Zwabberende benzinemeter en andere perikelen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2009 18:48 #1232509 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic condensator
zwabberen bij toerental verschil lijkt me erg onwaarschijnlijk, de dyname heeft een spanningsregelaar, de accu werkt stabiliserend en de instrumentcluster heeft een eigen spanningsregelaar. De boordspanning wordt echt goed constant gehouden.
Alles wat je zegt duidt er op dat je het klotsen in de tank in je meter door ziet komen. Dat klotsen is natuurlijk normaal en niet te voorkomen maar kennelijk ben je de demping op je instrumentje kwijt. Die demping zal electrisch gebeuren in de instrument cluster, ik verwacht met een RC filtertje (weerstand + condensator, laat lage frequentie door maar slaat hoge frequenties plat, frequentie hangt af van de keuze van R en C). Mechanisch dempen gebeurt niet, tenminste niet in de vlotter die ik uit elkaar heb gehad.De vlotter is niet meer dan een plastic doosje met 2 heel lichte contactvingers die over 2 weerstandstaven schuift.
Ik denk dat je condensator kapot is in de instrumentcluster. Waar die zit weet ik niet maar het is denk ik niet zo heel moeilijk de spoortjes te volgen, het benzinemeter circuit kan nooit enorm complex zijn.
succes met dit puzzeltje ;-)
[edit] nog een testje: met de tank half vol en je zet de auto op contact, hoe lang duurt het dan voor de benzinemeter in het midden staat? normaal is ong 3 sec, ik denk dat ie bij jou meteen naar het midden schiet. Dat zou ook een aanwijzing zijn dat er een condensator kapot is in de demping [/edit]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2009 10:00 #1234177 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Probleem van de zwabberende meter is opgelost. Ik had nog een oude meter liggen in de schuur. Die er in gezet, en de meter staat mooi stil. Blijkbaar zit de stabilisator dus inderdaad in het metertje zelf, zoals Johan aangaf, en niet in het vlotter.

Lennert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam