remtechniek 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 01:04 #1239026
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou moe
jemig... ik snap iets niet, met alle respect, zo laat je jezelf toch niet afschepen?Wat een flauwekul verhaal zeg, ik zou dit echt niet pikken... sorry.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 07:48 #1239027
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Second
Misschien kun je bij een andere dealer een second opinion vragen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 21:07 #1239096
door V700 register
Ik heb precies hetzelfde met mijn 940, ik heb geen erkende volvo dealer maar een 'goede hobby monteur'.
Deze heeft 3 wkn geleden mijn remleidingen en handrem vervangen en de schijven goed ingevet.
Sindsdien, na 2 x pedaal intrappen...lijkt het of het pedaal klemt, ik krijg het niet meer ingetrapt en de wagen remt slecht.
Ik heb het redelijk druk de laatste wkn en ben zo blijven rijden, je went eraan, de wagen remt goed als je geleidelijk aan remt.
maar toch , al met al , gevaarlijk.
Ik ga deze week eens een afspraak maken.
Laat je ook weten wat jouw vorderingen zijn?
gr,
Roy
Beantwoord door V700 register in topic
Ik heb precies
Ik heb precies hetzelfde met mijn 940, ik heb geen erkende volvo dealer maar een 'goede hobby monteur'.
Deze heeft 3 wkn geleden mijn remleidingen en handrem vervangen en de schijven goed ingevet.
Sindsdien, na 2 x pedaal intrappen...lijkt het of het pedaal klemt, ik krijg het niet meer ingetrapt en de wagen remt slecht.
Ik heb het redelijk druk de laatste wkn en ben zo blijven rijden, je went eraan, de wagen remt goed als je geleidelijk aan remt.
maar toch , al met al , gevaarlijk.
Ik ga deze week eens een afspraak maken.
Laat je ook weten wat jouw vorderingen zijn?
gr,
Roy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 22:40 #1239104
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesels remmen ook gewoon goed
Laat je niets wijsmaken. Mijn 740 staat al een tijdje aan de kant, maar voordat ik hem aan de kant zette, heb ik er anderhalve ton mee gereden. Rob heeft er weleens nieuwe remmen onder gezet. Geen enkel probleem. Hij bleef gewoon remmen als een Volvo.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de 740 heb om gas te geven, niet om te remmen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de 740 heb om gas te geven, niet om te remmen.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 23:03 #1239107
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Hoi Roy,
Zal ik doen.
Hoi Roy,

Zal ik doen. Momenteel is al enige verbetering merkbaar, hoewel de Volvo-dealer bij zijn standpunt blijft en beweert er verder niets aan gedaan te hebben...

mvh John

Zal ik doen. Momenteel is al enige verbetering merkbaar, hoewel de Volvo-dealer bij zijn standpunt blijft en beweert er verder niets aan gedaan te hebben...

mvh John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 23:10 #1239108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een garagehouder die werk
een garagehouder die werk aan mijn remmen, banden, onderstel en besturing verkloot heeft mij voor de laatste keer als klant gehad.
ZERO tollerance heb ik daar voor. Bedenk wel, je leven kan ervan af hangen of bout X of moer Y wel of niet vast zit!
ZERO tollerance heb ik daar voor. Bedenk wel, je leven kan ervan af hangen of bout X of moer Y wel of niet vast zit!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 23:23 #1239113
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej John,
Ik heb je verhaal en alle reacties gelezen. Wat bedoel je precies met de remleidingen laten vervangen? Alle leidingen van de hoofdremcilnder tot en met de remklauw? Als je de remklauwen hebt laten vervangen samen met de remblokken en leidingen onder de wagen en de wagen remt niet goed... Tja.... Dan zit er volgens mij ergens nog lucht in het systeem of een lek in het vacuum. Kan niet anders! Alles is gloed nieuw. Dus als je, even terug in de tijd, een nieuwe Volvo 740 jaren geleden gekocht zou hebben met 10km op de teller kon je maar 2 keer remmen en daarna alleen met gekromde tenen?? HOE hebben ze de boel ontlucht?? Ontluchten duurt wel even als je de leidingen onder de wagen hebt laten vervangen. Ik zou het even heel goed navragen en het vacuum van de pomp kostenloos laten controleren (er is een kans van 1 op een winnend lot uit loterij dat de vacuumpomp of bekrachtiger gewoon per toeval lek is geraakt. Daar konden zij dus niks aan doen in dat geval. Alleen een controle aan het vacuum systeem laten ondernemen in dit geval, niet aan het hydraulische systeem.). Als dat laatste uitgesloten is, nooit meer naar de garage en een brief naar Volvo Nederland met je ervaringen na een tweede reclamering. Dit kan dan echt niet door de beugel.
Robert
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2009 21:05 #1239187
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als die volvo dealer nog
Als die volvo dealer nog steeds zijn verhaaltje vol blijft houden zou ik de hele situatie eens door een ander laten bekijken. Dat ze zelf hier niet verder mee aan de slag gaan verbaast me. Tevreden klanten lijken me toch een prioriteit.
Moderators: Jerry Stam