bougies vervangen, start niet meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 17:58 #1072546
door V700 register
bougies vervangen, start niet meer is gemaakt door V700 register
Vandaag heb ik de bougies vervangen en daarna wilde de auto niet meer starten.
Ik heb de oude er weer ingedraaid maar dat hielp niet. Ook heb ik (al een paar keer) gecontroleerd of de volgorde van de kabels (4312) goed is. Ik heb ze 1 voor 1 vervangen dan moet dat toch goed gaan. Ik heb gezocht of ik misschien iets losgetrokken heb bij de bobine maar zag niets. Heb eens aan de krukas gedraaid en de nokkenas gaat mee. Hij loopt niet op gas en niet op benzine. Startmotor draait wel rond. Als ik op gas probeer te starten dan hoor ik wel de 'ting' van de klep op de tank die opengaat.
Iemand een idee?
Als 1 bougie/kabel het niet doet dan loopt hij toch wel maar beroert?
Hartelijk dank Rob
Ik heb de oude er weer ingedraaid maar dat hielp niet. Ook heb ik (al een paar keer) gecontroleerd of de volgorde van de kabels (4312) goed is. Ik heb ze 1 voor 1 vervangen dan moet dat toch goed gaan. Ik heb gezocht of ik misschien iets losgetrokken heb bij de bobine maar zag niets. Heb eens aan de krukas gedraaid en de nokkenas gaat mee. Hij loopt niet op gas en niet op benzine. Startmotor draait wel rond. Als ik op gas probeer te starten dan hoor ik wel de 'ting' van de klep op de tank die opengaat.
Iemand een idee?
Als 1 bougie/kabel het niet doet dan loopt hij toch wel maar beroert?
Hartelijk dank Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 18:06 #1228215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch?
Heb je ze van de verdelerkap getrokken en vervolgens 1 voor 1 verwisseld?
De volgorde is niet erg obvious, dus de kans bestaat dan dat ze gewoon op volgorde op de kap zitten, wat dus niet goed gaat.Enne, áls ie al aanslaat, is het en niet goed voor je blok, maar zal ie ook vrijwel gelijk afslaan.
Check het toch maar effe:
Op het blok is het dus 1-2-4-3 op de kap met de klok mee 1-2-3-4
Ik twijfel toch, ik ga een plaatje voor je schieten........moment
Done. Op de verdelerkap gewoon met de klok meer, van kort naar lang.Kortste op 1 en de langste op 4.Op het blok, zitten ze dan 1 op 1, 2 op 2, 3 op 4 en 4 op 3 = 1-2-4-3 dus
Mooi, weer een probleem opgelost, want 4312 klinkt mee als de securitycode van je radio...........-)
De volgorde is niet erg obvious, dus de kans bestaat dan dat ze gewoon op volgorde op de kap zitten, wat dus niet goed gaat.Enne, áls ie al aanslaat, is het en niet goed voor je blok, maar zal ie ook vrijwel gelijk afslaan.
Check het toch maar effe:
Op het blok is het dus 1-2-4-3 op de kap met de klok mee 1-2-3-4
Ik twijfel toch, ik ga een plaatje voor je schieten........moment
Done. Op de verdelerkap gewoon met de klok meer, van kort naar lang.Kortste op 1 en de langste op 4.Op het blok, zitten ze dan 1 op 1, 2 op 2, 3 op 4 en 4 op 3 = 1-2-4-3 dus
Mooi, weer een probleem opgelost, want 4312 klinkt mee als de securitycode van je radio...........-)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 18:15 #1228218
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgorde
Hartelijk dank voor de foto. Bij mij zitten ze er ook zo op.
Met 4312 bedoelde ik dat de meest linker op de verdelerkap naar de achterste cylinder (heb ik 4 genoemd) gaat. Degene links ernaast naar de op 1 na achterste (3) die daarnaast naar de voorste (1) en de meest rechtse naar de 1 na voorste.
