ons bedrijf is én ik de wagenparkbeheerder ben, dus wordt het een pure verzekeringskwestie.
Hoogstwaarschijnlijk is het niet de moeite om hem professioneel te laten maken (heb meerdere gebruikssporen rondom), dus zal er zelf mee aan de slag gaan. Nu wil ik er natuurlijk niet op achteruit gaan, dus: op welke manier hebben jullie het ooit geregeld in een soortgelijk geval? 'Ergens' een offerte laten maken voor herstel, en dat vervolgens cashen? (Lijkt me niet dat een garage daarop zit te wachten). Of toch anders?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2009 21:23 #1250859
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pro forma
Ik heb mijn 'eigen' garage in een soortgelijk geval wel een een zg "pro forma factuur" laten opmaken. Dat is een rekening die uitsluitend is bedoeld om de verzekeringsmaatschappij te laten uitkeren. Ik heb de garage er destijds een bloemetje voor gegeven.
Groet,
Rob K.
Groet,
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2009 08:48 #1250918
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic expertise betalen...
De schade hersteller die ik aan Amerigo heb laten werken berekende eerst 75 euro voor een expertise van de schade.
Laat je de schade vervolgens bij hem herstellen gaat het bedrag ervan af. Doe je dat niet dan is dat het enige wat je kwijt bent. Nog een groot voordeel was dat hij op goede voet staat met de verzekeringsexperts en met hetzelfde programma de schade vasstelt. Zijn expertises worden dus nagenoeg altijd voor 100 % gehonoreerd. En er is vaak ook geen contraexpertise meer nodig.
Handg du som uit te zoekenof er bij jou in de buurt ook zo 1tje zit....
De mijne zit in Halfweg: <a href=" www.taxischade.nl/ "> www.taxischade.nl
groet en succes

Laat je de schade vervolgens bij hem herstellen gaat het bedrag ervan af. Doe je dat niet dan is dat het enige wat je kwijt bent. Nog een groot voordeel was dat hij op goede voet staat met de verzekeringsexperts en met hetzelfde programma de schade vasstelt. Zijn expertises worden dus nagenoeg altijd voor 100 % gehonoreerd. En er is vaak ook geen contraexpertise meer nodig.
Handg du som uit te zoekenof er bij jou in de buurt ook zo 1tje zit....
De mijne zit in Halfweg: <a href=" www.taxischade.nl/ "> www.taxischade.nl
groet en succes

- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2009 09:31 #1250931
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic parkeerschade
Nu begrijp ik waarom ik elk jaar meer verzekeringspremie moet betalen
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2009 22:04 #1251074
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic schade

Hallo David,

In NL werkt het zo:
Als er een aansprakelijke partij is, welke aansprakelijkheid erkent, kan men aldaar de schade declareren, en vervolgens vergoed krijgen. Het is derhalve niet noodzakelijk de schade ook daadwerkelijk te laten herstellen. Wel dient vaak de schade door een expert vastgesteld te worden, maar daar hoef je niet voor bij een garage te zijn, dat kan zelfs gewoon bij je thuis.

mvh

John B
Hallo David,

In NL werkt het zo:
Als er een aansprakelijke partij is, welke aansprakelijkheid erkent, kan men aldaar de schade declareren, en vervolgens vergoed krijgen. Het is derhalve niet noodzakelijk de schade ook daadwerkelijk te laten herstellen. Wel dient vaak de schade door een expert vastgesteld te worden, maar daar hoef je niet voor bij een garage te zijn, dat kan zelfs gewoon bij je thuis.

mvh

John B
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2009 20:26 #1251308
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor jullie
Bedankt voor jullie reacties.
Even een resumé, voor mijn eigen beeld hierbij. De tegenpartij heeft aangegeven dat, indien de schade door 'mijn' taxateur boven € 300,- wordt ingeschat, zij sowieso zelf een expert zullen sturen. Vandaag even langs mijn schade-vriend geweest en die heeft een pro forma notal á 1750,- euro aan me meegegeven, dus die expert gaat er aankomen.
Over de locatie waar de expert zal komen hebben we niet gesproken, maar dit kan altijd op locatie? Zou wel heel erg fijn zjn.
En, niet geheel onbelangrijk: is het in NL áltijd zo dat je zelf de centen ontvangt, en vervolgens zelf bepaalt wat je ermee doet?
Even een resumé, voor mijn eigen beeld hierbij. De tegenpartij heeft aangegeven dat, indien de schade door 'mijn' taxateur boven € 300,- wordt ingeschat, zij sowieso zelf een expert zullen sturen. Vandaag even langs mijn schade-vriend geweest en die heeft een pro forma notal á 1750,- euro aan me meegegeven, dus die expert gaat er aankomen.
Over de locatie waar de expert zal komen hebben we niet gesproken, maar dit kan altijd op locatie? Zou wel heel erg fijn zjn.
En, niet geheel onbelangrijk: is het in NL áltijd zo dat je zelf de centen ontvangt, en vervolgens zelf bepaalt wat je ermee doet?
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2009 22:06 #1251319
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic schadevergoeding
Hoi David,

De schade dient te worden vergoed, dat is iets anders dan: "de schade dient te worden hersteld". Tenzij je een 'natura-autoverzekering" hebt afgesloten, dat lijkt me onmogelijk, daarvoor dien je bij de Dela te zijn, maar dat is van een geheel andere orde, zoals je weet.
Dus: in geval er een aansprakelijkheid-erkennende tegenpartij is, dien je door die partij danwel diens verzekeraar schadeloos te worden gesteld, wat je met de te ontvangen schade-penningen vervolgens doet, is jouw zaak, je mag er bijvoorbeeld een rondje voor alle clubleden van geven oid.

mvh

John B

De schade dient te worden vergoed, dat is iets anders dan: "de schade dient te worden hersteld". Tenzij je een 'natura-autoverzekering" hebt afgesloten, dat lijkt me onmogelijk, daarvoor dien je bij de Dela te zijn, maar dat is van een geheel andere orde, zoals je weet.
Dus: in geval er een aansprakelijkheid-erkennende tegenpartij is, dien je door die partij danwel diens verzekeraar schadeloos te worden gesteld, wat je met de te ontvangen schade-penningen vervolgens doet, is jouw zaak, je mag er bijvoorbeeld een rondje voor alle clubleden van geven oid.

mvh

John B
30-10-2009 00:38 #1251338
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic ?
volgens mij moet je officieel de schade laten herstellen doe je dit niet is het jouw keuze.
als er een volgende schade komt aan de achter zijde zal je wel een probleem krijgen omdat je dan moet aantonen dat de oude schade hersteld zou zijn.
immers als er iemand anders er tegen aan valt zou de weer dezelfde schade kunnen laten uitkeren.
als een verzekering rechtstreeks betaald aan een schade is dit als hersteld geboekt. (dit heeft een schade vriend van mij eens verteld).
als er een volgende schade komt aan de achter zijde zal je wel een probleem krijgen omdat je dan moet aantonen dat de oude schade hersteld zou zijn.
immers als er iemand anders er tegen aan valt zou de weer dezelfde schade kunnen laten uitkeren.
als een verzekering rechtstreeks betaald aan een schade is dit als hersteld geboekt. (dit heeft een schade vriend van mij eens verteld).
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2009 15:07 #1251533
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dealer schat de schade op
dealer schat de schade op bijna 1500 ex btw. Benieuwd wat de tegenparij/TVM ervan zegt.
Anyway, vraag voor mij blijft nog wel in hoeverre ik het verplicht ben te laten maken. Het is een schatting, dus stél dat ik hem daadwerkelijk ter reparatie aanbied kan dit oplopen. Of is het zo dat het, na betaling van de 'schuld', dit deel van de auto als 'gerepareerd' wordt beschouwd?
Anyway, vraag voor mij blijft nog wel in hoeverre ik het verplicht ben te laten maken. Het is een schatting, dus stél dat ik hem daadwerkelijk ter reparatie aanbied kan dit oplopen. Of is het zo dat het, na betaling van de 'schuld', dit deel van de auto als 'gerepareerd' wordt beschouwd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2009 18:21 #1251567
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee
Keert de verzekering wel uit obv offerte ? Of alleen op een factuur, en dan rechtstreeks aan het schadebedrijf ?Mij lijkt dat als uitgekeerd is de schade hersteld beschouwd wordt. En dat je niet achteraf met een factuur kunt aankomen die hoger is dan de offerte waarop jij het geld aan jezelf hebt laten uitkeren.
Moderators: Jerry Stam