gewicht bij invoer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 10:01 #1235977 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?

budo schreef : Bedenk wel dat er bij het kale gewicht van de auto 80 kg voor de bestuurder en 75% van de tankinhoud wordt opgeteld! Even rekenen en wegen kan je een hoop schelen.

Huh, Ja? Kan ik dat ergens terugvinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 13:03 #1235987 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twee gewichten

Baseman schreef :

budo schreef : Bedenk wel dat er bij het kale gewicht van de auto 80 kg voor de bestuurder en 75% van de tankinhoud wordt opgeteld! Even rekenen en wegen kan je een hoop schelen.

Huh, Ja? Kan ik dat ergens terugvinden.

Dit staat op de RDW site bij de toelichting op de voertuiggegevens±

RDWSite schreef : Ledig gewicht (Massa leeg voertuig)Geeft aan hoe zwaar een voertuig is, uitgedrukt in kilogram, zonder passagiers en lading. De RDW registreert dit voor alle voertuigsoorten.Massa RijklaarDeze waarde geeft aan hoe zwaar een voertuig is (in kilogram) met een voor 90 procent gevulde brandstoftank. In het geval van een personenauto of bedrijfsauto wordt bovendien ook de bestuurder meegeteld (75kg). 'Massa rijklaar' is een gegeven dat sinds juni 2004 op het kentekenbewijs vermeld wordt.

het leeggewicht is bij mij 100 kg lager dan  de massa rijklaar. De belasting wordt geheven over het leeggewicht, de massa rijklaar staat op het kentekenbewijs. Lekker verwarrend allemaal! Maar mijn auto weegt schoon aan de haak 1700 kg, terwijl er 1651 kg leeggewicht op het kenteken staat. Ik had dat liever één kg lager gehad, dat scheelt mij €130 (sic!) per maand. 
Ik was in de war, de massa rijklaar is het leeggewicht verhoogd met brandstoftank en het gewicht van de besturuder. Maar het rijklaargewicht is niet van invloed op de hoogte van de wegenbelasting! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 14:55 #1235988 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 130 per
130 per maand lijkt mij erg veel. Ik betaal per maand (1468kg, G3) tegen de 100 totaal. Misschien 130 per kwartaal maar waarschijnlijker 130 euro per jaar ? Blijft in ieder geval veel...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 14:56 #1235989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wegen
De laatste keer dat ik voor een kentekeninvoer/keuring bij de RDW was, ( 6 mnd), werd de volvo automatisch gewogen op het RDW-terrein.
Kosten: €5.00
makkelijk zat..
Mvg, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 18:08 #1235997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt gelijk!

henk 940LPT schreef : 130 per maand lijkt mij erg veel. Ik betaal per maand (1468kg, G3) tegen de 100 totaal. Misschien 130 per kwartaal maar waarschijnlijker 130 euro per jaar ? Blijft in ieder geval veel...

Je hebt gelijk, het scheelt €130 per jaar. Gelukkig maar!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 19:08 #1236000 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inmiddels werd ik gebeld
Inmiddels werd ik gebeld door de hr.Brandwijk van RDW Waddinxveen, waar de auto gekeurd is. Hij vertelde mij dat mijn auto geen Nederlandse typegoedkeuring heeft want in Nederland zijn alleen 960 estate's verkocht, terwijl mijn auto op kenteken de naam 965 voert. Dit model heeft een europese typegoedkeuringmet een verschil in techniek en gewicht. Er staat op mijn kenteken bijv. een trekgewicht van 1900 kilo.
Later werd ik gebeld door de hr. Strik van Volvo Nederland. Hij vertelde mij dat hij kmij de Nederlandse typegoedkeuring voor mijn auto zou sturen, met een gewicht van 1541 kilo. Ik wacht dat even af. Alleen ga ik voor 2 maanden met de caravan naar Spanje (kan nog zolang de pensioenfondsen maar blijven storten) met mijn loodzware 965 of 960 estate, dus het vervolg kan wellicht even langer uitblijven. Maar ik blijf proberen mijn auto wat lichter op kenteken te krijgen. Ik denk dat ik hem eens op een weegbrug zal zetten, benieuwd wat er uit komt. Zal mijn latere ervaringen op de site melden.
Allemaal zeer bedankt voor jullie welkome adviezen en ervaringen. Dat stimuleert bij mij het Volvo gevoel (dit is mijn eerste Volvo)
Hans Kakes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 19:49 #1236009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achteraan
Zou hier zeker achteraan gaat. Vervelend als je vanwege "960 estate" of "965" opeens 2 klassen hoger in de belasting komt. Want dat zou het gevolg zijn. Scheelt je bijna 180 euro per jaar (obv benzine en friesland). Bovendien bij verkoop minder aantrekkelijk dan zn lichtere zusjes waar volgens mij wel naar gekeken wordt door potentiele kopers. Ik maak voor mezelf in ieder geval wel het sommetje en betrek daar zeker de wegenbelasting in.

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2009 19:46 #1236097 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Gewicht 965
Ik heb in sept. vorig jaar ook een 965  3.0 automaat van 96, wel zonder schuifdak maar voor de rest alles er op en aan ingevoerd vanuit Duitsland en heb 1541 kg op het kenteken staan . Groeten Henk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2009 09:54 #1236119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewicht bij invoer
Inmiddels heb ik van Volvo cars Nederland een verklaring waarin zij melden dat voor mijn 960,met vermelding van het identificatienummer, het officiele massa ledig gewicht 1541 kilo bedraagt.
 Ik heb inmiddels eenbezwaarschrift ingediend bij de RDW.
Wordt vervolgd

Moderators: Jerry Stam