Problemen met automaat bij 3+OD Hulp Gevraagd - Verholpen???

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 10:16 #1243544 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic lockup
De 300 toerental verschil is het effect van de in/uitschakeling van de lockup. De lockup zorgt ervoor dat er een directe koppeling wordt gemaakt tussen motor en versnellingsbak.
Tussen dezze twee zit bij een automaat een vloeistofkoppeling die slip veroorzaakt. 
Het effect dat je beschrijft: toerental verhoging bij gelijke gasstand en snelheid mag alleen optreden op het moment dat het snelheids signaal veranderd. Dat kan bij jou bij 105 km zijn.  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 11:34 #1243549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lock-up
Lijkt erop dat er langzaam een conclusie uit gaat rollen....

Adrian schreef : De 300 toerental verschil is het effect van de in/uitschakeling van de lockup. De lockup zorgt ervoor dat er een directe koppeling wordt gemaakt tussen motor en versnellingsbak. 

Wat je meld dat bij inschakeling van de lock-up rond 105 km/u een toerental variatie van 300 gerealiseerd wordt door de lock-up. Dat klopt. Eigenlijk nog niet over nagedacht, dat zou dus ook verklaren waarom er een het toerental omhoog schiet naar 2800 als ik 120 km/u rij met 2500 toeren. Aan de hand van deze feiten dan is de lock-up de schuldige. Dan zou het dus goed het relais kunnen zijn... Mijn vraag is dan wel, moet het lampje niet gaan branden bij uitschakeling van de Lock-up?
Ik zal eens zoeken op de site of ik ergens kan vinden welk relais ik moet hebben.
Ik hoop dat het volgende te volgen is...
Als ik de lock-up zelf zou uitschakelen op het moment dat deze in zou schakelen dan vind er geen reductie plaats van 300 toeren. Als ik in de derde versnelling blijf rijden dan neemt het toerental toe. Zou ik bij 3000 toeren de lock-up inschakelen dan valt het toerental terug naar 2700. Als ik dan weer gas geef, dan neemt het toerental toe, maar door de werking van de lock-up waarschijnlijk rustiger dan in de derde versnelling. Als de lock-up dan uitschakeld dan springt het toerental 300 omhoog + rest toeren omdat ik gas bij gegeven heb. Begrijpt iemand het nog.... Dat zou dus mijn constatering die ik eerder heb gedaan ook verklaren. Dat het toerental bij handmatige uitschakeling van de lock-upineens boven de 300 toeren zit.   
Is nog zoveel te leren!!

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 18:10 #1243590 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic lockup

rdr96 schreef : Lijkt erop dat er langzaam een conclusie uit gaat rollen....

Adrian schreef : De 300 toerental verschil is het effect van de in/uitschakeling van de lockup. De lockup zorgt ervoor dat er een directe koppeling wordt gemaakt tussen motor en versnellingsbak. 

Wat je meld dat bij inschakeling van de lock-up rond 105 km/u een toerental variatie van 300 gerealiseerd wordt door de lock-up. Dat klopt. Eigenlijk nog niet over nagedacht, dat zou dus ook verklaren waarom er een het toerental omhoog schiet naar 2800 als ik 120 km/u rij met 2500 toerenDit is meestal een fout van het relais. Aan de hand van deze feiten dan is de lock-up de schuldige. Dan zou het dus goed het relais kunnen zijn... Mijn vraag is dan wel, moet het lampje niet gaan branden bij uitschakeling van de Lock-up? Nee, het lampje brand alleen bij blokkeren 4e versnelling.
Ik zal eens zoeken op de site of ik ergens kan vinden welk relais ik moet hebben.
Ik hoop dat het volgende te volgen is...
Als ik de lock-up zelf zou uitschakelen op het moment dat deze in zou schakelen dan vind er geen reductie plaats van 300 toeren. Als ik in de derde versnelling blijf rijden dan neemt het toerental toe. Zou ik bij 3000 toeren de lock-up inschakelen dan valt het toerental terug naar 2700. Als ik dan weer gas geef, dan neemt het toerental toe, maar door de werking van de lock-up waarschijnlijk rustiger dan in de derde versnelling. Als de lock-up dan uitschakeld dan springt het toerental 300 omhoog + rest toeren omdat ik gas bij gegeven heb. Begrijpt iemand het nog.... Dat zou dus mijn constatering die ik eerder heb gedaan ook verklaren. Dat het toerental bij handmatige uitschakeling van de lock-upineens boven de 300 toeren zit.   
Voor dit gedeelte geldt de regel: Lockup treed alleen inwerking in de 4e versnelling en wanneer het snelheids signaal boven de 100 km is. 
Is nog zoveel te leren!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 19:34 #1243591 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vraag
heb jij de knopjes W S en E links naast de pook zitten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 13:18 #1243662 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lock-up werking
Gisteren weer een stuk gereden en na zo'n 50 km merkte ik weer het verschil in 300 toeren.
Wat ik ook merkte omdat ik even aan het experimenteren sloeg is dat het inschakelen/uitschakelen mbv knop op de automaatpook ook van invloed is op de derde versnelling dus al boven de 80 km/u.
Dacht dat ik het wel zo'n beetje snapte, maar toch nog meer om uit te zoeken. Heb het relais eruit gahd en er weer ingedaan, heeft dus niets uitgemaakt.
Heb geen knopjes naast de pook zitten, dat is meer voor de 960 volgens mij.

Moderators: Jerry Stam