Rob
Met 4312 bedoelde ik dat de meest linker op de verdelerkap naar de achterste cylinder (heb ik 4 genoemd) gaat. Degene links ernaast naar de op 1 na achterste (3) die daarnaast naar de voorste (1) en de meest rechtse naar de 1 na voorste.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 18:17 #1228219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ho stop.
Die fot komt uit een draadje van iemand met hetzelfde probleem en is dus ook verkeerd.
Ik heb mijn posting aangepast (maar type te langzaam) en een nieuwe foto ben ik nu mee bezig.
Ik heb mijn posting aangepast (maar type te langzaam) en een nieuwe foto ben ik nu mee bezig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 18:57 #1228222
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto erbij.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 19:14 #1228229
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Bobine
De bobine zit in de buurt.
Daar een draadje los?
Bij de verdamper kun je ook eens kijken,. Je moet vast ergens een draadje losgetrokken hebben. Je kunt ook sluiting gemaakt hebben. Dus even de smeltveiligheden controleren, ook de zwevende even opzoeken.
Daar een draadje los?
Bij de verdamper kun je ook eens kijken,. Je moet vast ergens een draadje losgetrokken hebben. Je kunt ook sluiting gemaakt hebben. Dus even de smeltveiligheden controleren, ook de zwevende even opzoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 19:51 #1228240
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dankjewel
voor de foto. bij mij zit het ook zo.
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 20:01 #1228246
door V700 register
Zitten de kabels er goed op geklikt?
Beantwoord door V700 register in topic En?
En? Doet ie het nou?Rob Hiemstra schreef : voor de foto. bij mij zit het ook zo.
Zitten de kabels er goed op geklikt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 20:09 #1228249
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kabels klikken
Had ik ook getest. Ook na de klik nog maar eens wat geduwd maar klik was toch echt klik. Had ik wel suf gevonden maar ik ga nu wel voor "suf wat dom hoera hij doet het weer" 
Ik heb nog niets gewijzigd sinds het niet-starten dus ik heb het nog niet weer geprobeerd.
Dankjewel Rob

Ik heb nog niets gewijzigd sinds het niet-starten dus ik heb het nog niet weer geprobeerd.
Dankjewel Rob

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 20:12 #1228247
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bobine
Hartelijk dank.
Er komen twee draden uit het schutbord een blauwe en een witte. Deze zitten allebei op verschillende aansluitingen van de bobine. Aan de 'witte kant' gaat er ook een draadje naar het 'vialle vialtronic geval' en aan de 'blauwe kant' gaat er nog een rode draad naar de benzine/gas schakelaar. Aan de 'witte kant' heb dan nog 1 lege aansluiting over. Ik zoek me suf
om een draadje te vinden dat daar oppast maar kan geen losse vinden.
Ik heb alle smeltveiligheden in het kastje in de auto gecontroleerd en ik heb er ook nog een in de rode draad onder de motorkap. Ze zijn allemaal goed. Voor de zekerheid had ik tijdens het bougies vervangen de min van de accu losgekoppeld omdat Haynes dat altijd roept.
Rob
Er komen twee draden uit het schutbord een blauwe en een witte. Deze zitten allebei op verschillende aansluitingen van de bobine. Aan de 'witte kant' gaat er ook een draadje naar het 'vialle vialtronic geval' en aan de 'blauwe kant' gaat er nog een rode draad naar de benzine/gas schakelaar. Aan de 'witte kant' heb dan nog 1 lege aansluiting over. Ik zoek me suf
Ik heb alle smeltveiligheden in het kastje in de auto gecontroleerd en ik heb er ook nog een in de rode draad onder de motorkap. Ze zijn allemaal goed. Voor de zekerheid had ik tijdens het bougies vervangen de min van de accu losgekoppeld omdat Haynes dat altijd roept.
Rob
Moderators: Jerry Stam