Brandstofpomp onder stoel hoorbaar na inbouw 75 liter (non-LPG) tank

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 19:05 #1226950 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Cavitatie.
Mathy; dat kan natuurlijk ook, de pomp heeft ademnood. Heb je wel vodoende spanning (12-14 Volt) op de tankpomp?
NB; Cavitatie is het imploderen van dampbellen.
Bij scheeps-schroeven wordt alle metaal opgevreten in de buurt van de cavitatie (zeg ik dat goed mijnheer Snijder?)
Dat gebeurt "in" een benzine pomp dus ook, vandaar dat Bosch geen garantie geeft

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 19:47 #1226968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dit geluid lijkt mij ook
Hallo Mathy,
Dit geluid lijkt mij ook eerder iets van brandstoftekort. Ik heb wel eens gelezen over mensen die een in-tank pomp vervingen voor een dusdanog sterke dat deze het zelf af kon en die hadden geen last van een gek geluid herinner ik me. Is de slang van de in-tank pomp naar de tankdeksel nog goed? Zeef in de tank schoon? (lijkt me wel in orde hoor, maar toch even vragen).
Cavitatie is vervelend, in de hydrauliek kan dit voor hele stukken weggevreten metaal zorgen. 

Succes met de oplossing!
JW
PS: met E85 is niet perse meer brandstofdruk nodig, het kan wel, afhankelijk van het type injector kan de atomisatie verbeteren bij hogere druk. Standaard spul in goede staat levert veel meer dan de motor nodig heeft, tot 250-300 pk echt geen probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 22:02 #1226986 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic luidruchtige pomp
De  pomp van mijn 940 B230FB wordt altijd luidruchtig als de tank bijna leeg is, komt overeen met de constatering dat weinig brandstof(druk) het geluid veroorzaakt.

Bert

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 01:19 #1227131 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Geluid
Hallo Volvisti
Ik heb aan de pomp onder de bestuurdersstoel (en de elektriek die eraan hangt) niets veranderd.
Cavitatie ken ik. Maar als de pomp niet genoeg brandstof aangeleverd krijgt, dan merk je dat met optrekken toch ook? Het is echt een gierend, zeurend geluid, geen implosie-geluid volgens mij.
JW: het ging mij om de druk, niet het volume (in het geval van E85). Ik heb de indruk, maar die kan fout zijn natuurlijk, dat E85 stroperiger is dan benzine.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 12:40 #1227158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh.
De discussie krijgt ergens een rare wending, vind ik.
De pomp die in jouw oude tank zat, was enkel een opvoerpomp.Onder de stoel, zat origineel een doorvoerpomp (nu nog steeds) die doorvoert.
Je hebt nu een pomp die de functie van deze twee samen doet (dus opvoer en doorvoer) die dus een hogere druk zou moeten leveren.Nu is dan toch de voordruk vóór de pomp on der je stoel, toch te hoog?
Hoe krijg je daar dan last van cavitatie?

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 17:01 #1227213 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Rare wending
Ik kwam die waarschuwing in een bosch folder tegen, er stond geen waarschuwing over te hoge voordruk. Ik dacht ik meld het hier in dit draadje.
Groet Martin

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2014 15:53 #1405588 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Volvisti Er zit sinds
Hallo Volvisti
Er zit sinds een paar maanden een nieuwe slang onder, de oude vertrouwden we niet meer.  Sindsdien hoor ik de pomp niet meer.  Dus of de slang was te dun of de ty-taps waren te hard aangetrokken.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2014 19:55 #1405673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voordelen

Mathy schreef : BTW ik wil in de toekomst eventueel gaan rijden op E85.

Hallo Mathy, dat klinkt zeer interessant. Wat is daar voor nodig en wat zijn de financiële consequenties?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2014 23:42 #1405677 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic E85
Hallo Gerard
Ik kwam het draadje laatst tegen terwijl ik iets zocht.  Het is al van 2009.  En ik had nog nergens gezegd dat het geluid nu weg is.
De plannen om op E85 te gaan rijden liggen voorlopig in de koelkast.  E85 is in NL te duur en in D, hier net over de grens, is het voor zover ik weet alleen tijdens kantooruren te krijgen.  En da's niet handig.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam