slechts 1 terugkerend probleempje
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Die diesels toch.wp001 schreef : Heb je wel een vonk wanneer de auto niet wil starten?
Oke de schakelaar PNP dus. Trouwens die heb ik wel, wel een beetje lastig te vervangen met die klemmende drukveertjes die er wel op willen maar bijna niet terug te krijgen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zal er speciaal opletten, dat als ik de motor afzet, dat de keuzehendel reeds in P staat, misschien dat de schakelaar klem komt te zitten, als de motor reeds afgezet is en de keuzehendel nog in D staat.
groetjes Pierre
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is volgens mij het dringende advies in je instructieboekje, niet?Pierre van Aert schreef : Zal er speciaal opletten, dat als ik de motor afzet, dat de keuzehendel reeds in P staat, misschien dat de schakelaar klem komt te zitten, als de motor reeds afgezet is en de keuzehendel nog in D staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoor inmiddels tot de "ervaren" groep, die dacht dat het lezen van een instructieboekje overbodig en kinderlijk was.
Ga het nu direct nakijken.
Update : Ik heb niet terug gevonden, dat de keuzehendel perse in de P of N moet staan, voordat je motor afzet.Ik kan mij wel voorstellen dat ik de motor weleens afzet in D en daarna pas in P zet. Ga er nu echt indringend opletten, overigens heb ik een ZF-bak en geen AW71
Bij mijn taxi-mercedes krijg je de contactsleutel er zelfs niet uit, als de keuzehendel nog in D staat, maar dat terzijde.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Er staat inderdaad niet U MOET deze stand kiezen, voor het afzetten, maar de bedoeling van een stand P en N is toch, dat je niet met stilstaande bak van D naar P hoeft, wat volgens mij niet goed is, maar ik kan me vergissen, heb pas een dik jaar een automaat.Pierre van Aert schreef : Update : Ik heb niet terug gevonden, dat de keuzehendel perse in de P of N moet staan, voordat je motor afzet.
Er staat bij de 850:P - ParkerenKies deze stand, als u de motor start of de auto parkeert.
En ietsje verder:De auto wordt op de eenvoudigste manier stilgezet: (huh, er zijn meer manieren dus???)Laat het gaspedaal los en rem met het rempedaal.Zet de keuzehendel in stand P en trek de parkeerrem aan.
Ik heb er nooit bij stilgestaan, maar zet hem altijd in P, voor de sleutel uit het contact gaat.Gewoon, omdat me dat zo is uitgelegd toen ik hem kocht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gelukkig start ie dan ook niet, als alles systemen in je auto werken zoals het hoort....;-)In P en N start ie, in de andere standen niet.henk 940LPT schreef : Toch het meest veilig ? Bij starten begint hij dan niet meteen te "kruipen" voor het geval je m in D hebt uitgezet en niet het rempedaal ingetrapt houdt
Ik zette mijn handbak bij temperaturen boven de 5 graden altijd in een versnelling weg, 1 or R, zeker na een fikse regenbui, zelden met de handrem erop.
Sinds ik in Frankrijk de hele middenconsole eraf trok toen de kabel brak (bij mijn sedan), is de lol van het gebruik van de handrem er wat af gegaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-