gewicht bij invoer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Huh, Ja? Kan ik dat ergens terugvinden.budo schreef : Bedenk wel dat er bij het kale gewicht van de auto 80 kg voor de bestuurder en 75% van de tankinhoud wordt opgeteld! Even rekenen en wegen kan je een hoop schelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit staat op de RDW site bij de toelichting op de voertuiggegevens±Baseman schreef :
Huh, Ja? Kan ik dat ergens terugvinden.budo schreef : Bedenk wel dat er bij het kale gewicht van de auto 80 kg voor de bestuurder en 75% van de tankinhoud wordt opgeteld! Even rekenen en wegen kan je een hoop schelen.
het leeggewicht is bij mij 100 kg lager dan de massa rijklaar. De belasting wordt geheven over het leeggewicht, de massa rijklaar staat op het kentekenbewijs. Lekker verwarrend allemaal! Maar mijn auto weegt schoon aan de haak 1700 kg, terwijl er 1651 kg leeggewicht op het kenteken staat. Ik had dat liever één kg lager gehad, dat scheelt mij €130 (sic!) per maand.RDWSite schreef : Ledig gewicht (Massa leeg voertuig)Geeft aan hoe zwaar een voertuig is, uitgedrukt in kilogram, zonder passagiers en lading. De RDW registreert dit voor alle voertuigsoorten.Massa RijklaarDeze waarde geeft aan hoe zwaar een voertuig is (in kilogram) met een voor 90 procent gevulde brandstoftank. In het geval van een personenauto of bedrijfsauto wordt bovendien ook de bestuurder meegeteld (75kg). 'Massa rijklaar' is een gegeven dat sinds juni 2004 op het kentekenbewijs vermeld wordt.
Ik was in de war, de massa rijklaar is het leeggewicht verhoogd met brandstoftank en het gewicht van de besturuder. Maar het rijklaargewicht is niet van invloed op de hoogte van de wegenbelasting!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kosten: €5.00
makkelijk zat..
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt gelijk, het scheelt €130 per jaar. Gelukkig maar!henk 940LPT schreef : 130 per maand lijkt mij erg veel. Ik betaal per maand (1468kg, G3) tegen de 100 totaal. Misschien 130 per kwartaal maar waarschijnlijker 130 euro per jaar ? Blijft in ieder geval veel...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Later werd ik gebeld door de hr. Strik van Volvo Nederland. Hij vertelde mij dat hij kmij de Nederlandse typegoedkeuring voor mijn auto zou sturen, met een gewicht van 1541 kilo. Ik wacht dat even af. Alleen ga ik voor 2 maanden met de caravan naar Spanje (kan nog zolang de pensioenfondsen maar blijven storten) met mijn loodzware 965 of 960 estate, dus het vervolg kan wellicht even langer uitblijven. Maar ik blijf proberen mijn auto wat lichter op kenteken te krijgen. Ik denk dat ik hem eens op een weegbrug zal zetten, benieuwd wat er uit komt. Zal mijn latere ervaringen op de site melden.
Allemaal zeer bedankt voor jullie welkome adviezen en ervaringen. Dat stimuleert bij mij het Volvo gevoel (dit is mijn eerste Volvo)
Hans Kakes
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb inmiddels eenbezwaarschrift ingediend bij de RDW.
Wordt vervolgd