vervangen distributieriem 960 3.0

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 07:04 #1240310 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic vroeg uit bed gevallen...
Dus lees ik de forum. Ik heb net samen met Timen de riem vervangen in een uur. Maar ik hoefde geen rollen te vervangen en de pomp is ook nog goed na 120.00 km. Je kan het werk gemakkelijk maken door de krukaspoelie NIET te verwijderen. Onder de poelis vind je een blik dat vast zit met twee schroeven. Die haal je er uit en dan kan je de riem er tussen wurmen. Het is krap maar met beleid gaat het. Letvooral op hoe de riem er uit gaat, en dan doe de nieuwe precies andersom er in. Succes.

PS: de riem kan knappen maar de rollen kunnen evengoed kapot gaan en dan slipt de riem er gewoon vanaf. het resulteert in evenveel kromme kleppen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 09:27 #1240316 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat ik uit
Ik denk dat ik uit voorzorg inderdaad ook de rollen en pomp vervang. 380.000 is natuurlijk niet niks.. Vooral als je de geschiedenis van de afgelopen 2 jaar niet hebt...

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 09:38 #1240317 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic erg verstandig
Volgens mij een goed idee om die ook mee te pakken, zeker als je een interval van 120.000km hebt. Het kan zijn dat de laatste keer dat er naar gekeken is, 120.000 km geleden is en de volgende keer dat er naar gekeken wordt over 120.000 km. Dat zijn dus 240.000 km. In die tijd kan er veel gebeurd zijn of veel gebeuren...................................

Groetjes Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 12:47 #1240328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben net even bij 2 winkels
Ben net even bij 2 winkels geweest.

bij prima-parts: 
riem, spanrol, looprol en waterpomp : 256 euro inclusiefBTW

Brezan:
 riem, spanrol, looprol en waterpomp : 196 euro inclusief.

Flink verschil nog lijkt me. Ik wil ook nog even bij de Volvo Dealer kijken maar 't magazijn is daar denk ik al dicht en zit niet in mijn woonplaats.
 Iemand hier nog een goed adres?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 15:19 #1240333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb het zelf bij
Ik heb het zelf bij mijn 960 1 maal gedaan (bj '92, dus met de smalle riem). De klus is niet moeilijk, eerlijk gemakkelijker dan voor een 4 cil redblock. Een jaar later moest hij natuurlijk weer vervangen worden, ik rij nu eenmaal veel km's in een jaar. Riem besteld bij de Volvogarage en gevraagd naar de garantie als de riem eventueel voortijdig zou breken. "Die garantie is aanwezig mijnheer. Op de riem...". Niet op het blok dus. Dus vroeg ik naar de garantievoorwaarden indien zij zelf de riem zouden monteren. In dit geval valt de garantie van de schade van het blok onder Volvo indien de riem voortijdig zou breken. Nou, dat was voor mij in het vervolg wel duidelijk. Zo veel werk is het niet (en dus ook niet prijzig) en wil het risico gewoon niet nemen! Voortaan laat ik het onderhoud aan de distributie gewoon door de garage ondernemen ivm de garantie.
Lees ook het laatste artikel in de Factor, waar Lex Stax garantie kreeg van Volvo omdat de de distributie vast liep.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 08:48 #1240391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Complete set volgens FCP
Dit setje heb ik bij FCP Groton besteld in de USA. Gaat iets verder dan riemen en waterpomp.
www.fcpgroton.com/product-exec/product_i..._Kit/category_id/201
Beslissing was gebaseerd op "Zij zullen het wel weten".
Groet

Moderators: Jerry Stam