Ik slinger een beetje geloof ik (V90)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Martijn, het is carnaval, vandaarmbroeren schreef : <h2 class="title">Ik slinger een beetje geloof ik (V90)</h2>Ik heb het gevoel dat ik meer moeite moet doen om de auto mooi recht op de weg te houden (ok, kom maar op met de grappen...)
Het kan idd met de banden te maken hebben. Ik heb ooit eens 225/65R15 gehad onder mijn 760. Stond heel "stoer", geen Sjonnie look maar gewoon mooi. Prachtig met het brede spoor van de multilink. De wegligging was erbarmelijk slecht! In gleuven blijven hangen en trekken op de snelweg enz. De wang van de band was gewoon veel te hoog. Wat ik ook aan de bandspanning deed er was weinig aan te doen.
Het kan met de banden te maken hebben zoals inrijden of zo. Deze hebben heel veel invloed op het rijgedrag! Nu heb je in deze tijd toch geen winterbanden meer nodig, de sneeuw zal wel weg blijven en de temp klimt langzamerhand zachtjes omhoog. Als ik mij niet vergis zijn winterbanden wat zachter dan zomerbanden?? Ik kan mij vergissen maar als dat zo is, ligt daar misschien de oorzaak.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
bij de mijne was rechts achter helemaal geen vering meer stond gewoon op de begrenzer.ook slingeren in de sporen op de weg.
als je er in reed dan was het net of je aan het varen was , zo deinen,er zitten nu nieuwe onder ,gekocht via een kennis in duitsland 330 euries de orginele.
hij rijd behalve het probleem met de motor weer super.

Groet Hans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank je voor je reactie Hans, de Nivomats zijn echter nog goed (en vrij nieuw).volvo hans schreef : Ik denk dat je toe bent aan nieuwe nivomaten achter,als hij in z,n kont hangt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
vergeet ook niet dat bij "hogere" temperaturen de stugheid van een winterband lager is t.o.v. van een zomerband bij dezelfde temperatuur. En met hogere temperaturen bedoel ik dan buiten het temperatuursgebied van de winterband.
Tja en voorderest kun je inderdaad je nivomat schokdempers controleren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Mazzel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
je schrijft dat je voor een bandenspanning van 2.7 bar hebt. Dat is veel te hoog en maakt dat de banden maar voor een klein deel met hun loopvlak contact met de weg hebben. Daardoor kun je ook gaan dweilen. Spanning van 2.1 bar met koude banden is voorgeschreven. Heb ik ook en heb geen enkel dweileffect. Je mag als je wilt weleens komen rijden ter vergelijking.
Groeten, Jan.