slechts 1 terugkerend probleempje

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 22:49 #1244033 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Slimmer

wp001 schreef : Heb je wel een vonk wanneer de auto niet wil starten?

Die diesels toch.
Oke de schakelaar PNP dus. Trouwens die heb ik wel, wel een beetje lastig te vervangen met die klemmende drukveertjes die er wel op willen maar bijna niet terug te krijgen zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 12:28 #1244060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach
Ach vooruit het is toch komkommertijd, de schakelaar wordt toch vervangen, maar probeer nog 1 dingetje uit.
Zal er speciaal opletten, dat als ik de motor afzet, dat de keuzehendel reeds in P staat, misschien dat de schakelaar klem komt te zitten, als de motor reeds afgezet is en de keuzehendel nog in D staat.
groetjes Pierre

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 14:14 #1244076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor afzetten in D?

Pierre van Aert schreef : Zal er speciaal opletten, dat als ik de motor afzet, dat de keuzehendel reeds in P staat, misschien dat de schakelaar klem komt te zitten, als de motor reeds afgezet is en de keuzehendel nog in D staat.

Dat is volgens mij het dringende advies in je instructieboekje, niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 15:05 #1244082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oeps
Oeps, is dat echt zo ?
Hoor inmiddels tot de "ervaren" groep, die dacht dat het lezen van een instructieboekje overbodig en kinderlijk was.
Ga het nu direct nakijken.
Update : Ik heb niet terug gevonden, dat de keuzehendel perse in de P of N moet staan, voordat je motor afzet.Ik kan mij wel voorstellen dat ik de motor weleens afzet in D en daarna pas in P zet. Ga er nu echt indringend opletten, overigens heb ik een ZF-bak en geen AW71
Bij mijn taxi-mercedes krijg je de contactsleutel er zelfs niet uit, als de keuzehendel nog in D staat, maar dat terzijde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 15:20 #1244086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

Pierre van Aert schreef : Update : Ik heb niet terug gevonden, dat de keuzehendel perse in de P of N moet staan, voordat je motor afzet.

Er staat inderdaad niet U MOET deze stand kiezen, voor het afzetten, maar de bedoeling van een stand P en N is toch, dat je niet met stilstaande bak van D naar P hoeft, wat  volgens mij niet goed is, maar ik kan me vergissen, heb pas een dik jaar een automaat.
Er staat bij de 850:P - ParkerenKies deze stand, als u de motor start of de auto parkeert.
En ietsje verder:De auto wordt op de eenvoudigste manier stilgezet: (huh, er zijn meer manieren dus???)Laat het gaspedaal los en rem met het rempedaal.Zet de keuzehendel in stand P en trek de parkeerrem aan.
Ik heb er nooit bij stilgestaan, maar zet hem altijd in P, voor de sleutel uit het contact gaat.Gewoon, omdat me dat zo is uitgelegd toen ik hem kocht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 15:53 #1244091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kruipen
Toch het meest veilig ? Bij starten begint hij dan niet meteen te "kruipen" voor het geval je m in D hebt uitgezet en niet het rempedaal ingetrapt houdt ?Zegt overigens een persoon die zn handbak altijd in de 1 of R wegzet (zonder handrem) en de koppeling en rem intrapt voor starten. En maar hoopt anderen die in zn auto wegwillen dat ook doen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 16:30 #1244095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mis.

henk 940LPT schreef : Toch het meest veilig ? Bij starten begint hij dan niet meteen te "kruipen" voor het geval je m in D hebt uitgezet en niet het rempedaal ingetrapt houdt

Gelukkig start ie dan ook niet, als alles systemen in je auto werken zoals het hoort....;-)In P en N start ie, in de andere standen niet.
Ik zette mijn handbak bij temperaturen boven de 5 graden altijd in een versnelling weg, 1 or R, zeker na een fikse regenbui, zelden met de handrem erop.
Sinds ik in Frankrijk de hele middenconsole eraf trok toen de kabel brak (bij mijn sedan), is de lol van het gebruik van de handrem er wat af gegaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 16:39 #1244096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm
Nog nooit gehad maar een vastgevroren handrem lijkt me ook niet prettig...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2009 17:12 #1244671 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Zo, de schakelaar is vervangen, was toch nog een hele operatie. Ben blij dat ik het de garage heb laten doen.Kosten voor de schakelaar ( ZF bak) :  Euro 41,- excl. Dezelfde schakelaar voor de 960, ander model schakelaar, ook heel anders gemonteerd Euro 117.-, dat scheelt dus wel.Nu maar hopen, dat het die schakelaar was, maar tot nu toe geen probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2009 16:56 #1246785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een update
Nou, die schakelaar was het dus niet, want vandaag startte hij na een rit van 5 uur en een stilstand daarna van anderhalf uur, weer niet.Geen klikkend startrelais, helemaal niets. Ik heb hem gewoon nog een half uurtje langer laten staan en hup daar start hij weer.Het moet toch iets te maken hebben, met te grote warmte, die als hij eenmaal stilstaat niet meer afgevoerd wordt.Er is al gesuggereerd, dat de bekabeling van de startmotor ( aan de kant van de uitlaat en dus ook de turbo) wellicht door een slechte massa net even iets te gevoelig zou zijn.Een onderzoek wordt gepland, dus wordt vervolgd.

Moderators: Jerry Stam